2009. július 28., kedd

Sportszelet, a bal sarokban karikában 18-as jellel!


Sportszelet, kicsit "felnőttesítve"...
Láttam már DebiGabinál és Yasmine bazárjában is. Itt volt az ideje, hogy nálam is elkészüljön. Meglepően egyszerű, de mégis rettentően finom desszert! Mindenképpen készül még majd belőle. A nagykorúsítása a hűtőben csellengő cukrozott narancshéjnak köszönhető. Ezzel együtt keverve, hát... mennyei!

Hozzávalók:
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 4 kanál kakaópor
  • 20 dkg vaj
  • 2,5 dl tej
  • 20 dkg kristálycukor
  • ízlés szerinti mennyiségű rum
  • cukrozott narancshéj (el is hagyható)

A bevonatához:
  • 1 tábla étcsokis tortabevonó
  • 10 dkg vaj


A rumba áztassuk bele a felaprított cukrozott narancshéjat. Majd egy erre megfelelő edényt tegyünk a tűzhelyre, és olvasszuk meg benne a vajat, mehet bele a vaj, a cukor és a kakaópor, illetve a tej. A cukor olvadásáig, illetve az összetevők elvegyüléséig keverem, és mehet bele a daráltkeksz. És most jön a felnőttesítés, a rumba áztatott narancshéjakat és a rumot is keverjük hozzá. Majd simítsuk egy lapos tálra, vagy tálcára. A tetejét egyengessük el, egy hengerrel, vagy egy egyforma szélességű pohárral. A poharat kicsit vizezzük be előtte. A tetejére a vajat olvasszuk össze a csokoládéval, és ha csomómentes, kenjük a tetejére. Dermedése előtt mintát is rajzolhatunk bele. Tegyük a hűtőbe és kb egy óra múlva egy igazán ízletes desszerttel lephetjük meg az egybegyűlt 18 év feletti társaságot!



Ára: összesen kb 850,- Ft,

ami egy kb 30 X 40 cm-es tálcára simított mennyiségű desszertet ad ki, aminek

magassága kb 2 cm.

Elkészítési idő, nem több, mint 10 perc, utána a hűtőben időzik egy keveset, de megéri kivárni!

Gyerekeknek elkészítve, hagyjuk ki a rumot, és tegyünk bele aromát.

9 megjegyzés:

Süti Bazár írta...

Én már elmúltam 18 ...
Kétszer is ...
Akkor kétszer kapok? Csak mert annyira szeretem... :-DD

DebiGabi írta...

Beállnék a sorba, mert én is pont kétszer 18 vagyok:((
Maradt még???

szepyke írta...

Van még!
Akkor a felnőttesből kértek? Biztos?
Lehet azt nektek?
:DDD

Csibe írta...

Kínozzál csak, kínozzál!....most már tényleg nekem is meg kell csinálnom!

Kiskukta írta...

Ez a narancshéjaes is nagyon fincsi lehet.Én gyerekenek olvasztot csokit szoktam ízesitőnek bele tenni(ugyanezt a receptet használom én is), rum helyett, az sem rontja el...

szepyke írta...

Csibe, hajrá!:DDD

Kiskukta, azt is bele akartam írni, hogy gyerekeknek mit hagyjunk ki belőle, aztán úgy voltam vele, hogy nem írom tele az oldalt.

Illetve, azon gondolkodtam, hogy egyszerűen beleírom, gyerekek elől elzárandó!:D

erős ildikó írta...

Csatlakoznék Yasminehoz és DebiGabihoz!!!

szepyke írta...

Napmátka, akkor küldöm is a "karikás" sportszeletet!:D

trinity írta...

Egy szerencséd van Szepyke,
hogy most bűnöztem jó nagyot ...éjszakai sütizés....:)))
Titok....Majd holnap elárulom:))

De azért egy nagykorúaknak valót kérek szépen:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...