2009. december 20., vasárnap

Alkoholos "kockacukor" gasztroajándék...



Főzés nélküli, akár az utolsó pillanatban is elkészíthető ajándék.

Két féle készült, rumos - teához, és mandulás - kávéhoz, de készülhet alkohol nélkül szörppel, gyerekeknek, ez esetben minél színesebb szörpöt válasszunk!

Ehhez a cukorhoz felhasználhatjuk az alkoholban főtt narancshéj visszamaradt "főzővizét" is! ITT

Hozzávalók:
  • 10 dkg porcukor
  • 3-4 evőkanál folyadék, ami jelen esetben rum és mandula likőr volt, persze, külön, külön!
A munkánk annyi vele, hogy a porcukrot kikeverjük a folyadékkal.
Én 5 deka porcukorhoz 2 evőkanálnyi rumot, és a másik 5 deka porcukorhoz, két evőkanál mandula likőrt kevertem. Formába töltöttem, ami jelen esetben egy szilikon forma, de mehet jégkockatartóba, vagy bármibe, amiből aztán ki tudjuk szedni!

Ha a formát megtöltöttük, hagyjuk a konyhapulton egy napig "szikkadni". Nem kell a hűtőben, vagy a mélyhűtőben tartani, mert nem igényel hűtést, a jégkockatartót csak formának használjuk!!!

Hihetetlen finom, illatos ajándék. Teázóknak a rumost, kávé fogyasztóknak a mandulásat ajánlom!

A narancslé főzővízét hasznosítva remek teába való cukrot kapunk!


A recept forrása a Dr Oetker 39. számú receptfüzete lenne, de az a leírás úgy, nem működik..., illetve, ott vízzel keverjük a cukrot és vaníliával dúsítjuk. Én ettől most eltértem, de nem bántam meg, mondjuk a forma annyira nem tetszik, majd jövőre vadászok valami szebbet...


10 megjegyzés:

lekvároskukta írta...

Szepy, mi minden van még a tarsolyodban? :))
Ez is tök jó ötlet :))))

(én szintúgy nagyon örülök a megismerkedésnek :))

jókaja írta...

Mi bajod a formájával?
Ajándékozd pasiknak :-)

szepyke írta...

Lekvároskukta, van még....:))


Jókaja, hát, pont erre gondoltam!:)

lekvároskukta írta...

Alig várom :)))

á la carte kulinaria írta...

: ))) hmmmm ez nagyon jól hangzik!!!!

szepyke írta...

Á la carte, vártalak tegnap, és igen, még illatos is, én már konkrétan attól berugtam...:)

harmony írta...

ez direkt néz ki úgy mint egy mellbimbó?:)

szepyke írta...

Harmony, ezt tupperéktől kérdezd, engem is ez zavar benne... de nem kicsit..:)

Á la carte, viszont annál bénábban néz ki...:)))

Lekvároskukta, jönnek már, jönnek!:)))

Csibe írta...

Szepyke, kezdesz teljesen kikészíteni ;)

szepyke írta...

Csibe, nehogy!:)

Ezt a bejegyzést ahányszor megnézem, átgondolom, hogy hány pasinak tudok ilyet adni...:))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...