2009. július 9., csütörtök

Csirkemáj hagymával, sok hagymával

Hát kérem, igen. Belsőség. Máj. Csirkemáj.
Szerintem a libamáj után az egyik legfinomabb dolog.
Nyáron, amikor a Balatonon lógatjuk a lábunkat Hajnival, két hét alatt szerintem kb 6 kilónyi csirkemájat eszünk meg. Szinte minden reggel. Minden este. És ha lehet, délben is.
Csak néha-néha szakítja meg a folyamatot némi lángos, fagyi, körözött, paradicsomos tészta, rántotthús, fröcskölős kolbász, hotdog, hamburger, főtt kukorica, palacsinta, szimpla tojásrántotta, főtt-sült csülök és sorolhatnám... Igen, ezen időszak alatt minden olyat igyekszünk "magunkhoz venni", amit utána szinte egy évig nem eszünk. Mert nyaralunk, és ha az ember nyaral... hát elég sok mindent megenged magának. Például azt, hogy 11-ig aludjon. Például azt, hogy egy fürdőruhában, egy törölközőben és egy strandpapucsban töltsön el (természetesen kánikula esetén) egy egész hetet, vagy kettőt...
Ilyenkor látni kellene, hogy mit művelünk... Hajnali 11-körül kelek én, mert én kevesebbet alszom, mint Hajni, kimegyek, megcsinálom a jegeskávémat és hálóingben, papucsban, de már napszemüvegben kimegyek a kertbe és a lugas alatt megiszom a kávémat, közben keresztrejtvényt fejtek, de azokat a fajtákat, ami 120,- Ft, és minden oldalon egy megfejtést kell kitalálni. Hát, én ezeket fejtem, de ha nem megy, megnézem az újság hátuljában a megoldást, beírom és úgy fejtem meg. Van, hogy így sem sikeredik, ilyenkor lapozok...
Aztán dél körül megjelenik Hajni is, szintén napszemüvegben, pizsamában, kávéval a kezében.
Leül és még egy ideig csendben vagyunk, nem beszélünk...
Aztán reggelizünk és szépen lassan összeszedjük magunkat, a gumimatracokat és irány a Balaton...
És mi szokott a reggeli lenni? Leginkább hagymás csirkemáj. Ha frissen csinálom, akkor tányérra szedjük, és friss kenyérrel tunkoljuk... Ha már esetleg tegnapi, megy rá két-három felvert tojás és paprikával, hagymával esszük. Imádom.

Hozzávalók:
  • olaj
  • vöröshagyma
  • csirkemáj
  • bors
  • majoranna
  • pirospaprika

Adagokat nem írok mert mindenki rosszul lenne, inkább próbálja ki mindenki, hogy neki hogy a legjobb, hogy ízlik a legjobban.

Megpucolom a májat, azaz kivágok belőle minden olyat, amit a tányéromban nem szeretnék látni... Én csak májat veszek, a szív-máj vegyespárostól kiver a víz... Ilyenkor a szívet a macskáknak teszem ki, én biztos nem eszem meg.
Tehát, megpucolom a májat. És megpucolom a hagymát. A hagymát felkarikázom és egy arra alkalmas edénybe teszem, de előtte az edénybe olajat öntök, amit melegítek. Ha a hagyma átpárolódott, mehet rá a máj. Én nem szeretem, ha véres, ezért elég sokáig sütöm. Közben mehet rá a só, a bors, a majoranna és a pirospaprika is. Úgy szoktam megállapítani, hogy jó e, hogy sülés közben egyet kettévágok. Ha még piros lé folyik belőle, vagy számomra nyersnek tűnik, akkor még sütöm egy keveset. Az első képen éppen a "határeset" májat láthatjuk. Már megsült, de még egy kicsit rózsaszín. Ilyenkor a legjobb, mert olyan mint a májkrém, krémes, lágy, mennyei!





19 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Hú, ez egy mennyei fogás! Így bizony: sok hagymával!:)

szepyke írta...

Ugye? Mindjárt megyek, kérek Limarától valami jó kis passzoló kenyeret hozzá...
Hozzak neked is?:D

trinity írta...

Tudod, hogy mennyire imádom???
Havonta egyzser előkerül biztosan-így, hagymásan....Azért csak ennyiszer, mert a 2 kisebb nem eszi meg. De én akár melegem, akár hidegen, friss kenyérrel-isteni!!!!

És egy bűnöm: újabban veszek kacsa vagy libazsírt-abban sütöm! Kenyérre kenve eszméletlen, érdemes kipróbálni!!!

Unknown írta...

Imádom!!!

Chef Viki írta...

Hétvégére - még mielőtt olvastalak volna - csirkemájat ütemeztem elő :-)))

A balatoni 1-2 hét szuper :-) Mi hétvégén nyomjuk így! 10 körül felkelünk, iszonyat lassan, ráérősen megreggelizünk, a szomszéd csak ámul, hogy 11-kor is hálóruhában vagyunk :-)))

Ancsika írta...

Beálltam a sorba!! :)

szepyke írta...

:D Trinity, az aztán... Libazsírban. Jesszusom, az valami olyan... Lilahagymával...

Lányok, van még, kértek? Még nem voltam Limaránál kenyérért hozzá, de ha ennyien kértek, mindjárt felkeltem! :D

Tündér írta...

Hú, így én is szeretem!

DebiGabi írta...

Én is nagyon szeretem.
Folyik is a nyálam így reggeli előtt... Nyammm...
:DDD

szepyke írta...

Akkor, ablakokat nyitni, indítom!!:DDDD

szepyke írta...

Jah, ki kér rá tojást?

Mert akkor azt külön megsütöm!:D

Latsia írta...

Istenien néz ki, én kérek belőle, most!:O)

Hoztam valamit, érte jönnél ide?
http://latsiakonyhaja.blogspot.com/2009/07/dijat-kaptam.html

Wise Lady írta...

Ez isteni eledel!

Csibe írta...

Huhhh, ez tuti jól néz ki! Mi is szeretjük, akár "reggelire" is ;))

szepyke írta...

Latsia, már megyek is, illetve már voltam is, és nagyon szépen köszönöm!
:)
Köszönöm! :)


Sajnálattal jelentem be, hogy a májat már nem tudom megosztani veletek, mert már az én májamat dolgoztatja éppen...

Magyarán, megettem a maradékot, ami tegnapról volt még...
Sajnálom, de majd legközelebb hozok belőle!

lúdanyó írta...

Sok hagymával, így az igazi :)) Én is szoktam libazsírban sütni és utána hűtőben kifagyasztani. Fokhagymás pirítóssal is nagyon finom hidegen :)

Garffyka írta...

Ezt én is imádom :) Annyi különbséggel, hogy a májat jó fokhagymás tejben áztatom egy kicsit és a hagymával együtt apróra vágott fokhagymát is pirítok ... nyammm :)

szepyke írta...

Fokhagyma... Hmmm. Kipróbálom.

Zsírban akkor sütöm, amikor hidegebb van, mert nyáron kiteszem az asztalra, és egy perc múlva folyik az egész.


Trinity, láttam nem bírtad ki...:)

Unknown írta...

http://erdelyireceptek.com/hagymas-maj/ Csilla! A receptet innen vettem és ír bele vizet. Életemben először nyúltam nyers májhoz. Mivel nagyon jó lett a végeredmény, így közzétettem. Szeretnék tőled sok-sok paleos receptet látni. Szép napot! Győri Éva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...