2009. július 22., szerda

A nagy számok törvénye alapján, van olyan, amikor nem sikerül valami...



Holnap jön Öcsike, hogy "megcsinálja" a nagygépet, (ámítógép) mert kb három hónapja egyszer csak kikapcsolt, és soha nem tért vissza hozzánk... Ezzel nem lenne gond, de akkor minek foglalja a helyet, meg egyáltalán, nem szeretem, hogy hetente letörlöm, és lassan "szobadísz" lesz belőle...
Tehát, holnap jön Öcsi, aki nagyon lelkesen fogyasztja, amit elé teszek. (Nagyon halkan, de elmesélem, hogy egyszer, az idők kezdetekor, kb 18 éve, kivett egy joghurtot a hűtőmből és majdnem megette, de akkor derült ki, hogy két hónapja lejárt... Igen, volt ilyen időszak is az életemben...) Szóval Öcsi jön, és én valamivel meg akartam lepni... Hát, sikerült. Mondja már meg valaki, hogy hogy van az, hogy mindig akkor nem sikerül az, amit egyébként éjjel álmomban is megcsinálok, amikor úgymond, fontos lenne... Öcsi olyan ritkán jön, és annyira szerettem volna, hogy egyen egy kis ilyet:
Karamell puding:
Hozzávalók:
  • 10 dkg kristálycukor
  • 5 dl tej
  • 2 tojás
  • vanília kivonat
  • 6 dkg kristálycukor

Egy megfelelő edényben felteszem a kristálycukrot kislángon pirítom, illetve olvasztom. Nem keverem meg, nem nyúlok hozzá, hagyom, hogy magától olvadjon fel, piruljon meg.
Ha az edény alkalmas rá, hogy az egész "folyamat"végbe menjen benne, akkor körkörösen mozgatva a folyékony karamellt felviszem az edény falára. Minél magasabbra, annál jobb. Ha nem ebben az edényben fogom a továbbiakban készíteni, akkor a folyékony karamellt beleöntöm abba az edénybe, amiben folytatom a sütést és abban hűtöm ki.
Miközben hűl, kikeverem a krémet, azaz a robotba öntöm a fél liter tejet, a két egész tojás, mehet bele a cukor, szerintem a 6 dkg elég, de ez ízlés dolga, ezért kóstoljuk meg. Mehet bele a vanília kivonat, kb egy öntésnyi. A robottal jól kikevertetem, majd a karamellre öntöm.
Közepes hőfokon sütöm, de azt az edényt, amiben sül, egy másik edénybe teszem, amibe vizet öntök, így teszem a sütőbe őket.
Sütési idő, kb 30 perc, de ez függ a sütőforma nagyságától. Tűpróbával ellenőrizzük. Ha megsült, vegyük ki a sütőből, hűtsük ki, tegyük a hűtőbe, majd tálaláskor borítsunk rá egy tányért és fordítsuk rá.

Nah, ez a recept. És én mit csináltam??? Kivettem a sütőből és valamilyen elmebaj következtében kb 5 perc múlva felfordítottam... Hát csoda, hogy ilyen lett???
Nem, nem az. Nem lett volna semmi baja, csak meleg volt a konyhában és nálam elmentek otthonról egy pillanatra...

De nincs gond, mert már tudom, hogy mit csinálok belőle...
Szerintem senki nem fog meglepődni, fagylalt lesz belőle, mert az íze pazar. A vanília kivonat és a karamell... szóval, jó lett. Ronda, de finom.

Öcsi, mást kapsz holnap. Így jártál...


13 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Tényleg ronda, de ha finom, akkor csukjátok be a szemeteket:)és jó étvágyat!
Egyébként a legjobb házban is előfordulnak bakik, csak van, aki nem vallja be:) A lényeg, hogy vagy olyan ügyes, hogy feltalálod Magad!

trinity írta...

Ó, nekem mennyi ronda de finom fotóm van...Feltegyem??

Ancsika írta...

Öcsi asszem jobban jár ebben a melegben a fagyival! :)))
Tényleg brutál, ahogy kinéz. De kit érdekel, ha fnom!! :))))

szepyke írta...

Lányok, már lassan készen van belőle a fagyi. Betettem a hűtőbe, most reggel direkt korábban keltem, hogy legyen időm "megcsniálni". Szóval, bekanalaztam a gépbe, és lassan teszem fel róla a fotót! Igazi karamell fagyi lett belőle!
És tényleg brutál, ahogy kinéz. Nem tudom, hogy mi volt velem, hogy felfordítottam... Mondom, elmentek otthonról egy pillanatra és ez lett az eredmény...

Rossamela írta...

Az anyaghányadnál fél deci tejet írsz. A tojással meg mi lesz?

Egyébként tök ügyesen megoldottad a fagyialap-készítést! :)

szepyke írta...

Rossamela, köszönöm, hogy szóltál, javítottam. Simán bele kell keverni a tejbe. Illetve jól el kell keverni a tejjel. Ennyi. Köszönöm!!! Kicsit késő volt, amikor feltettem, figyelmetlen voltam.:D

Lilla írta...

még jó, hogy van már fagyigéped :-)

szepyke írta...

Tényleg jó, de ha nem lenne, simán lehűtöm és megeszem... :D

Süti Bazár írta...

Sebaj, látnád én miket művelek néha ... Az íze kárpótolhat érte. :-))

szepyke írta...

Már készen van belőle a fagyi, és már fel is tettem. A fotó elég bénácska, de ez egy ilyen nap. Illetve, a tegnapi és a mai. Remélem, a holnapi már jobb lesz...:D

Konyhatündér írta...

Juj :-((

szepyke írta...

Szerintem nem annyira juj... Legalábbis már megboldogult a juj, már jáááj lett belőle!:DDD

Konyhatündér írta...

az jóóóó!!! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...