2009. július 8., szerda

Bakancslista - ételszinten


A hétvégén a TvPaprikán láttam egy filmet, miszerint x ember listája alapján összeállították azt az 50-es listát amit ezen emberek utolsó lehetőségként fogyasztanának...
Mondanom sem kell, hogy nagyon érdekes dolgok kerültek fel a listára. És amin főleg elképedtem, hogy az összesített lista első helyén a fish and chips szerepelt...
Ezt megint nem kommentálnám, mert nem vagyunk egyformák, de azért, hogy valaki a halála előtt erre az ételre gondoljon, mint utolsó legfinomabb étel????
Na, mindegy.
Azóta azon gondolkodom, hogy nekem mi lenne az az ételsor, amit még enni szeretnék, ha tudnám, itt a vég. Kérem, hogy most vonatkoztassunk el attól, hogy a kérdés mögött a halál, mint feltételezés áll, most csak a listára gondoljunk!

A lista ne legyen 50-es, szűkítsük 10-re az ételek, ételsorok számát.

Ha elkezded összeszámolni, rájössz, hogy nem is olyan könnyű, sőt!

Az én listám, ami mondjuk szerintem napi szinten változik, csak a hétvégén jött-ment néhány étel rajta...
  • Rántott hús, pulykamellből, hasábburgonyával és rizzsel, tejfölös, fokhagymás uborkasalátával
  • Cigánypecsenye, kakastaréj szalonnával, szintén vegyes körettel, szintén uborkasalátával
  • Sertéspörkölt tejföllel, tojásos nokedlivel, kovászos uborkával, vagy fejessalátával
  • Fagyi, sok-sok fagyi. (kókusz, mandula, marcipán, mák, fahéj, meggy, puncs mazsola nélkül, rizs, túró, stb, stb)
  • PinaColada virgin módon elkészítve egy vödörrel, vagy kettővel, a vödör legyen minimum 10 literes!
  • Hideg meggyleves, krumplistészta odapirítva kovászos uborkával (ez a gyerekkoromat idézi!)
  • Borsóleves tejföllel, citrommal, bolognai spagetti, természetesen tejföllel, mustárral, ketchuppal, és tejfölös, fokhagymás uborkasalátával. (ezt annyire nem bírja az epém, hogy ezután alkalmanként tényleg majd meghalok...)
  • Marhahúsleves grízgaluskával, utána sóban sült csirke krumplipűrével, és fejessalátával, vagy a saját tzatzikimmal
  • Somlói, Gundelpalacsinta, gesztenyepüré
  • Borsófőzelék sültvirslivel, egy tükörtojással a tetején.
+ libamáj zsírjában friss kenyérrel, lilahagymával
++ csülök tormával, friss kenyérrel, lilahagymával, retekkel, újhagymával, kaláccsal
Szerintem lesz még +-os bővítésem...

Jelzem, percenként jut eszembe más és más... A rizskoch, a palacsinta, a ..... és a ......, szóval, nehéz.

Kinek, mi szerepelne a listáján?

Ha valaki szeretné, felvettem a műsort, így elvileg le tudom írni az 50-es listán szereplő ételeket, talán csak az 50., 49., 48. maradt le. Egyébként rengeteg olyan dolog szerepelt a listán, ami olyan megfizethetetlenül drága, hogy azért említették meg, mert egyébként nem jöhet számításba.



Bombadil Toma javaslatára feldobom a témát, azaz "továbbküldős" kérdéssé teszem. Legyen ez egy újabb játék. És ha Toma ajánlotta, legyen Ő az első, akinek a válaszát várom a kérdésre!

Tehát, mi lenne az a 10 étel, ami a listádon szerepelne? Kéretik a kérdést két bloggernek továbbadni, hátha így nem lesznek átfedések, és nem kapja meg mindenki több embertől is!

Toma, várom a listád! :D

11 megjegyzés:

sedith írta...

Ez nekem is eszembe jutott sokszor, főleg akkor, amikor A szökésben a srác áfonyás palacsintát kért "utolsó vacsoraként". És, mint már annyiszor, rjöttem, hogy egyszerűen nincs olyan étel, amiért élnék-halnék. Mert szinte mindent szeretek, sokszor mit nem adnék egy tányér spenótfőzelékért vagy tényleg egzotikus ételekért, de, hyog a millió variáció közül éppen melyik EGYET választanám ki, fogalmam sincs. Valahoyg nem is akarok iylesmire gondolni, mert mégis eszembe jut tőle a halál, és akkor kicsit depis leszek. VAlahoyg nem tudom még felfogni, hoyg létezhet világ nélkülem is. De ezt nem nagyképűségből mondom, inkább rezignáltan. Hogy én már nem leszek, de az élet megy majd tovább. Hiába, na, véges az elménk.

Névtelen írta...

Hogy őszinte legyek, én nem látok nagy különbséget a "fish and chips" és a "rántott hús hasábburgonyával" között.
Persze ez csak az én véleményem, tényleg nem vagyunk egyformák, de nem árt néha (el)gondolkodni.

szepyke írta...

Sedith, értelek, ezért is írtam, hogy vonatkoztass el.
Gondold azt, hogy holnaptól nem ehetnél három hétig...
Mit kérnél, melyik tíz étel lenne fontos?



Kedves Névtelen, én nem szeretem a halat, sőt... És a fish and chipsen azért lepődtem meg főként, mert összesítve az első helyen végzett.
Ez furcsa, mert az én rántotthúsomon is sokan gondolom csóválják a fejüket...

Nem magán az ételen, csak a "helyezésén". Mert tényleg nem vagyunk egyformák.
Például nálam még szerepelne a vajaskenyér némi kolbásszal és egy szelet friss, ropogós tv paprikával is, csak nem fért a listámra...:D
Sőt rajta van még a csülök és a libamáj is, sőt ezeket lehet, hogy mindjárt bele is írom, mert a libamáj az én luxusom, nem a halfélék...

Konyhatündér írta...

Képtelen lennék 10-et kiválasztani :-))

De biztos lenne benne tiramisu, padlizsánkrém, sült paprikás mozzarellasaláta, spagetti, tejszínes-paradicsomos szósszal, valamilyen tengeri hal, forró csoki tejszínhabbal, sült kacsacomb, levelestésztában sült bélszín áfonyamártással. Ezeket nem hagynám ki az tuti.

trinity írta...

Rohanásban vagyok, nem merülök bele a témába, csak annyi, a "keményebb" menüsorokhoz nekem egy szem Bilagit lenne a ráadás:))))

szepyke írta...

Trinity, morbid ugyan, de akkor már minek?:DD

Bombadil Toma írta...

ez egy jó ötlet, feldobhatnád körkérdésnek! :)))

szepyke írta...

Bombadil Toma, hogy dobjam fel?

Bombadil Toma írta...

tedd fel újra a posztot, egy kiscit írd át, a címbe írd, hogy körkérdés, a postba meg, hogy kiváncsi vagy mások listájára, ha gondolod jelölj meg 3/5/7 embert akinek a listájára kiváncsi vagy, majd kérd meg őket, hogy adják tovább a lasztit másoknak...:)))) hát így!:)))

Bombadil Toma írta...

na tessék! kellet nekem a számat jártatni!!:))) holnapra kiötlök egy listát, de lehet hogy egy kicsit átvarálom a kérdésed és úgy is adom tovább;)

szepyke írta...

Rendben!:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...