2009. július 27., hétfő

Gofri


Gofri. A képen szereplő gofri nem a konyhámban készült, de jól jött a receptemhez:

Hozzávalók:

  • 6 dkg ráma
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojás sárgája
  • 25 dkg liszt
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 3 dl tej
  • 2 fehérje hab
  • 1 csomag vaníliás cukor

A hozzávalókból felverjük a tojásfehérjét egy csipetnyi sóval. A többi hozzávalót kikeverjük. A rámát a cukorral habosra, majd bele a tojássárgája, a liszt, a sütőpor, a tej, a vaníliás cukor és amikor ezzel készen vagyunk, a felvert tojásfehérjehab. Kikeverjük, és kb fél óra pihentetés után süthetjük is a gofrit az arra alkalmas sütőben.

Tálalni üresen, megszórva porcukorral, csokipudinggal, gesztenyepűrével és tejszínhabbal, ahogy a képen is van, és csokikrém-csokihabbal. Illetve, ahogy szeretjük!

.........................................................

Ha finom gofrit szeretnénk enni, de nincs otthon gofrisütő, látogassuk meg Balatonföldváron a kikötőnél a gofris "részleget", vagy Budapesten Jókai térnél a karácsonyi vásárban a szokásos árusokat, vagy a Budapesten a Lurdy ház parkolójában a belga gofri árust!

20 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

A múltkor mi is Balatonföldváron a vitorláskikötőnél ettünk finom lángost,arra tippeltem,a képek alapján,hogy ott voltatok,csak az a kapu nem volt ismerős. Az,hol van?

szepyke írta...

Aligánál a kilátónak nevezett résznél. Onnan belátni szinte az egész Balatont.

Andi/cuki írta...

Azt nem ismerem,majd megkeressük,mert nagyon szép a fotódon!Keresztúron nem fagyiztál? Házi főzött,isteni a fagyi. Bár Neked i van már finom házi!:-)

szepyke írta...

Ott még nem fagyiztam. Bár, az enyémek már tényleg tökéletesek..:DD

azért még máshol is meg kell mindig ennem egy pár gombóccal...:DD

Dalit írta...

Bocs, de ha nem a te képed, miért teszed rá a nevedet, logodat, a képre, miért nem alá írod, hogy honnan is van a kép. Úgy illene inkább.

szepyke írta...

Drága Dalit!
Ezt írtam:

"a képen szereplő gofri nem a konyhámban készült"

azaz, vettem, készen, de fényképezni én fényképeztem. Most megvárom, míg elnézést kérsz. Köszönöm!

Dalit írta...

Akkor bocsánat, félreértettem. :)

szepyke írta...

Semmi gond, lehet, hogy én írtam félreérthetően. Nem teszek fel más fényképet, illetve, csak a sajátomra írom rá a blog nevét. Ha a kép máshonnan van,nem írom át a nevét, így bármikor megtalálható a neten, úgy, ahogy én rákerestem...
:)

trinity írta...

Szepyke, azért küldhetnél nekem is egyet:)))
Én azért integetek:)))

szepyke írta...

Trinity, küldök, mondjuk, szombaton, az jó?:DD

Névtelen írta...

Sziasztok!
A képen szereplő Gofri nálunk készült szerintem Balatonföldváron.Köszönjük az elismerő szavakat.Üdv Péter

szepyke írta...

Szia Péter!
Esetleg bérletet nem kaphatok hozzátok a reklámért???

Vicceltem!:)))

(Vagy nem...:)))

Jah, és igen, nálatok, ha a kikötőnél vagytok, az első "bolt" jobb oldalon... Azok vagytok???

Névtelen írta...

Igen.Hát ha igy becsülöd a munkánkat akkor lehet jár a bérlet.Igen ott vagyunk az a mi üzletünk a fagyis mellett.Most már van a Lurdyba is egy hely ahol áruljuk.Mondjuk ennek a Belga gofris nem fog örülni.
Üdv

szepyke írta...

Nem mondod, hogy a Lurdyban is vagytok már???

Ezt nem hiszem el... Akkor mostantól bármikor ehetek nyári gofrit?
Van gesztenyés, mert az a favoritom...

:))))

Névtelen írta...

Igen.Gesztenyés még nincs de lesz az is hamarosan.Mondjuk lehet holnaptól már lesz az is mert alapanyag az van hozzá,csak elsőre nem akartuk az összes fajtát kiajánlani.

szepyke írta...

Jó, engem az almás tésztás nem érdekel, de gesztenyés legyen, mert ha nem, megyek a belga gofrishoz!:)))))

Névtelen írta...

Rendben.Akkor holnap intézkedek ez ügyben.Ha esetleg jössz a pecsenye nevű üzletben van a gofri az első emeleten.

szepyke írta...

Jó, azért ne vegyél ilyen komolyan, holnap még nem,de hétvégén ott a helyünk!:)))

Én gesztenyés, tejszínhabbal a Zuram csokikrémes tejszínhabbal...
Nah, igen!:))))
Hát, dobok egy hátast, hogy ide jöttetek a szomszédba!:))

Köszönöm nektek!:)))

Névtelen írta...

Örülünk,hogy ennyire izlik amit csinálunk.

szepyke írta...

Névtelen, megtennéd, hogy írsz nekem egy mailt a szepsegtar.blog@gmail.com

címre, mert szeretnék elmesélni valamit, de nem szeretném publikusan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...