2009. július 15., szerda

Krumplistészta, naná, hogy kovászos uborkával

Ha nyár, akkor nekem krumplistészta kovászos uborkával. Jól odakapatva a tészta, mert úgy szeretem.

Hozzávalók:

  • 50 dkg krumpli
  • olaj
  • két fej vöröshagyma
  • pirospaprika
  • bors
  • 50 dkg tészta (kocka)

A krumplit megpucolom, felkockázom. A hagymát is megpucolom, aprítom. Egy megfelelő edénybe olajat öntök, megy rá a hagyma. Pirítom. Amikor üvegesedik, megsózom és jön rá a pirospaprika, majd a krumpli. Annyi vízzel öntöm fel, amennyi éppen ellepi a krumplit. Elkeverem és jön rá a felkockázott krumpli. Addig főzöm, míg a krumpli teljesen megpuhul, és a víz elfő róla. Közben egy másik edényben vizet melegítek, amit sózok és egy öntésnyi olajat adok hozzá. Amikor forr, beledobom a tésztát. Megfőzöm. Ha elkészült, leszűröm és kevés olajat öntök rá, átkeverem. Így ha esetleg kihűl, akkor sem fog összeállni. A krumplit krumplinyomóval szétnyomom és összekeverem a tésztával.

Itt lenne a vége, és már tálalhatnánk is. De itt én vajat teszek alá és pirosra, ropogósra sütöm az alját. Ez több percig tart általában, mint az egészet megcsinálni.

Kovászos uborkával tálalom. Sokkal. Sőt, én néha a kovászos uborka levével meglocsolom a tésztát is.




A kovászos uborka, amiről majd egy másik bejegyzés fog szólni.


Elkészítési idő: kb 15 perc

Beszerzési költség:
krumpli 90,- Ft
tészta 175,- Ft
hagyma 50,- Ft
só,bors,pirospaprika, olaj 100,- Ft

összesen: 415,- Ft mely befogadó képességtől függően, két-három felnőtt adag.


14 megjegyzés:

Ancsika írta...

Na, most jól pofára estem!!!! :)))
Jöttem puncs fagyit nézni, erre krumplistésztát találok. Azt nem mondom, hogy nem szeretem, de azért más jellegü, mint a fagyi!

szepyke írta...

Jajjaj!
Hát mindent nem lehet egyszerre, még formárafagyasztom!
A tegnapi csokik annyira jók lettek a muffinformában, hogy most a puncsot is beleöntöttem és éppen fagynak, de nem nagyon bírom, úgyis ki fogom venni a jégről.

trinity írta...

Én most épp sósat kívánok: jöhet:)))

szepyke írta...

Trinity, öntsek rá uborkalevet, vagy az már sok lenne???

Wise Lady írta...

Na de most hogy, tegnap óta 16 gombóc fagyi elfogyott?

lúdanyó írta...

Milyen régen ettem már krumplistésztát, pedig nagyon szeretem :)

szepyke írta...

Dehogy fogyott. Legyártok egy csomót, hogy lehessen miből szemezgetni majd..
Már formában van a puncs és még szeretnék egy gesztenyét meg egy pisztáciát a héten, hogy hétvégére legalább 5 féle legyen. De a fehércsokis már elfogyott, az volt eddig a legjobb. Mondjuk az azért nem fagyott meg a gépben, mert a mélyhűtőben is puha maradt... Még ma is, ma fogyott el az utolsó darabja, és kanalazható volt, rögtön a hűtőből kivéve.

szepyke írta...

Lúdanyó, sajnálom, már elfogyott.
Fagyit esetleg?:D

KryaSpirit írta...

Jó ez a krumplis tészta, de minek nyomod át krumplinyomón? Én addig főzőm, míg a krumpli szét nem fő benne, a vizet ha elfőné, pótolom. Vagy esetleg van funkciója a szétnyomásnak?
Nem baj, ha a fagyid még nem fogyott el, gyártsad csak a következő adagot, hogy mire megveszem a gépet jó sok begyakorolt recept legyen!:D

Chef Viki írta...

Tudod, hogy imádom a krumplistésztát :-) Koviubival :-)

Korlátlan mennyiségben, szóval jelentkezem!

szepyke írta...

Benzsi, biztos, ami biztos alapon nyomom szét a krumplit, de igazad van, teljesn szétfő, csak így szoktam meg. :D
Jah, feltettem az új fagyit... ez most puncs...

Viki, ez elfogyott, de holnapra kész az ebéd, abból majd küldök!:D

trinity írta...

Az uborkát mellé kérem szépen-de sokat:DD

Cukroskata írta...

Én is nagyon régen ettem krumplistésztát, de amikor csináltam, és is lepirítottam, úgy az igazi :-)

szepyke írta...

Nah, akkor tálaltam, és mindeni úgy eszi, ahogy akarja! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...