2009. július 11., szombat

Nyári előételek - VKF XXVI.


Körözött. Hogy miért illene ez a VKF nyári előételekbe? Mert szinte csak nyáron esszük. Nem tudom, hogy miért, valamiért télen ritkábban csinálok, ez igazi nyári étel nálunk. És hogy miért előétel? Mert nem feltétlenül reggelire esszük, van, hogy mártogatósként kerül az asztalra.

Hozzávalók:

A fehér változat hozzávalói:
  • 25 dkg juhtúró
  • 25 dkg tehéntúró
  • 3 evőkanál vaj
  • fél doboz tejföl
  • só (kóstolás után sózzuk, mert a juhtúró eleve sós!)
  • bors
  • snidling
  • újhagyma



A piros, azaz az igazi körözött hozzávalói:
  • 25 dkg juhtúró
  • 25 dkg tehéntúró
  • 3 evőkanál vaj
  • fél doboz tejföl
  • só (kóstolás után sózzuk, mert a juhtúró eleve sós!)
  • bors
  • 3 evőkanál pirospaprika
  • 2 db lilahagyma

Az összetevőkből a darabolós dolgokat aprítjuk, (hagyma) a többi összetevővel összekeverjük, ízesítjük, majd készen is vagyunk.



Elkészítési idő: maximum 5 perc a zöldségek felaprításával együtt

Ára:
a két körözött árát egyre számolom ki, mert annyi a különbség, hogy az egyikben 3 kanál pirospaprika is van, illetve, lilahagyma helyett snidling és újhagyma, de tulajdonképpen, egyformán is meg lehet csinálni, és elég bele a lilahagyma, vagy az újhagyma is magában, a különbség a pirospaprika.

Kisteleki juhtúró (magyar, nem brindza) 25 dkg 570,- Ft
Tehéntúró Tesco magyar termék 25 dkg 249,- Ft
Danone tejföl 20 %-os kb: 2 dl 150,- Ft
Vaj (Mizo) kb: 10 dkg 250,-Ft
Újhagyma 1 csomag 99,- Ft
só, bors, pirospaprika mivel nem sok kell, kb: 100,- Ft

Összesen: 1418, - Ft, mely kb 80 dkg "végterméket" eredményez.


+ tálalási mód: kicsumázott tv paprikába töltve, vagy nyújtott sajtba töltve is kiváló étel!

19 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Körözött! Mennyire jó ötlet - s nekem bizony eszembe sem jutott...
ráadásul olyan jól variálható, és gyorsan meg is van!

trinity írta...

Tökéletes mártogatós! Én is nagyon szeretem!!!

Hanga írta...

Pont így juhtúróval az igazi, és sok friss paprikával, paradicsommal, hagymával...:)

szepyke írta...

És én szoktam paprikába is tölteni, és karikázni, rá egy szelet kenyérre, amin kolbász van. Jaj....

Napmátka, amiket csináltáltál... Hát, tátott szájjal néztem.:)

murok marci írta...

de jó, nekem sem jutott eszembe és ezer éve nem is ettem...bárcsak lehetne itt is juhtúrót kapni!

Viktoria írta...

Ezer éve nem ettem, pedig néha milyen jól tud esni! Sajons itt nem ismerik a túrót :(

lúdanyó írta...

Nagyon étvágygerjesztően tálaltad, én is beütemezem valamikor :)

FF, az jutott eszembe, hogy vajon a tehéntúró mintájára lehetne-e házilag juhtúrót készíteni vagy legalább kecsketúrót, ha hozzájutnál Görögországban a tejükhöz?

vegavarázs írta...

Szepyke, ez zseniális ötlet volt. Indulok túrót venni!

Orsi írta...

Mi is szeretjük, én rendszeresen csinálom, mivel felvágottat nem adok a fiúknak egyáltalán, így mindig kell legyen valami kence!
Próbáltam már tofuból is, de azért a túró az igazi!

szepyke írta...

Nah, akkor, mivel tegnap este készült, már jól összeértek az ízek, tudom is küldeni! Ki kér?

Jah, töltsem valakinek paprikába, vagy sajtba? Sajt ugyan nincs itthon, de mivel imádom úgy, elmehetek venni...
Nah?:D

Vesta írta...

Én kérek ilyet is, olyat is :)

Marcsi írta...

Én paprikába töltve kérem!!
Fénypostán, kinyitottam az ablakot!!!!!

Garffyka írta...

Szia Szepyke :)

Imádom a körözöttet :)

Kukkants be hozzám, kérlek szépen.
http://garffyka.blogspot.com/2009/07/mosoly.html

KryaSpirit írta...

Isteni jól néz ki a körözötted. El kell gondolkodnom....lehet, hogy lakto-vegaságra váltok!:D

szepyke írta...

Marcsi, akkor paprikába töltve már küldöm is!
Jah, melyiket? Tudod mit, elfelezem a paprikát, és az egyikbe a fehérből, a másikba a pirosból teszek!

Garffyka, megyek már!

Benzsi, nagyon jót röhögtem, köszönöm! :DD

Csibe írta...

Ahhhaaa, guszta, fincsiiii!

Chef Viki írta...

Jelentkezek mindkettőre! Sok-sok-sok zöldpaprikával és lilahagymával!

Gabriella írta...

Klasszikus és fantasztkus. !!! A körözött bizony mindig nagyon finom...

szepyke írta...

Tényleg az!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...