2009. december 9., szerda

Két új barát a tisztaság fenntartásában...


Többször írtam már róla, hogy állandóan takarítok. Ez valószínűleg megszokásból alakult így, mert amíg kutyám volt, naponta porszívóztam, felmostam, hetente többször töröltem port, tehát a vérembe ivódott, hogy ez így van rendjén.

Ha az ember lánya úgymond minden nap fordít valamire öt percet, megteremti maga körül az állandósult tisztaság érzetét. Igen, az érzetét, mert tisztaság soha nem lesz, maximum öt percre, utána ahogy elfordulok a letörölt üvegasztal megint úgy néz ki, mintha egy hete takarítottam volna. Én is küzdök a porral, a lakásba a zárt ablakokon beáramló púder finomságú homokszerű izével.

És akkor még nem említettem a vízkövet, mert valószínűleg nem én vagyok egyedül azzal, hogy kitakarítom a mosdót, majd a következő kézmosáskor már ott egy kis szappan, némi fogkrém (ami rejtélyes módon a tükörre is mindig kerül...) és mintha már, már kezdhetném előröl... Sokan mondják, hogy a lakás van értem, nem én a lakásért, de én úgy érzem jól magam, ha nem azt érzem, hogy már megint milyen mocsok van itt... Persze amit én mocsoknak mondok, az máshol soha nem látott tisztaság... Nem vagyunk egyformák, ezzel nincs gond. Ez az én mániám, nem kell benne követni, és lehet nyugodtan hülyének nézni miatta. Pont azért, hogy ne egy állandósult harcnak érezzem, igyekszem összeválogatni a legjobb tisztítószereket, melyekkel megkönnyítem a dolgom.

És igen, ezek általában nem a legolcsóbbak, és sajnos nem is mindig környezetbarátak... De, ha mindenki csak annyit tenne a környezetért, mint én már sokkal jobban állnák...
Ezért, és pofátlan méretű önzőségemtől vezérelve én bizony megveszem ezeket a szereket. Ha már azt nyerem az egészen, hogy nem fenékkel az égnek kézzel kapargálom a koszt a padlóról, hanem "úrinőként" kettőt spriccelek ide, kettőt oda, törlök egyet jobbra, egyet meg balra és készen vagyok, nah, akkor bizony jöhet bármi, és még hálás is leszek neki!

És akkor most jöjjön két bármi. A két új "barátom"...
Nem, nem fizetett hirdetést közlök. Ez csak egy személyes tapasztalaton alapuló esetleges segítség.

Az első, és az igazán fontos: Domestos Koszmester

Hát, maga az Isten tisztítószernek álcázva! Sűrű, áttetsző, sárgás színű zselére hasonlító cucc. Én a hétvégén 649,- Ft-ért vettem a törökbálinti Cora-ban. Rögtön kettőt, mert mintha nagyon jó áron adták volna, máshol 800-900,- Ft körül láttam.

Az én drága jó szomszédom, Brigitta mutatott be minket egymásnak. Ő is hasonló takarítóbajnok, mint én...

Ez a sűrű trutyi mindent, ismétlem mindent eltakarít. Volt egy vázám, amiben nyáron véletlenül benne maradt egy csokor virág... Az alakja miatt egyszerűen lehetetlen volt kimosni. A kezem nem fért bele, a kefe nem érte el az öblös részeket, a mosogatógép sem ment vele semmire. És akkor jött ez a csoda. Rácsorgattam az oldalfalára, majd magára hagytam őket öt percre... És egy erős öblítés után, sikálás nélkül a vázám olyan volt, mintha most vettem volna, nyoma sem volt az addig opálos felületnek.

A mosogatóval is csodákat művel. Az addig tisztának, vízkőtlennek látszó mosogató teljesen újjászületett. Nagy előnye, hogy valamiért a vele tisztított felület sokkal tovább marad tiszta, vízkőmentes, mint eddig használt társai használata után.

A mosdónak olyan fényt adott, amin megint elgondolkodtam, hogy mit csinálhatott vele???

Nekem mindentől "leesik" a kezem, azaz nem bírom a tisztítószereket, kivörösödik tőle a bőröm, viszket, ég, viszont kesztyűben nem tudok takarítani.

Ettől semmi baja nincs a kezemnek! Megvan az a csúszós érzés, mint a Domestosnál, de mégsem érzem, hogy leválik a kézfejem...

Jó a konyhába, jó a fürdőbe, jó a wc-be. Felmosáshoz is használhatom.

Remek pár vagyunk mi együtt már most érzem, pedig még csak két hete használom!

A másik, ami nem biztos, hogy a tisztasági szerepet tölti be, de végre, végre valami, ami tényleg illatosít!!

Ez az izé egy olyan valami, amit a wc belső falára kell nyomni. Állítólag fertőtlenít, de ami nagyon fontos, illatosít! És tényleg! Három hete ott csücsül a wc belső oldalán és még mindig ott van, nem esett le, nem tűnt el a leömlő vízzel együtt. És illatosít még mindig!
Két féle illatban kapható, én a zöldet használom, azaz, ezt a citrusost. Próbáltam már mindenfélét. Voltak a zselés illatosítók, amiket megvettem, aztán szépen összeszáradtak és kidobtam őket. Illatuk, sőt szaguk talán a kinyitásuk után két percig volt. De ez erre például tökéletes! Hat kis izére van lehetőségünk, azaz hatszor tudjuk használni.
Egy kis izé 100 öblítést bír, így azt írja, hogy akár hat hétig is használhatunk egy ilyen doboznyit. Ez nem volt olcsó, 799,- Ft az ára. De megéri. Nekem legalábbis.



9 megjegyzés:

Névtelen írta...

ezt a Koszmestert még nem használtam, de kedvet csináltál hozzá! Viszont a Kacsa-mester nekem nem váltotta be a hozzáfüzött reményeket. Valóban nagyon jó illata van és sürü habot is hagy maga után klóban, de 600 öblítést sajna nem bír ki! :( sztem még a felét sem. Na, ja. Minden nem lehet tökéletes!

Chef Viki írta...

Kösz a tippeket!

Aljas vízkő nálam is van, verejtékezve szoktam csutakolni :-)

A szagosítókról ugyanez a véleményem... Egyetlen vált be eleddig: a Müllerben lehet kapni egy Blink nevű cuccot, sárga, na az tuti jól működött!

Julika írta...

Szia ! A Kacsa-mester nekem teljesen bejött. Már nagyon régen használom az első tubust. És igazad van, nagyon jó illata is van.
A Kosz-mestert ki fogom próbálni.

szepyke írta...

Ancsika még nem tartok 600 öblitésnél. Mondjuk, tényleg drága, de tényleg illatozik, amit eddig egyik sem csinált ilyen sokáig!:)

Viki azt meg én nem ismerem!

Sziranszki, ugye, hogy így van??? Mondjuk, igyekszem nem "átlendülni", mert ezt is túlzásba lehet vinni. Viszont, ha nem lenne meg ez a szint, hidd el, hogy hiányolnák, és végre rájönnének, hogy mi a különbség...:)

Julika, nálad kibirta a 600 öblítést?

cerise írta...

Szia!

A vízkő tényleg utálatos dolog, ennél jobban már csak a penészt utálom a szilikon tömítésen.
Viszont néha elgondolkodom, hogy vajon milyen brutális dolgokat tehetnek ezekbe a csodaszerekbe, hogy mindent csak úgy hip-hop lekapnak/lemarnak...

szepyke írta...

Cerise, én is elgondolkodom rajta, de a sima ecet is varázsszer, tehát nem kell bazi kemikália hozzá...

Próbáltad már az ecetet vízkő ellen?
Zseniális!

andrea írta...

Szepyke, úúúúgy értelek! Egyszer eltűnik a házunk, annyit suvickolok. Azok után, hogy egy héten egyszer értő kezek által TOTÁL ki van takarítva. Ez van. Kipróbálom mindkettőt!

cerise írta...

Köszi a tippet, ki fogom próbálni!

szepyke írta...

Cerise, majd számolj be, hogy milyen volt!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...