2009. december 6., vasárnap

Budapest már várja a karácsonyt...


Az Andrássy út, aminek a fényei, ha teljes pompájukban égnek, szerintem szebbek, mint Bécs kivilágítás, szebb, mint Párizs, szebb bármilyen városnál... Még nem ég minden lámpa, és ha leesne a hó, nah, az mesevárossá varázsolná...


Ő szemben áll a Bazilikával...


Talán a Sas utca?


A Bazilika, előtte az ország legnagyobb adventi koszorújával


Ez a koszorú magasabb, mint egy ember, és rengeteg fenyőágból áll.






Ez egy igen fontos épület... Egy igen fontos ország nagykövetsége. Egy olyan országé, ahol már jártam, és ahova nemsokára megint ellátogatok... Ez már annyira biztos, hogy azt is tudom, hogy egy gyönyörű fekete lakk bőrönddel fogok menni... Bizony.

Most a Vörösmarty téri karácsonyi vásárba értünk. A Gerbeaud Cukrászda is ebben az épületben van. De ezen épület ablakaiban kapott helyet az adventi naptár is, ahol esténként zenével kísérve "kinyílik" a következő ablak...


És itt a vásár. A kosaras részleg...

Hát, magyarázzam, hogy az életnek milyen gyönyörű pillanatai vannak??? És most van olyan, aki nem érzi az illatokat???


Savanyúság macinak álcázva...

Jáááááááj, ezek de tetszettek! Az a piros készlet. Piros pettyes bögréből kávézni reggel...:)

Aszaltgyümölcs, és gumicukor választék:

Gyertyák:


Figurák talán szalmából, de lehet, hogy szénából. Soha nem tudom hírtelen a különbséget...


Ó szép fenyő..

Illat??? Érzitek?

Kicsit sokan voltak, így születtek igen homályos fényképek is... Meglöktek, vagy egyszerűen belegyalogoltak a képbe, de akkor is imádtam az egészet!


Ez annyira tetszik! Minden évben ilyen "buborékba" zárják a szobrot a téren

Nah, igen, kicsit egysíkú vagyok... Ez van...

Rengeteg kézműves ajándék, ez itt például illatos is!


Egy másik fenyő

Saslik, kolbász...


Tócsni:


Megy rá a fokhagyma:



Aztán a tejföl...

Ott meg már sül az enyém!


Nah, itt van! Megettem az egészet. Aztán aznap mást már nem kértem...


Eszik a jó nép!


Töltöttkáposzta.


Szárított virágok, színezve


Életemben először bementem a Gerbeaud Cukrászdába! Nagyon tetszett! Csak az árak... Nah, azok nem nekem valók...

Nem adja vissza a kép, de gyönyörű édességek, csomagok, torták.


Mondom, hogy gyönyörűek! Némelyik 1400,- Ft körül van...





A téren magyar szót alig, olasz, francia és angol beszédet lehet leginkább hallani. Rengeteg turista van. A portékák igényesek, de nem olcsók, mondjuk, mi az. Az ételek igényesen kínálva, olyan illatfelhővel hívogatják a jónépet, hogy lehetetlen ellenállni neki... A Deák térnél közel nincs akkora tömeg, mint a Vörösmarty téren. Itt nem kellett sorban állni a tócsniért, és rövid sor volt a többi "kajáldánál". A forralt bor szinte mindenhol megtalálható. Új ital is megjelent a krampampuli személyében. A tócsnit tavaly nem láttam, és nem láttam a kondérnyi kakashere pörköltet sem. A töltöttkáposzta olyan illatot áraszt.... A kürtőskalács méretes darabjáért hosszú sorok állnak. Rengeteg ember, a színpadon műsor. Mondtam már, hogy szeretem ezt a várost??? Még nem? Nah, akkor most mondom! Szeretem.

18 megjegyzés:

Névtelen írta...

Irigyellek egy kicsit...nagyon!!Én is annyira szerettem volna ma kijutni a vásárba,de sajnos nem jött össze :(.Örültem a képeidnek,így legalább lélekben egy kicsit részese lehettem :)).Kösz!!!

Névtelen írta...

eper1313 voltam.Valamiért csak így tudtam elküldeni.

sedith írta...

Nálunk, legalábbis itt vidéken nincsenek ilyen vásárok, azaz van ez-az kipakolva a főtéren, de az nem akkora méretű banzáj. Ahogy olvastalak és néztem a képeket, azért megkívántam az ott sétálást, pedig én nagyon nem szeretem az ilyen tömegizéket. És a férjem sem. Most már azért muszáj lesz rávennünk magunkat egy esti sétára, hoyg a lányok gyönyörködhessenek egy kicsit a kivilágításban. :)

Névtelen írta...

Szepykém én külön köszönöm Neked a képes beszámolót! Megmelengette kicsit a szívemet. Hiába vagyok a világ egyik legszebb és leghíresebb karácsonyi piacának közelében, nekem akkor is többet jelent a Vörösmarty tér! :) Köszönöm!

L.Krisztina írta...

Hát ez jó kis séta volt ki is pirosodott az arcom,és azok az illatok . Köszi !!!!

á la carte kulinaria írta...

Szuper!! Mi is voltunk múlt héten szerdán este. annyira jó volt! Iimádom!!!

Csibe írta...

Szepyke, köszi szépen a beszámolót! Jó volt veled sétálni!

szepyke írta...

Eper 1313, ha tudsz menjél ki, és ha tudsz, sötétben menj! És nézd meg az adventi koszorút ahogy világít!:)

Sedith, igen, tessék elmenni sétálni! :)) A tömeget én is utálom, de van amit máshogy nem lehet megoldani...

Ancsika, imádlak!:)))

L.Krisztina, és jót ettél??:)))

Á la carte, én is imádom! Az illatokkal már simán jól lehet lakni!:)

Csibe, én köszönöm!:)

Daisy írta...

Mi is voltunk a férjemmel. Évek óta mentünk, de most különféle okok miatt két évig nem. Már hónapok óta erre vártam. Imádom a keramikusokat, mindég veszek valamit. Most két nagy bögrét, ami nem színes, hanem matt szürkés. Gyönyörű! Néhány éve karácsonyi ajándékot is vettünk, játékot, gyertyát,szappant, apróságot.
Ami elszomorít, az a kapzsiság. Forralt bor helyett szinte boros teát adnak 3 dl--600 ft. Gusztusos a cserélhető bögre,a betéti díja is a duplája már, igaz, ezt vissza adják. Szegény turisták viszont ezt nem tudják. Micsoda haszon!
Az étel árak ilyen helyen kb. elfogadhatók, de, hogy 1 adag párolt zöldség 1000 ft legyen az egy adag 1300 ft-os hús mellett, az már felháborító.
Az egyéb árak most már sajnos nem a mi pénztárcánkhoz vannak igazítva. Autós kesztyűt szerettem volna venni, de a legolcsóbb 9900- ft volt. Sok évvel ezelőtt a Balatonon németül szólított meg egy eladó, fel sem tételezte, hogy magyarok vagyunk. Most megint így jártam, mikor egy bolt előtt a kipakolt, nem túl színvonalas árút nézegettem. Szomorúan állapítottam meg, hogy ez már nem a mi karácsonyi vásárunk.
Azért örülök, hogy jól éreztétek magatokat, nekem is tetszett, csak valami hiányzott már belőle.

szepyke írta...

Daisy, teljesen megértelek, én is így éreztem. Iszonyat drága volt minden. Egy bögre 2000 ft körül.. hát...

Tényleg nem nekünk való, de évente egyszer akkor is kell. Mi sem vettünk semmit, csak ettünk. És mivel a kolbász kimaradt, megyünk még. De akkor is csak enni fogunk. A forralt bor nem jön szóba, mert kocsival megyünk, és eleve nem vagyunk "ivósak", így a bögrényi forralt bort, ketten sem tudnánk meginni, így viszont felesleges pénzkidobás... 600 ft-ból én kb másfél liternyi forralt bort hozok ki, de lehet, hogy még többet, még nem mértem le, de most ki fogom számolni, esküszöm!

Daisy írta...

Igen, évente egyszer! Mi is ezért mentünk és a nemtetszésem ellenére valószínűleg jövőre mégis.....Direkt azért szoktunk vonattal menni, hogy a forralt bort megihassuk. Illatos, melegít, csakhogy éppen bor alig van benne. A sültgesztenye is hozzá tartozik a hangulathoz, de 600 ft-ért egy kiló nagyobbacska gesztenyét veszek. Ami kiverte még a biztosítékot, az az aszalt gyümölcs. Az akciósat vettem multinál / nem ócskát / 10 dkg 100 ft. Itt pedig 10 dkg volt 800 ft!!!!! Az illatok miatt én is inkább eszek, mint veszek, pedig nagyon sok színvonalas gyönyörűség van a standoknál.

Daisy írta...

Ja, a bögréket pici alkudozás után vettük meg. Jó fej volt az eladó!

Unknown írta...

Nagyon jó képeket csináltál! Hmm ,de ennék most egy jó kis kolbászt... :D

DebiGabi írta...

De jó kis beszámoló újfent:)))
Mi is készülünk kimenni, csak még nem tudom mikor jutunk ki:((
Imádom ilyenkor a várost.
Az Andrássy út és a körút a legszebb!!!
Tegnap este is mikor araszoltam a dúgóban hazafele egyedül a látvány kárpótolt.

Suzi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Suzi írta...

Hi, de jo lenne ki menni a Vorosmarty Tere. Kerek szepen egy nagy foralt voros bort, meg azt a meleg szalonas szendvichet. Nem tudom hogy hogy hivjak?
Mar csurog a nyalam.
Na akkor megyek keresek enni.

Puszedli írta...

Oh, de jó volt olvasni.. a képekért meg külön köszönet.

szepyke írta...

Juhász Andrea, azt én is. Sok mustárral és egy kb három centi vastag friss, ropogós kenyérrel...
:)

DebiGabi, a látvány tényleg varázslatos!:)

Suzi, kenyérlángosnak, vagy Töki pomposnak! :))) És forralt bort mekkora bögrével kérsz? Három, négy, öt decis?:)))

Puszedli, én köszönöm, hogy olvastad:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...