2009. december 13., vasárnap

Lepjük meg a mamit, a ház asszonyát, vagy egyszerűen magunkat!?



A karácsony közeledtével sok-sok családban előkerül a megszokott kérdés, ha ez kérdés egyáltalán, és nem a jól megszokott menü kerül terítékre, tehát a kérdés, mi legyen a karácsonyi vacsora, mit együnk szenteste. A ház asszonya, általában szenteste sürög, forog a konyhában, finomabbnál finomabb ételekkel lepi meg a számára legfontosabbakat. Napokkal előtte nap, nap után bevásárolni jár, megvesz mindent, ami a menü előállításához szükséges. Számol, tervez, kivitelez, majd hulla fáradtan ül az ünnepi asztalhoz.
Általában így telik az ünnep.
Mert lássuk be, míg a család ünnepel, a ház asszonyára, nagy, nagy munka vár ezen ünnepen. Tudom, hogy van aki ügyesen megtervez mindent, nem csinál hat fogásos vacsorát, hanem a kedvenc, könnyen elkészíthetőhöz nyúl és azt pikk-pakk elkészítve a család mellett karácsonyozik, de Ők vannak kevesebben.

Bár, a karácsony a legszebb ünnepünk, bizony fárasztó is.

Ebben nyújthat segítséget, amiről nemrég hallottam:


Házhoz megy a pulyka és a liba

Túlságosan elfoglalt, vagy nem eléggé járatos a sütés terén? Az ünnepek alatt az InterContinental Budapest Szálloda lehetővé teszi, hogy otthonába vagy irodájába karácsonyi pulykát vagy libát rendeljen.

Önnek nem marad más dolga, mint kikapcsolódni otthonában a szeretteivel, hiszen a többiről mi gondoskodunk!

Ajánlatunk (4-6 főre) a hús mellett tartalmazza a köretet (zöldbab, sárgarépa, kelbimbó, kastélyburgonya, burgonyapüré, gesztenyetöltelék, barnamártás és gyümölcsös pecsenyelé), a desszertet (sütőtökös pite), valamint egy üveg bort!

Budapesten a házhozszállítás ingyenes.

November 1-től december 31-ig 26 500 HUF.


Tudom, hogy ebből az összegből sokan hetekig főznek, de! Ez lehet a ház asszonyának az ajándéka is, és egyben a vacsora is szenteste. A ház asszonyát tehermentesítve, a családnak egy új élményt adva vacsorázhatunk.

Nem foglalok állást, abban, hogy én örülnék e, ha ilyesmivel lepnének meg.

Tudom, hogy ez természetesen első sorban pénztárca függő, mert hiába akar valaki meglepni valakit ezzel, ha a 26500,- Ft/4-6 fő ár, meghaladja az anyagi lehetőségeit. (A négy-hat fő miatt felhívtam az éttermet, hogy mégis ez mitől függ, és azt a választ kaptam, hogy négy normális, illetve bőséges adag, ha madárétkűek is vannak a társaságban, akkor hat főnek is elég ez a mennyiség.)


Vonatkoztassatok most el egy kicsit az anyagiaktól, és írjátok meg, hogy Ti örülnétek e egy ilyen ajándéknak?


Az étterem elérhetőségét, és további információhoz e-mail címet, illetve a képet ITT találni.


9 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Én nem örülnék.
Segítsenek inkább a családtagok (szoktak) és nem annyira időigényes dolgot főzzek (ilyet főzök), de inkább megsértődnék, hogy a családom erre költi az ajándékpénzem. Megengedik, hogy aznapra kiszabaduljak a konyhából, de az árát az én pénzemből, az én ajándékomból...szóval egyértelmű nem.

Raindrop írta...

Hát én bevallom nem örülnék. Wise Lady leírta egyértelműen.
Egyszer Apu mosógépet vett Anyukámnak szülinapjára, voltam vagy 18 éves, és azóta se felejtem el ahogy Anyukám közölte: köszönöm a szép ajándékot, amivel kimoshatom a ti gönceiteket. Azóta nem is vettünk egymásnak háztartási gépeket, amiket közösen használunk.
Ha már ajándékozunk, az legyen személyre és szívhez szóló ajándék. Az, hogy valakit tehermentesítünk az alól, hogy nekünk gürizzen, az nem ajándék. :)

Daisy írta...

Személy szerint én, NEM! Nem azért kezdtem el blogot írni, mert egyet értek az effajta vacsora rendeléssel. Most miért lenne frissebb az alapanyag, gondosabb az elkészítés és egészségesebb az étel, mint máskor? Máskor sem rendelek ilyet. Egyet értek azzal is, hogy ez nem ajándék.

Az egyszeri férj azt mondta az ifjú asszonykának nőnapon, hogy anyukám ma nem kell mosogatnod! Az asszonyka azt hitte, hogy a férje elmosogat.
Azután hozzátette, majd holnap megcsinálod.

Névtelen írta...

per pillanat én sem örülnék, mert sajnálnám rá a pénzt. Viszont, ha megengedhetném magamnak, akkor nagyon is örülnék! Mert most igazán belegondoltam abba, hogy milyen jó lenne nekem is a fiammal és a férjemmel tévézni, játszani, pedig nekem a konyhában kell állnom még szenteste is, hogy vacsorázni tudjunk. És mindannyian tudjuk, hogy pl. egy pulyka v. liba elkészítése a hozzávaló körettel együtt több órát vesz igénybe még akkor is, ha megfelelöen elökészítettünk mindent. Szóval igen! én örülnék, de csak akkor, ha más aji is lenne a fa alatt! :))

Névtelen írta...

Én sem örülnék, ha ez lenne az ajándékom, egyszerűen megalázónak érezném. Az említett háztartási gépes ajándékozással együtt.

Mi közösen döntöttük el, hogy 25-re szarvasragut egy ismerős étteremből rendelünk. Nálunk 24-én sok vendég van, azt megoldom, másnap csak páran leszünk. Valóban ki sem jönnék a konyhából, ha ezt egyedül akarnám megcsinálni. (mint ahogy már végigvendégláttam az egész családot 3 napig pár éve - nagyon élveztem, minden jól sikerült, de iszonyat fárasztó és időigényes volt)

Egyébként mióta gyerekem van és dolgozom is, azóta sportot űzök abból, hogy nagyon gyors és mégsem hétköznapi, hagyományos ételeket készítsek alkalmakra (is). Úgyhogy a karácsonyi kihívás számomra inkább ebben rejlik :-))

Helga

trinity írta...

Hát, hát....Nekem nem egyértelmű ez a válasz...

Egyrészt: itt most nem egészségtelen, adalékanyagokkal teli ételről beszélünk, hanem egy jó szálloda éttermének minőségi vacsorájáról.

De!!!!
Én ezt úgy tudom elképzelni -per pill. anyagilag nem fér bele nekünk ez a vacsi, tehát elméleti a kérdés -, hogy ez nem az édesanya karácsonyi ajándéka lenne, hanem az egész családnak KÖZÖS ajándék, ami lehetővé teszi, hogy az egész család EGYÜTT a fa alatt ülve ünnepeljen már kora délutántól kezdve.
Emellett aztán természetesen mindenki megkapná a kis névre szóló meglepetését...
Szóval ebben a konstrukcióban volna számomra elfogadható az ötlet elméleti szinten.....
Azzal teljesen egyetértek, hogy az anyuka ajándékát ez bizony úgymond nem váltaná ki. Ugyanúgy nem, mint ahogy az a bizonyos mosógép sem ajándék, hanem egy szükséges eszköz, amire mindenkinek szüksége van, attól függetlenül, ki pakolja be a szennyest.

szepyke írta...

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, sőt biztos. Igen, én is úgy gondoltam, hogy a ház asszonyát a saját meglepetése mellett lepjék e meg ilyesmivel, vagy sem.

Tudom, hogy sokan vannak úgy, hogy nem szeretnek "gépeket" kapni, mert az nem ajándék. Én például szeretek, mert ha a dolgomat megkönnyiti, akkor esetleg kevesebb időt töltök a konyhában, és többet a fontosak között.

Ha nekem azt mondanák, hogy egy ilyen vacsorával oldjuk meg idén a karácsonyi vacsorát, nem háborodnék fel, mert akkor nekem is olyan ünnep lenne az ünnep,mint a többieknek. De bőven nem tartunk itt, úgyhogy nem fenyeget ez a veszély. Nem pont az vonz, hogy az Intercontinental szakácsai által elkészített ételekről van szó, mert ebédeltem már ott egy céges rendezvényen, és nem ájultam el... Inkább a különlegessége vonz a dolognak, de mint mondtam, esélytelen, és bőven tudom, hogy ebből az összegből én az egész ünnep ételeit meg fogom oldani, sőt, így még luxusnak is gondolom, ami jelen pillanatban szóba sem jöhetne, és valószínűleg iszonyatosan zavarana is.

mandy tarragon írta...

Ajándék helyett nem örülnék ilyesminek... Ajándék mellé sem, mert én szeretek pepecselni a konyhában karácsonykor is :) Olyan jó érzés, hogy készítek valamit, ami a többieknek ízlik (és ők sem ajándék helyett kapják).
Nekem mondjuk a háztartási gépes ajándékozás mellett a másik mumus a ruha. Ha kapok egy télikabátot, mert kell, akkor az nem ajándék, mert szükségem volt rá, egyébként is megvettük volna... Ha kapok egy kiló mogyorót vagy egy tábla csokit, az ajándék, mert nincs rá szükségem. Kicsit kifordított hülye gondolkodás, de nekem ez így működik :)

Unknown írta...

Én nem örülnék neki, mert jó érzés a családnak a saját kezem által elkészített vacsorát tálalni Szenteste. Leírhatatlan milyen jó érzés mikor a legkisebb fiam azt mondja: Anya, ügyes vagy, ez nagyon finom lett :D Olyan ételt készítek, amit már előkészítek előző nap, így nem töltöm az egész napot a konyhában :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...