2010. január 23., szombat

Menjünk sétálni, Notting Hillbe!


Ez volt az a nap, amikor megismertem az esőt. A nagy londoni esőt. Hát, brrrrrrrrrr!
Bár télikabát és azon egy vízálló réteggel voltam felszerelkezve, még így is bőrig áztam...
Valahogy nem csak az eső esik, de olyan párásság van közben, hogy az ember csontjáig hatol a nedvesség...

Álltunk a buszmegállóba, mögöttünk a park, és kik jöttek oda hozzánk???

Hát ők, a mókusok. Ez itt elől kimondottan bátor/szemtelen volt. Félelem csíráját sem mutatta, sőt! Van ott egy hátrébb is, sajnos ő elrohant, valószínűleg karikás volt a szeme, vagy nem volt belőve a haja a képhez... Mindegy, ez itt elől éppen elég helyes volt.

(a képekre kattintva, azok nagyban megnyílnak, érdemes megnézni őket!)


Notting Hill piacára érkeztünk. Szombat van, millió ember. Ez a piac szombaton a legzsúfoltabb. Lehet, hogy nem szeretnék itt lakni, mert ennyi turistát elviselni a fene akarhat.
Ez az a piac, amiben a helyről a címét kapó filmben Hugh Grant sétál....

Az a kék ajtós ház, szerintem már nem kék, mert én nem találtam meg, igaz, nem is kerestem. Aztán körbenéztem a neten, és EZT találtam. Ezek szerint tényleg nincs meg, vagy nem kéken...

Tehát, a piac. Akkor mutatom a képeket!

Abszolút gasztro óra a falra???



Imádom ezeket a színes házakat. Valahogy, olyan vidám az egész. Eshet az eső, de egy ilyen színű házban lakva, mindig jó lenne a kedvem... (nah, persze, mert az ilyen könnyen megy...)




Millió ember, millió és még annál is több. A képek vissza sem adják, de rengeteg ember. Mégsem lökdösődnek, vagy ha véletlenül mégis nekimész valakinek, "nyomsz" egy sorry-t és minden ok...

EZT a filmet nézzétek meg, ez visszaadja, hogy milyen a piac... Csak erős idegzetűeknek! Döbbenet mennyiségű ember van itt szombatonként... Döbbenet!



És akkor jöjjenek a portékák. Ami itt nincs, az nincs és pont. Minden van. Tényleg. Viszont, ami tetszett, hogy nincs gagyi kínai cucc, ezek régiségek, használt cuccok, vagy újak, étel, zöldség, minden. Amikor a távcsöveket áruló pasit megláttam, azt hittem, hogy viccelnek... De nem. Jah, és a filmen nem hallatszik, de szinte folyamatában jó kis jazz szűrődik ki mindenhonnan. Imádtam. Le tudtam volna ülni a földre és csak hallgatni.








Mondtam már, hogy táskamániás vagyok? Nem? Hát, most mondom...


Annyira beszari voltam, hogy Őket csak hátulról mertem lefényképezni... Jah, és itt volt eredeti sapka is...



Jaj, jönnek ezek a gyönyörűségek! Némelyiktől ott helyben elolvadtam...









A zeneeeeeeeeeeeeeeee...



Ezen a piacon vannak olyan részek is, ahol az utcáról belépve egy olyan rész fogad minket, mint egy kínai piac. Pici asztalok, temérdek cucc, mégsem a gagyi, hanem csupa érdekesség. Az eső elől ponyvák védik ezeket a részeket...



Ponyvák, és alattuk vödrök, ha a ponyvák beáznának...


Fűszertartók, mindenféle tartók...



Valaki árulja már el, hogy az ott, az a villa, aminek a végén egy egyenes csík van, tehát, nem villa, nah, az mi??? Ok, valami szedő, de milyen, mihez?

Mellette az a csont nyelű villa... jesszusom, valódi csodák vannak itt...



Elég nehéz lehet választani innen... Nekem lehet, hogy nem menne...



Színes házak és zene az utcán. Jááááj....




Régi fényképezőgépek.



Ólomkatonák...


Ez egy olyan ruhabolt, aminek ez a dekorációja. Azaz varrógépek ezer számra....




Van egy pár, ugye?




Távcsövet valaki? Lehet, hogy ezek nem is azok??




Hát, most ezek milyen szépek! Pont a fejlécemhez valók!




Jaj, ezek is jók lennének!


Meg ezek is!


Nah, mégegyszer, szemből!:)


Öcsi, ott a sapka. Nah, ezt nem hoztam el...



Ott meg "eredeti" Burberry replikák... Még ezek is drágák, nemhogy az igaziak...



Csengetett mylord?



Milyen harangot szeretnétek?




Némi kalaptű. Ezzel a mennyiséggel házakat is lehetne építeni, nem egy kalapot a hajamhoz tűzni...




Egy kép a piacról.



Nah, ez fúúúúúj. Én nem is ettem belőle. Mindenféle rák bepanírozva és kirántva. Meleg, büdös halszaga van, és egyáltalán. Én nem ettem, de mások igen.



Így néz ki közelről. Jesszusom, most látom, az egyiknek kilóg a lába, akkor ez még él?:)


Zöldség, gyümölcs, fűszernövény...



Botrányosan olcsó fűszernövények...



Friss spárga, napos retek, paszternák, soroljam még? És mintha csicsókát is láttam volna, az létezik? Azt hittem, hogy az csak nálunk van. Vagy összekevertem valamivel...



Mindenféle frissen főtt, sült étel. Ennek nagyon jó illata volt!


Ez valamilyen fánk.


Mi már elég későn értünk ki, ez már a "maradék" portéka...




Mindenféle pite. Ezek mindent így esznek...




Kérdezném, hogy az ott bal szélén, az a zöld izé, az mi???



Ez. Mi ez? A jobb oldali, az okra, de mi a bal oldali??



Az avokádót majdnem hozzádvágják, csak vigyed...



Befogott orral fényképeztem halakat is. Brrr, de büdösek, te jó ég!



Paella.


Színes házak mindenhol.




Lakk "puffok".




Már írtam, hogy minden ajtó kék. Szinte minden ajtó kék. De ez nem az a kék ajtó, ami a filmben van, mert az már mint kiderült, fehér...
Ez meg egy gyönyörű mondat volt...




28 megjegyzés:

egycsipet írta...

Mondtam már, hogy irigykedem? Ááá, biztos nem... :D
Érdekes olvasgatni a bejegyzéseidet, köszi! :)

Gyöngyi írta...

Rosszul vagyok.. brühühü.. Azok a táskák, azok az evőeszközök, jajj, ha egyszer beszabadulhatnék.. Én ilyenekről szoktam álmodni, ha szépet álmodom:) Piacról, szép boltokról, bőrcuccokról! Nincs több táskás képed? Legalább a szemem had lakjon jól!
Ui: a mi házunk púderrózsaszín:)

Névtelen írta...

Színes házak,boldogság??????Nézd meg Sárkeresztúrt,találsz bőven színes házat,de szerintem nem szeretnél ott lakni:)Bocs!

szepyke írta...

Egycsipet, én is köszönöm!:)

Gyöngyi,nincs több táska, mert nem fájdítom a saját szívemet, és a tiédet sem. Azokat a replikákat nem tudtam rendesen lefényképezni, de képzeld, hatalmas utazótáskák, gyönyörű kidolgozás, 30 fontos ár, ami vicces, de akkor abban a pillanatban sok volt. Pedig, tökéletes másolatok voltak!:)

Névtelen, a színes házak és a színes házak között van különbség. Ezek itt, így jópofák. Egymás mellett, szépen sorban, ugyanolyan házak, csak más színűek, olyan vidám az egész...
Sajnálom, hogy nem érződik a szövegből, hogy hogy értettem. Természetesen nem mindegy, hogy jópofaságból színes valami, vagy azért, mert túl akarunk tenni a szomszédon a harsányan színes házunkkal. Ha megnézed, itt egyformák a házak, nincs az az érzésed, hogy nah, itt laknak gazdagék, mert ez kétszer akkora és narancssárga....vagy lila...

Így érthető?

Unknown írta...

Hú de jó volt egy kicsit kirándulni :D biztosan eltudnék kóborolni itt jó pár órát :O

Marcsi írta...

Anyám,ha egyszer beszabadulhatnék, biztos teherszállitó repülőgépre lenne szükségem!!!!

Éva írta...

Nem Nothing Hill, hanem Notting Hill:)

Unknown írta...

Hát ez jó kis séta volt, köszönöm!

Konyhatündér írta...

majdnem pont fél éve jártam ott, csodás volt! Jó volt most feleleveníteni,

christaylor írta...

az a fánk az churros lesz. :)

Moha írta...

Ez megint jó kis séta volt, de engem a kanalaktól és a pöttyösöktől biztosan nem tudtál volna elrángatni.
Meg még a kicsi csengők, harangok,meg..meg....
Azért a mókus is aranyos volt.

mandy tarragon írta...

azok a pöttyös cuccok tényleg nagyon jók. meg az evőeszközök...

Fabrikák írta...

de jó kis séta volt!a pöttyös cuccok....de jó hogy sokat fotóztál!

Vesta írta...

Ne tegyél már fel több hasonló képet, mert itt esz meg minket a sárga írigység :))

Felhőlány írta...

Úgy látom nincs az a pénz, amit ott ne tudnék elkölteni... (ha lenne) :))

Chef Viki írta...

Azt hiszem, ma még nem mondtam, hogy randa irigy CV smiley :-DDD

De ez van, beismerem :-)

Névtelen írta...

Természetesen érthető volt,elsőre is,és nagyon irigyellek is,hogy ott lehettél!Nem tehetek róla,ilyen a természetem,beugrott a színes látvány,és le kellett rá csapnom!:)
Nem véletlenül találtam ide,mindig kíváncsian várom az írásaidat!
Üdv!
Zsuzsa

szepyke írta...

Juhász Andrea, az biztos. Minimum jó pár órát, mert ha nem nézelődsz, akkor is legalább két óra végigjárni!:)

Marcsi, szólj, mert társulok!:)))

Fakanál, jesszusom, javítottam, köszönöm, hogy szóltál!:) És üdv nálam!:)

Csongi, remélem, nem áztál el nagyon!:)

Gasztromami, és mesélj, mit vettél?:)

Christaylor, és pontosan mi az egyébként?

Moha, legközelebb együtt menjünk, és akkor tábort is üthetünk ott!:))))

Mandy, az evőeszközök kb 20 fonttól kezdődnek, de a legtöbbje ezüst... Hát, nem mondom, hogy nem volt nehéz nem megvenni őket...:) Mondjuk, egyik oldalról könnyű volt, a másik oldalról, meg söpörtem volna mindent és hoztam volna!:)

Zsuzsi, és mik jönnek még... A legek, még csak most jönnek... De többet nem árulhatok el...:)))

Vesta, sajnálom, és bocsánat érte. Nem ez a cél, csak meg akarom mutatni, mert nekem annyira tetszett, hogy másnak is látnia kell...:)

Felhőlány, kategórikusan kijelenthetem, hogy NINCS AZ A PÉNZ, AMIT NE TUDNÁL ELKÖLTENI OTT!
Annyi minden van, és olyanok. Ok, hogy egyfajta "ócskapiac", mégis varászlatos. Valamelyik szombaton kimegyek a pesti ócskára is, megnézem, hogy milyen, mert már nem voltam vagy öt éve. Ha nem vernek meg, ott is fogok fényképezeni!:)))

Viki, de ne, és nyugi, még jön annyi minden, hogy olyan lesz, mintha ott lennél!:))) Megyünk még vásárolni a "luxusba" is. Jah, a vásárolni, egnyhe túlzás, de mondjuk így, azt kész!:))

Zsuzsa, ma fényképeztem neked valami színeset... Egészen komolyan mondom, hogy eszembe jutott, amit írtál, holnap fog megjelenni, majd figyelj!:))) És, nyugi, én is bírom a "magaslabdákat", megértem, hogy lecsaptad!:)

Araniel írta...

Szia!

Nekem lenne egy tippem a "bal oldalira".
Keserű uborka: http://www.ubcbotanicalgarden.org/potd/momordica_charantia.jpg

Jó lett a bejegyzés, szeretem nézegetni az ilyen képeket :)

christaylor írta...

a churros vagy churro az valami nagyon finom! mivel barátom a wiki, így segítségül hívtam:

A churro (kiejtése [ˈʧurːo]) spanyol édesség: sült tésztarudacskák cukorba mártogatva.

Argentínában dulce de lechével, csokoládéval, vagy vaníliával töltik meg. Madridban forrócsokoládéba mártogatva fogyasztják. Mexikóban desszertnek tekintik, zsírosabban készítik, és fahéjjal szórják be. Az Egyesült Államokban általában cirkuszokban, vidámparkokban, és fesztiválokon árulják, többnyire mexikói stílusban elkészítve. Andalúzia egyes részeiben köralakban is előfordul, amit ha elvitelre kérnek, fel tudnak szúrni egy pálcikára. Franciaországban chichi vagy chuchu néven találkozhatunk vele.

nagyon sok blogon láttam már ilyen receptet, ajánlom mielőbbi kipróbálásra, mert egyszerű, gyorsan elkészíthető és isteni! :)

na jó, még egy kép is róla:

http://www.bumm.sk/images2/timi2/gastro/churros.jpg

szepyke írta...

Araniel, nézd mit találtam róla, hogy megírtad, hogy mi ez:

http://civertan.blogter.hu/178918/keseru_uborka_momordica_charantia
http://www.egeszsegbolt.hu/341-egeszseg/454-a-momordica-charantia-a-csodalatos-balzsamkorte.html

Ezek szerint ez egy csodaszer, csak rettenet íze lehet...:)))

Christaylor, a kiejtése külön tetszik!:) én még kiolvasni sem tudtam!:)))

Ha ezt tudom, megkóstoltam volna, fenébe, na, mindegy, majd legközelebb!:)))
Fú, az a forró csokoládéba mártogatás, jesszusom, akkorát nyeltem!:) Megnézem közelebbről, mert mostmár nagyon érdekel!:))

christaylor írta...

azért, ha "véletlenül" elkészítenéd, postold! :D

Araniel írta...

Fúha, ez egy tök jó nővény, amúgyis marha jól néz ki, de miután elolvastam, nem tudom a számba merném-e venni^^"
De egy kísérletet megér talán :D

Felhőlány írta...

Igen, ettől tartottam! Vasárnap tervben volt a PECSA, de aztán a meleg ágy döntött a hideg ellenében... :) Majd ha tavaszodik! :)))

szepyke írta...

Christaylor, mindenképpen!:)))

Araniel, és honnan szerzed be???

Felhőlány, nah igen. Ez van..:)

Araniel írta...

http://civertan.blogter.hu/178918/keseru_uborka_momordica_charantia

A kommentekben alul írják.

szepyke írta...

Araniel, nem tudom, valahogy nem kaptam kedvet hozzá...:) Te?:)

Araniel írta...

Hát nem tudom. Elrettent ez a keserűség, de annyira bulin néz ki, hogy egyszer muszáj lesz egy ilyet a kezembe venni :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...