2009. július 3., péntek

Ha a bulgur és a mangalica találkoznak...

Nah, kérem. Az úgy volt, hogy még mindig tele a mélyhűtő és már tényleg le kellene fagyasztani a friss gyümölcsöket, ezért a még meglévő készletből a következőket használtam el:

Mennyiséget jelen esetben nem írok, mert felesleges. Ez a fajta étel a mindent bele kategória indulója, tehát mindenki azt és annyit tehet bele, amiből és amennyit akar...

egy tál Bulguros egytál:

Hozzávalók:

  • hagyma
  • paradicsom
  • kukorica
  • zöldbab
  • bulgur (helyette a rizs is tökéletes)
  • Pirosarany (csemege)
  • Erős Pista (aki nem akarja sárkányként végezni, annak Édes Anna)
  • bors
  • pirospaprika
  • fokhagyma
  • olaj
  • petrezselyem

idáig volt vega, de ami most jön...
  • tojás
  • mangalica szalonna
  • mangalica füstölt cserkészkolbász (csemege)

A hagymát aprítjuk, az olajon pirítjuk, jön rá az őrölt pirospaprika, a feldarabolt paradicsom, a kukorica, a zöldbab. Kis vízzel felöntjük, és puhára főzzük. Egy ideig fedő alatt, majd, hogy a leve is eltűnjön, fedő nélkül. Mielőtt teljesen elfő a leve, hozzáöntjük a bulgurt. Közben sózzuk, borsozzuk. A tojást, vagy tojásokat külön felütjük, felverjük és az ételre öntjük, átkeverjük és jöhet bele a Pirosarany, illetve az Erős Pista, és most kerüljön bele a fokhagyma. A végén én egy kevés gyorsan átsütött szalonna darabot vágtam hozzá és beledobtam néhány karika mangalica cserkészkolbászt, illetve beleforgattam egy kevés aprított petrezselymet.

Laktató, finom, gyors egytálétel. A bulgurral kezdünk egyre jobban összemelegedni... Roppant jól lehet társítani a zöldségekkel. Kár, hogy az illatát nem lehet érezni, és az íze is pazar.


Azt még szeretném megemlíteni, hogy borzasztóan nem egy fotogén étel...
Sok-sok kép közül ezek lettek a legjobbak. Mert egy összevisszaság az egész... Ezért elnézést!:)

8 megjegyzés:

Pión írta...

eso es una imitacion de una paella cabrones yo soy valenciano maestro paellero y eso es un insultoo

www.ipion.es ---->> ons smart blog

Limara írta...

Izgalmas! A bulgur és én nem vagyunk barátok, sajnos! :((
Nézz be hozzám kérlek!

Reni írta...

durva, hogy a paella-hoz hasonlítja Pión ezt az ételt... a külsőn kívül nem sok köze van hozzá :)

szepyke írta...

Limara, köszönöm szépen!
:DD,már tovább is küldtem!:D

Reni, nem értettem, hogy mit ír, csak a paellát, de csak szeretné, ha abban mangalica lenne... :DD
A külsön kívül tényleg nem sok, a paella is egy igen fotózhatatlan étel... Jah, az, hogy hogy talált rám, az is érdekes... :D

Reni írta...

Én értettem :) Lényeg, hogy ez egy paella imitáció. Ő valenciai paella mester és ez a kaja paella érzést kelt :) Kb.

erős ildikó írta...

Szerintem nagyon klassz, engem nem érdekel, hogy fotogén-e vagy sem...:)
Szeretem a mangalicát (is...)

szepyke írta...

:D

trinity írta...

Most már tényleg ki kell próbálnom a bulgurt...Még nem ettem...

Áááá, egy paella mester:))Nem akármilyen látogató:)szerintem elismerés akart ez lenni......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...