2009. július 14., kedd

Kókusz - jéggé fagyva


Nah, akkor a második fagylalt a sorban. Ez sem fagyott meg. Nem adom fel, már be van keverve a harmadik adag, amit ma éjjel fogok "legyártani".
Ez a kókuszos most Max javaslatára kevesebb "zsíros" dolgot tartalmaz, a tejszínt teljesen elhagytam, került bele viszont helyette víz. Reggel bekevertem, ment a hűtőbe, majd este a gépbe, ami akkor már több mint 24 órát töltött a mélyhűtőben. Valójában, kiveszem a mélyhűtőből, bekevertetem vele a fagyinak szánt dolgot, aztán elmosom és megy vissza a mélyhűtőbe. Most is ott van, már tegnap este óta.

Ez a fagyi egyébként finom lett, nincs erőszakos kókusz íze, olyan halvány, és nem is nagyon lett édes, olyan kicsit vizes változat, de ebben a hőségben pont jó lett. Legközelebb kihagyom a vizet, és tejszín megy bele mégis, mert így viszont olyan keményre fagyott, hogy alig tudtam kanalazni.

Hozzávalók:
  • 3 dl kókusztej (konzerv)
  • 1 zacskó kókusz reszelék
  • 10 dkg cukor
  • 2 dl tej
  • 2 dl víz
Lehet, hogy tényleg az volt a gond, hogy ez viszont nagyon "vizes" lett, és azért nem fagyott meg a gépben, viszont ez kb két óra múlva a mélyhűtőben beton keménységűre dermedt.
A hozzávalókat összekevertem, kivétel a víz, és a hűtőben tároltam reggeltől késő délutánig. A gépbe öntése előtt belekevertem a vizet és így öntöttem a már bekapcsolt, tehát kavargató gépbe. 70 perc kavargatás után sem észleltem rajta semmit, ezért egy laposabb edénybe öntöttem és betettem a mélyhűtőbe. Két óra alatt háromszor megkevertem, majd az eredmény látszik a képen.

Nagy "kókuszfüggő" vagyok. Ennek a "fagyinak" valahogy pont elég kókusz íze volt, jellemző, hogy ahányszor kevertem, folyamatosan kóstolgattam is, vigyázva, hogy a végére azért maradjon. Nekem hiányzik belőle a tejszín krémessége, de tényleg jó volt, hogy nem volt annyira tömény, mint egy igazi fagylalt.



16 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Gyakorlat teszi a mestert, majd meglátod!

Nekem tudod mit csinálj? Csokifagyit kókusszal! Bounty-fagyi :-)

szepyke írta...

Nah, ma készül a csoki hozzá, és a tegnapival már készen van a kókusz...
Tehát, holnapra hozom, jó így?
:DD

trinity írta...

Nekem gyanús ez a fagyigép....Nálam direkt szereti a tejszínes cuccokat-de a a mascarponét leginkább...

Amúgy a kókuszfagyi kókusztejjel:király!!!!!
Kóstoló????

szepyke írta...

Trinity, küldöm!!!!

Gyanús??? Ez egy bosch, az nem lehet, hogy nem működik! Egyszerűen nem lehet.
Nincs minek elromlania benne, mert ez csak egy tartály, a többit a gép adja, az alapgépem...

Ha ma is gáz lesz vele, felhívom őket... :(

Csibe írta...

Totális kókuszfüggő vagyok. Ha nekem is megjön a kütyüm, lehet, hogy ezzel kezdek ;)
Így vizesen is nagyon guszta lett!

szepyke írta...

Igen, így is jó volt, csak jobbat vártam, de szerencsém volt, mert ebben a hőségben a vizes jobb, mint a töményebb!

Wise Lady írta...

No én változatlanul azt mondom, indoklás nélkül kicseréltem volna ezt a csudagépet a 3 napon belül egy másikra.

Wise Lady írta...

Szepyke ez nem egy Bosch, hanem tulképp egy Lehel, amiből minden másodikra azt írják, hogy Whirlpool, minden másodikra azt, hogy Bosch, és ez utóbbit dupla annyiért lehet adni pedig atomig ugyanaz mindkettő.

szepyke írta...

:(
Ma megcsinálom az egyik olyan receptet, amit a géphez adtak, aztán meglátjuk...
Annyira nem szeretném visszavinni, hogy nagyon. Muszáj sikerülnie ma a fagyinak. Muszáj.

Cukroskata írta...

Betetted a gépet 24 órára a mélyhűtőbe? Nekem is Bosch van, az alapgéphez vettem, és remekül működik.

szepyke írta...

Cukroskata, be bizony. Írnál nekem olyan fagyit, ami sikerült vele?
Mondjuk, ma a saját receptjét fogom megcsinálni, hogy kizárjam, hogy a géppel van baj... Legalábbis remélem, hogy nem a géppel van.

erős ildikó írta...

Most nagyon megkívántam - pont a kókuszt - nem is tudom, miért. Tehát lesz a héten fagylalt, méghozzá zsíros-tejszínes, mert én úgy szeretem. Nagyon guszta!:)

szepyke írta...

Napmátka, lesz, lesz. Ma készül a csoki... Ha ez ma jó lesz, akkor holnap a pisztáciát szeretném...
És még majd jön a puncs, meg a barack, meg szeretnék meggyet, meg..............:DDD
Szeretnék. Jah, szeretnék.

Cukroskata írta...

Ami a blogomon van az mind azzal készült.Megtalálod őket itt

Ancsika írta...

Nem a víz miatt fagy beton keményre! Akkor is megfagy, ha nincs benne víz! A házi fagyik mind megfagynak, mert nincsenek benne állományjavítók!
Csináld tovább!!! Fel ne add!!!!

szepyke írta...

Jelentem, nyertem!
Megvan az első sikeres példány. Chef Viki tiszteletére csoki... Mert a kókusz már megvan, ezért most lett csoki hozzá. Mindjárt feltöltöm!:DDDD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...