2009. december 5., szombat

Paprikalekvár - (nem) kicsit csípősre készítve...


Még valamikor októberben vettem másfél kiló kápia paprikát. Szépen megsütöttem őket a forró sütőben, aztán becsomagoltam egy nejlonba mindet, és megnéztem a House következő részét... Közben a paprikák a nejlonba zárt forró párában, eleresztették a héjukat. A House után a paprikákat megfosztottam a héjuktól, húsukat, magjaikat, és a levüket felfogva egy jól záródó műanyagba zártam, (természetesen a csumájuk nélkül) és mentek a fagyasztóba. Írtam már, hogy most jól megtervezetten, nem szakadok bele a karácsonyi készülődésbe, naponta maximum egy órát foglalkozom vele, szigorúan ügyelve arra, hogy ne éjszakába nyúlva, az alvást elhanyagolva ügyködjek. Ezért ment ez a paprika a mélyhűtőbe, és most került elő a napokban, és lett belőle lekvár.

Paprikalekvár

Hozzávalók:
  • 1 kg paprika (kápia, paradicsompaprika, és csak a húsa, azaz a már pucolt változata)
  • 30 dkg cukor
  • 1 db narancs
  • 1 db citrom

Eddig sima paprikalekvárról beszélnénk, de én ennél többet akartam kihozni ebből a lekvárból, így került bele még:
  • chili paprika
  • csípős paprika
A megpucolt paprikákat összeturmixolom, illetve, ha csípőset szeretnénk, megy bele a chili, és a csípős (macskapöcse) paprika. Tehát, ezeket leturmixolom, egy alkalmas edénybe öntöm, megy bele a narancs és a citrom kifacsart leve, és a cukor. Elkeverem. Melegítem, majd beteszem a sütőbe, és ott sütöm egy keveset, hogy veszítsen folyékonyságából. Ha a sütőben "köpköd", alufóliával letakarom, és egy kis rést hagyok rajta, hogy a gőz távozni tudjon. Addig sütöm, amíg az állaga megfelelő, azaz nem folyik, ha egy tányérra egy kanálnyit kiteszek, megtartja a formáját, pont úgy, mint egy lekvár.
Készen vagyunk! A lekvárt kimosott, csírátlanított üvegekbe töltöm, amit befőzőcelofánnal bélelt tetővel lezárok, majd fejre állítom. Kb 10 perc múlva egy nagy törölközőbe csomagolom, és hagyom, hogy másnapig szépen fokozatosan hűljenek ki. Ennyi.

Gyönyörű színe van, még a botmixert is elszínezte! Tálalni húsok mellé, sültkrumplihoz, bármihez. Ha a sütés végén kiszedjük a nem csípős változatot, majd a maradékhoz hozzákeverjük a csípős paprikákat, rögtön kétfélét készítettünk!

Munka kb egy órányi van vele, amikor a paprikákat pucoljuk, illetve turmixoljuk. A többit a sütőben, vagy a gázon tölti!

Egy újabb gasztroajándék, amivel munkánk nem sok volt, viszont annál pazarabb ajándékot kaptunk!


Ezen a képen jól látszik, hogy annyira tömör, hogy a villa "nyomot" hagy benne!
Még most is elkészíthető, mert paradicsompaprikát és kápiát is bőven lehet még kapni a zöldségesnél!
Cukor helyett tehetünk hozzá mézet, és mehet bele gyömbér, szerecsendió. Ez most egy "mezítlábas" változat, itt a csípősség dominál, de az nem kicsit... Miközben kavargattam a gázon, szinte folyt tőle a könnyem, annyira csípős lett!


7 megjegyzés:

harmony írta...

extra népes családod lehet, hogy ennyi ajándék készül :)

Névtelen írta...

Szepy ez csúcs! :)
tényleg hívhatnának engem mondjuk Szépnek és akkor talán kapnék ebböl a sok finiségböl én is valamit! :)

Andi írta...

Marha jól néz ki, csak tudnám milyen az a kápia paprika?
Férjem csípné...kipróbálom kis adagban!

Csibe írta...

Csatlakoznék a családodhoz ;)
Ez a recept (is) jól hangzik, köszi!

szepyke írta...

Harmony, a család és a barátok is ilyeneket kapnak!:)

Ancsika, hivalalosan "Széppé" nyilvánítsalak??? Ezt szeretnéd?:)))

Andi keress rá a google-ban. Rengeteg kép van róla!

Csibe, gyere, csatlakozz!:)))

Garffyka írta...

Szepykécske, én is, én is! Ez nagyon ötletes, lesz nálam is, még nem tudom mikor, de lesz :)

A lekvárokkal, befőttekkel, stb a gondom az, hogy már csak nagyméretű befőttes üvegeim vannak, és szép-szép gasztro dolgokat ajándékozni, de azért nem mindegy, hogy 3 kg vagy 10 kg paprikából/sütőtökből/gesztenyéből készítem a finomságot.
Szerinted vhol lehet még kapni közepes-kis méretű befőttes üveget?

szepyke írta...

Garffyka, én innen vettem:

www.mezesuveg.extra.hu

Postáznak is, és nagyker áron!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...