2009. december 24., csütörtök

Párizsi krémmel töltött kalács - ajándékba




Amikor ez a bejegyzés megjelenik, ez a kalács már úton van, vagy már oda is ért a tulajdonosához, azaz az Öcsémhez, aki ezt kérte karácsonyra. Mármint, hogy süssek neki ilyet.

Nem más ez, mint egy kalács, amit párizsi krémmel töltöttem meg, és meglocsoltam egy kis Grand Marnier likőrrel....

Tehát, a tészta hozzávalói (megegyezik a Nutellás kalácséval ITT):



Hozzávalók:
  • 230 ml víz
  • 1 tojás
  • 450 g liszt
  • 1/2 tk
  • 50 g porcukor (lehet kristálycukor is)
  • 75 g vaj
  • 7,5 ml (1 1/2 tk) szárított élesztő (1 csomag 50 dkg liszthez való élesztőt, én csak DrOetker-t használok)
Párizsi krém:
  • 2dl tejszín
  • 200g cukor
  • 250g vaj
  • 100g kakaó
a kalács lekenéséhez:
  • 1 tojás felverve
A krém elkészítése:

A tejszínnel felfőzzük a cukrot, 3-4 percig forraljuk, majd beletesszük a vajat és még 3-4 percig főzzük. Levesszük a tűzről és a beleszitált kakaóval simára keverjük. A hűtőben jól lehűtött krémet habosra keverjük.

A tészta összeállítása:

A hozzávalókat összegyúrom, illetve a robot összegyúrja. Kimérésénél fontos, hogy először a száraz hozzávalók kerüljenek bele. A vajat én a vízzel a mikróban összeolvasztom, és csak az első két fordulat után adom a tésztához, hogy az élesztőt ne vonhassa be az olvasztott vaj, mert meggátolhatja, hogy dolgozni kezdjen. Kelesztés után kettéveszem, a két részt külön-külön részt kinyújtom, megkenem a krémmel, és jelen esetben megöntöztem egy kis likőrrel, de csak pár cseppel. A két részt összecsavarom, és még azt is ketté hajtom és megtekerem. Bonyolultan hangzik, de semmi bonyolult nincs benne. Kinyújt, megken. A két részt összesodrom, vagy tekerem, mint egy zsinórt, majd megint a felénél összehajtom és megsodrom. Így mindenhol lesz benne krém, nem lesz olyan rész, ahol csak tészta van. Beleteszem a kiolajozott formába (Nálam ez egy szilikon gyümölcskenyér forma, de lehet kuglófforma, vagy bármi. A lényeg, hogy a formát vagysütőpapírral béleljük ki, vagy olajjal kenjük be! Ismét kelesztem kb 30-45 percet, majd lekenem a felvert tojással és előmelegített sütőben 180 fokon (gázsütő 4-esfokozat) megsütöm. Kb 35-40 perc, de az illata jelezni fogja, ha készen van. Tűpróbánal "átverheti" az embert, hogy ha a tű a csokikrémet találja el benne, nyersnek látszik, de ha a teteje ilyen szép színben pompázik, biztosak lehetünk benne, hogy kész van.



"Ütős", kalács lett, Öcsi ellesz vele minimum egy napig...


8 megjegyzés:

Milene írta...

Boldog karácsonyt!

szepyke írta...

Citromfű, nektek is!:)

loreley írta...

Szia!

Meg tudnád írni, hogy miután összeállítottuk a tésztát, kb. mennyi ideig kell kelnie? Az is olyan félóra körül? Vagy ezt így nem lehet behatárolni, csak "látni kellene", amit én nem tudok még. :D

És a tejszín a hozzávalók közt ugye habtejszín? :D Tényleg, a kalács tetejét Te megkented valamivel, hogy ilyen szép lett? *-*

Köszi-köszi!

szepyke írta...

Loreley, beleírtam a tojást, mert azzal kell lekenni a tetejét, mielőtt a sütőbe teszed.

A kelesztés kb. 45-60 perc. Majd átgyúrod, kinyújtod, megkened a krémmel, feltekered, beleteszed a formába, amiben sütni fogod, majd meg int kb. 15 percet kelni hagyod, majd lekened a tojással és mehet a sütőbe.

szepyke írta...

Jah, a tejszín, sima tejszín, tehát nem főzőtejszín!!! Habtejszín.

loreley írta...

köszi a választ, és bocsi, hogy elsiklottam olvasás közben a tojás felett - majd legközelebb megnézem CTRL+F-fel is, mert én már csak így vagyok hatékony :D:D

szepyke írta...

Loreley, nem volt benne a tojás, most pótoltam, hogy szóltál!:)
Köszönöm!:)))

loreley írta...

ó, jaj, értem már! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...