2009. július 5., vasárnap

Ribizlilekvár mákkal


Hozzávalók:
  • 2 kg ribizli (pucolt, tisztított állapotban)
  • 20 dkg mák (egyben, nem darálva)
  • 40 dkg cukor

Ha valaki járt már Budapesten a Daubner cukrászdában, valószínűleg látta, vagy kóstolta már azt a mákos tortájukat, aminek a tetején ribizlis zselatin van, a torta tésztájában pedig mák. Ez adta az ötletet ehhez a lekvárhoz. A savanykás ribizli és a mák még lekvárban is tökéletes párosításnak ígérkezik.

Elkészítése semmi nehézséget nem tartogat. A ribizlit megpucoljuk, azaz szemenként leszedjük a szárról, figyelve, hogy a kis szemeken ne maradjon rajta a szár zöld vége...
Mehet egy arra alkalmas edénybe, és mehet rá a cukor és a mák. Ezekkel főzzük, nem kell sokat, mert a ribizli pillanatok alatt levet enged, a cukor olvad, a mák pedig ropogós marad, mivel nincs megdarálva, tehát az ő puhulására ne várjunk.

Rottyanjon kettőt, hármat, és kész is. Előzőleg jól elmosott, kifőzött edényekbe töltöm, (nekem 13 db 2 dl-es üveg lett tele vele) majd szintén jól elmosott, kifőzött kupakot tekerek rá, és negyed órára fejre állítom. Ha a negyed óra letelt, mehet a szárazdunsztba, nálam jelen esetben a mosógépbe kerül két törölközőbe csavarva, így szépen lassan, fokozatosan fog kihűlni.





Ez az adag "durván" mákos, ha valaki nem akarja ennyire mákosan, tegyen bele kevesebbet!

6 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Szia szepy, spéci oka van annak, hogy nem daráltad meg a mákot?

szepyke írta...

Szia gabojsza! Igen is, meg nem is. Azt akartam, hogy úgy ropogjon, mint egy friss pékárú tetején.
Érdekes lett. A ribizlimagok között fel sem tűnik a mák... Én nem bírom a magokat, mondjuk, nem értem, hogy a mákot hogy ehetem meg, de ezt most hagyjuk, szóval engem jobban zavar benne a ribizli magja, mint a mák.
A nem is, meg azért van, mert nem tudtam eldönteni, hogy úgy nem fő e teljesen szét a lekvárban.

trinity írta...

Nekem épp a durván mákos sütik jönnek be-úgyhogy ezt is szeretném!!!

szepyke írta...

Trinity, ez durván mákos. Durván. Majndem fekete a lekvár,annyira...:)

Chef Viki írta...

Én is szeretem a ropogós mákot a péksütik tetején! Ahogy egy kicsit megpirul, nyam!

Meddig áll el vajon? Nem avasodik meg a mák a melegtől?

szepyke írta...

Viki, remélhetőleg sokáig. Mivel a bejgliben is elég sokáig eláll(na).
És ezt főztem, tehát hőkezeltem, kapott egy kis cukrot is, hát, térdre, imához, hogy karácsonyig elálljon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...