2009. december 8., kedd

Citromlekvár




Elkészült a citromlekvár! Írtam róla, hogy ez egy amolyan "mellékterméke" a Limoncellonak, ITT de ez is pazar kis ajándék lesz!

Tehát, mi kell hozzá?
  • 1 kg pucolt citrom
  • 40 dkg cukor
  • 2 dl víz
  • cseppnyi vaníliakivonat (el is hagyható, csak játszom az eszem...)

A citromokat megpucoljuk, a héjukat a Limoncellohoz használjuk. A citromokról a lehető legjobban eltávolítjuk a fehér részeket, majd az egész gyümölcsöt vízbe áztatjuk. Három, négy napig fürdőztetjük őket, naponta minimum háromszor cserélve rajtuk a vizet. (hideg csapvíz)

Ha letelt a három, négy nap, leöntjük a vizet, és pici darabokra aprítjuk a citromokat. A magokat, és az esetleges fehér részeket eltávolítjuk.

Egy arra alkalmas edényben a cukrot és a vizet melegítjük, forraljuk. Jön bele a darabolt citrom, esetleg a vaníliakivonat. Főzzük. Nem kell sokáig főzni, mert az üvegekbe töltve is kocsonyásodik majd, azaz sűrűsödik.

Tiszta, csírátlanított üvegekbe töltjük, megy rá a vizezett befőzőfólia, a tető, fejre állítjuk, majd jól betakarva (dunsztba téve) hagyjuk kihűlni. Készen vagyunk!

Ez az adag kb fél órát főtt, mégis ennyire kocsonyás az állaga!


Savanyú, édes és picit kesernyés! Ebből az adagból a képen látható öt darab befőttes üvegnyi lesz!


14 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Még sose hallottam ilyen lekvárról,de van citromszerető a családban,ki kéne próbálnom,tetszik:-)))

Felhőlány írta...

Nagyon finom! :) Nálam tegnap este készült 7 üvegnyi... Az úgy indult, hogy a barátnőm kedvéért készült Limoncello "maradékával" kellett valamit kezdeni... :) Igazi téli lekvár! :))

zouzouna írta...

Szia! Megkerdezhetem, hogy miert kell aztatni a citromokat? Nem mintha nem biznek benned, mert mar reggel ota aznak, csak erdekelne, hogy mi az oka.
Sorban keszitem a narancsos, citromos likoroket, lekvarokat, mert beindult nalunk a narancsszedes es folyamatosan kapunk vkitol egy nagy szatyorral, ennyit meg keptelenseg megenni.

Belly írta...

Imádom,de eddig csak vettem.Köszi a receptet,viszem.

szepyke írta...

Andi, szerintem próbáld ki, munka szinte semmi nincs vele!

Felhőlány, ho, ho, ho, ho, új kép???:) Igen, nálam is így indult...
:)

Zouzouna, én úgy tudom, hogy azért kell áztatni a héjakat, mert így elveszítik a keserűségüket. Én mindig így csinálom a cukrozott héjakat is.
A citrom is puhult a napok alatti áztatás közben, a fehér részek is megpuhultak. Más okát nem tudom, de szeritem ezért.


Belly, akkor hajrá, lesz vagy két perc munkád vele!:)))

trinity írta...

Eddig én is csak vettem, de ez nagyon jó lehet....Ügyes!!

Latsia írta...

Én ugyan nem rajongok a citromért, de ilyen formátumban jöhet!:-)))
Kukk be hozzám, vár ott valami apróság...;-)

Felhőlány írta...

Szepyke,
nem tehetem fel a képeket, mert a Barátnőm nem sejti, hogy Limoncello-t készítek neki... A citromlekvárt meg a többiek kapják majd.... Oda lenne a meglepi...
A fehér héját én is eltávolítom a citromoknak, majd vékony karikára szelem, kimagozom, és 1 kg citromot 1 l vízben áztatok 1 éjszakát, de abban a vízben főzöm puhára, hozzáadom a cukrot, pici botmixeres rádolgozás és már mehet is az üvegbe! Karácsony után felteszem majd a képeket is! :)))

szepyke írta...

Trinity, tényleg az!

Latsia, megyek már:))))!

Felhőlány, ok, értem. Számon lakat!:)Ezt én egyáltalán nem turmixoltam. Addigra teljesen szétfőtt.

Csibe írta...

Na most meg ez a citromlekvár ;) szééép!

szepyke írta...

Csibe, én kérek elnézést!:)))

Seli írta...

Szia!
Én tegnap csináltam meg fél kg citromból, úgy gondoltam, hogy kezdetnek elég lesz az is, ha neked az 1 kilóból 5 üveg lett. Az után érdeklődnék, hogy mekkorák az üvegeid, ugyanis a fél kiló (4 nagyobb darab) citromból 3-4 dl lekvár lett. Mondjuk én csak a húsát raktam bele, úgy meg lehet, hogy már kevesebb volt, ez lehet az oka? Amúgy nagyon finom lett, köszi a receptet. :)

Seli írta...

...

szepyke írta...

Seli, ezek pici üvegek, 1,5-2 dl-s üvegecskék. Nem akartam nagyobb üvegbe tenni, mert egyáltalán nem tudtam, hogy mit szólnak majd a fontosaim hozzá. De nálunk is nagyon bejött!:) Örülök, hogy neked is ízlett!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...