2009. december 25., péntek

Biberle, vagyis töltött mézeskalács - variációk...




Birtokában vagyok a világ legkönnyebben elkészíthető mézeskalács receptjének. A legkönnyebben elkészíthető, rögtön puha, tehát akár a sütőből kivéve is ehető, nem kell várni, hogy megpuhuljon. A recept ITT található.

Jó pár blogon felbukkant a Biberle, vagyis a marcipánnal töltött mézeskalács.
Recept nem nagyon kell hozzá, tulajdonképpen annyi az egész, hogy a tésztába marcipánt töltünk, és úgy sütjük meg. Úgy gondoltam, hogy az unalomig nyújtott, szaggatott mézeskalácsot feldobom egy kicsit... Volt maradék bejgli töltelékem (dió) ITT, volt marcipánom, és volt csokoládém... Adta magát, hogy társítsam őket. Az első képen a marcipánnal töltött látható, a következő két képen a dióval töltöttek, majd az utolsó két képen a marcipánnal és csokival töltött verzió...
Visszatapsolásra érdemes darabok lettek, az már biztos.

A diós:


Annyi történt, hogy a mézeskalács tésztát kinyújtottam.

A marcipánból egy centis rudakat sodortam, a mézeskalácsra fektettem. A tésztát dupla akkorára hagytam, mint a marcipán volt, a két szélét bekentem tojással, összenyomkodtam, felvágtam, mentek a sütőlapra, amin szilikon lap volt, megkentem őket felvert tojással, majd 180 fokon, gázsütő 4-es fokozat, kb 6-8 percig sütöttem.



A diósnál a diókrémet tettem a marcipán helyére, és a továbbiakban ugyanúgy jártam el, ahogy a marcipánnál tettem.

A csokis:

Majd a csokis-marcipános verzió következett, ahol csokoládét reszeltem, hozzá marcipánt, szintén reszelve, és azt tettem a marcipánhoz hasonlóan a tésztára, és a továbbiakban szintén ugyanúgy jártam el, ahogy az első tölteléknél tettem.



Remekül feldobja a mézeskalácsot.

6 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Szepyke!

Nagyon szép, boldog, meghitt, örömökben gazgad Karácsonyi ünnepeket kívánok sok szeretettel!

Moha írta...

Hát te tényleg fáradhatatlan vagy!
Marcipánnal én is megsütöttem,de nem érződött benne,elnyomta a mézeskalács íze.
Dióval,csokival több értelme lehet.

Viki írta...

Szepyke,képzeld ezt én is megcsináltam, és nagyon, de nagyon szuper lett.
Én a marcipánba belegyurtam egy kis mandula aromát :)
Kivánok Neked és Kedves Családodnak, szeretteidnek, Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket.

KryaSpirit írta...

Hát ez szuper! Ha elfogytak a készletek kipróbálom! Amúgy a bejgli isteni lett! Majd posztolom! Köszi a receptet!!!:))

szepyke írta...

Gesztenye, Neked, Nektek is hasonló szépeket!:))

Moha, nekem a marcipános nagyon ízlett, de a diós is tényleg jó!:)

Viki, nekünk is bejött!:)

Benzsi, jaj, de jóóóóó!:)))

lekvároskukta írta...

Nagyon Boldog Karácsonyt kívánok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...