2010. január 26., kedd

Fortnum & Mason - újra...



Már múltkor is jártam ITT. Akkor ott kellett hagynom egy olyan sütőformát, amiért vérzett a szívem, de aztán, hála az égnek, hogy leírtam ide, és meggyőztetek róla, hogy ne bánjam, nem akkora durranás, ahogy gondolom. Tehát, forma elfelejtve, fel sem mentem az emeletre, hát nem teszem ki magam mindenféle szívfájdító dolognak, mint egy kisebb ország egész éves költségvetésének megfelelő összeget képviselő sál látványa például...

Nem mentem fel, csak a "földszinten" nézelődtem. Nézelődtem, és már-már durván, pofátlanul fényképeztem. Kezdetnek megmutatom az itt vásárolt cupcake "készletet". Meg akartuk kóstolni, hogy milyen az igazi, a minőségi, mert eddig azt gondoltuk róla, hogy valami csuszpájz krém, száraz piskótán. Illetve "londoni összekötő" állította, hogy Ő eddig még csak ehetetlen darabokat evett, amikről leette a krémet, a piskóta meg ment a kukába. Alátámasztandó ezen dolgot, többek is erről számoltak be, azaz, hogy ezek igazából csak szépek, de semmi extra. Viszont volt a másik oldal, aki állította, hogy ez bizony finom, biztos rossz helyen vették, amit ettek... "Londoni összekötő" állítása szerint, ezen példányok ajándék formájában érkeztek, a címkén viszont neves boltok címere díszelgett... Tehát, most akkor hogy van ez? Finom, vagy nem finom???

Hát, tegyünk próbát!

Bementünk a Fortnum & Masonbe és vettünk négy különböző ízű ilyen kis helyeskét...
Hogy ne kelljen pluszmunkát vállalni a négy darab a kisebbik változatból került ki, így nem kerültek többe, mint egy átlagos magyar cukrászdában két somlói.



Nem nagyon látszik, de ezek csodaszépek ám! A csokison, amin a csillag van, az arany színű csillag (marcipán) rajta, a csokikrém mély csokoládé íz, nem édes, hanem igazi mély csokoládé. Illatos, és ugyan, csak picit látszik, csillámló cukorral van meghintve. Nah, ez volt a legjobb a négy közül. Ez iszonyat finom volt. Jó, elfogult vagyok, mert én ezt a fajta csokit imádom. Az igazi csokit, ami nem túl édes, olyan sötétbarna, mint egy szerecsen, szóval, finom, nah. Ezen darab piskótája is csokoládés, szintén inkább keserű, de szaftos, egyáltalán nem száraz.
Remek darab volt.

Jött a másik csokis, fehér szirmokkal díszítve. Csokis, mind a piskóta, mind a krém. A piskóta nem száraz, a krém csokis, de még mindig az első a legjobb. Ez sem rossz, sőt, de ha választani kell, az első darab a befutó eddig!

Most a rózsaszín krémes. Alul répatortára emlékeztető piskóta. Megint szaftos, nem száraz, a krém kicsit savanykás, nem tudom, hogy mitől rózsaszín, de mindegy is, mert finom. A pici fehér virágok ropogós cukorból vannak. Nem törik bele az ember foga, olyan roppanós cukordísz. Még mindig az első vezet, a csokis!

Jön a negyedik amin a dió van. Vaníliásnak mondták, hogy mitől az, ki tudja... A piskóta egyszerű, szaftos piskóta a krém vajas krém, nem rossz, de legközelebb nem kérek ilyet.

Tehát, nyert az első, a csokis. Pici arany csillaggal a tetején. Nah, abból a pultban lévő összes darabot meg tudnám enni. Utána itt maradnék és egy, vagy két évig takarítanám a pultot, illetve annak környékét, hogy ledolgozzam a költségeket...



Itt látszik, hogy milyen szépen csillog rajta a szórócukor!



Az épület még kívülről, esti fényeiben.



A kirakat. Csöppet giccses, csöppet sok, de azért lefényképeztem, és nem én voltam ezzel egyedül...



Még mindig a kirakat...


Kandírozott virágszirmok...



Némi süti...



Nah, itt vannak: a cupcake választék egy része...



Valaki árulja már el, hogy miért csinálnak ekkora tortákat? Amíg a mi tortáink egy réteg ketté, vagy háromba vágva, megtöltve, ezek megsütnek két tortát, vagy hármat és azt töltik. Így akkora tortákat csinálnak, mint egy hegy... Egyébként, nagyon jól néznek ki, de ez divat, vagy miért így csinálják? Nekem a hűtőbe sem férne be némelyik... És lehet, hogy így száraz is, mert sok a piskóta és kevesebb a krém... Nem tudom, nem kóstoltam. Aki kóstolta, az legyen kedves beszámolni, hogy száraz így a torta, vagy sem?



Macaron, macaron, teeeeeeeeeeee csodáááááááááááááááás!
Csupa rózsaszín és pink csábítáááááááááááááááás!
Nah, a végén még dalszövegíró leszek... Vagy nem.



Akciós, karácsonyról maradt sütemények akciós áron. Mondom, akciós áron...



Pici torta, marcipánnal borítva, csak úgy ajándékba vinni, milyen aranyos, nem? Van magyaroknak készült, az a piros-fehér-zöld változat. Jó, vicceltem.



Muszáj voltam visszatérni, mert ilyen kirakatot, pultot ritkán látok. A földtől kb 120 cm magas, üveg, tele tortákkal... Pfúj. Nem is tetszik.



Az a csokis, a "Dark Chocolate Mousse" az kis aranyporral van megszórva. Látszik?

És az ártartó? A kis szék? Ügyelnek a részletekre...


Ezen sem látszik, ezen a süteményen ugyanaz a csillámpor szerű izé van, mint a csokis cupcake tetején volt! Olyan halványan, leheletnyire csillog. Gyönyörűen feldobja, ezt az amúgy cseppet sem extra kinézetű süteményt.


Ez itt maradt. De majd legközelebb! Most látom, a rószaszínen mák van? A francba, és kihagytam?



Égnek a "neonok"... Mintha múzeumban lennénk. Az eladók ruhája is megérne egy bejegyzést, csak őket nem mertem lefényképezni, mert akkor már tényleg azt a bizonyos "pofonos ládát" nyitogattam volna...



Nah, tudja valaki, hogy mi ez???
Én nem tudtam, és nem is értettem, hogy, hogy van az, hogy egy szűrő, alatta egy tálka, de mit szűrünk vele???


Mit, mit... A teát. És így:



Az árak magasak, de gondolom látszik, hogy ez itt nem a sarki Tesco. Most látom a képen, hogy az a hölgyike egy bevásárlókocsival mászkál... Kíváncsi lennék, hogy miket vásárolt, amihez kocsi kellett... Jah, a cuccát tolja benne. Ügyes.



Cukrok. Kávészem alakú cukor, fekete cukor, pink cukor, stb, stb...


Ezeknek az árain már majdnem egy repülőjegyet is meg lehet venni... Lehet, hogy egy útra, de lehet. Mások meg ennyiért isznak kávét. Nah, igen.



A "lépcsőház"


Néhány kép az épület belsejéről:




A be- és kijárat. A kosarak arany színűek...



Némi csokoládé, bonbon, stb...





Azon gondolkodtam, hogy ha véletlenül bezárnának ide éjszakára... és véletlenül muszáj lenne egész éjjel csokoládét ennem, akkor melyikkel kezdeném, és melyikkel fejezném be??? És túlélném azt az éjszakát?




Végeztünk. Már megint az utcán vagyunk és itt egy kirakat:



Meg mégegy:


Meg mégegy:


Nah, most tessék kicsit emészteni a látottakat, holnap megint megyünk piacozni! Elmegyünk oda, ahol már voltunk tavaly, de megnézzük, hogy mi változott... Holnap a Camden Market felé lesz dolgunk. Öltözzetek melegen, mert nagyon hideg lesz!

16 megjegyzés:

christaylor írta...

elöljáróban megjegyezném, hogy hetek óta viszonylag cukormentesen étkezem, úgyhogy ez most így hirtelen sok volt nekem egy kicsit.

ahhoz képest, hogy egyébként nagyon édesszájú létemre pont a cukrászdai sütikért, bonbonokért nem rajongok annyira. viszont a képeket nézve meg olvasva a kísérőszöveget, látom magam, ahogy leülök egy asztalhoz, sorra rendelem a sütiket, miegyebeket. már rég nem csúszna le egy falat sem, de csak tömöm és tömöm magamba egyiket a másik után.
mindegyiket megkóstolnám, az összes ott megtalálható valamit.nem érdekelne, hogy cukor meg színezőanyag.
ha tudnám,hogy nem leszek tőle egy dekával se több meg lenne elég pénzem rá, akkor simán kipróbálnám.

Jade írta...

En annakidejen sok tortat ettem ott, mert bejartam onkentesen dolgozni egy kavehazba hetente egyszer. Ott pedig jart egy kave/tea es egy suti munka utan vagy szunetben. Mindig csokisat ettem. Es nagyon izlett, de igazabol arra emlekszem, hogy sokkal edesebb, tomenyebb volt mint az itthoni megszokott tortak.

Araniel írta...

Olyan jó nézegetni őket ^^"

Wise Lady írta...

Azért szerintem a mi sütijeink jobbak.

Nina írta...

Szia,

nem tudom, hogy viszonyulsz a blogdíjakhoz, de szeretnék adni Neked egyet :) Most kaptam, és adom is tovább :) Bővebben itt: http://xszemkozt.blogspot.com/2010/01/beatrix-potter-quaker-sampler-8.html

Szép napot!
Nina

ninca80 írta...

De szééééép!!!
Jújjjj, összefut a nyál az ember szájában.
Milyen szép helyek vannak a világban Őrület. Nálunk itt a világ végén még egy normális cukrászda sincs,öröm nézni ezeket a szép dolgokat.

Megmondtam, :) hogy érdemes lottóznom,talán még ebben az életemben én is láthatok ilyet élőben is.

Ugye tudod hogy Te egy nagyon szerencsés ember vagy?

Ja és ez teljesen jó,hogy minden kommentre válaszolsz, köszönjük,még csak most vettem észre, igen elkészültem a múltkor a vacsival köszi,bár kis segítséggel csak.

szepyke írta...

Christaylor, hát... Nem tudom, hogy valaki megigérheti e, hogy nem leszel e egy dekával sem több... :))) Szerinted?:)

Judith, önkéntesen kávéházba? Ez de jó! De miért önkéntesen, tanultál, vagy miért? A csokis nem volt olyan édes, a többi tényleg édes, de az az első csoki... Nah, az nagyon finom volt!:)

Araniel, de milyen jóóóóó!:)

Wise Lady, nem állítottam mást.

Nina, nagyon köszönöm, megtisztelsz vele!:) Köszönöm szépen!:)

Ninca80, igyekszem mindenre válaszolni, bár biztos van, ami kimarad... Igen, tudom, hogy nagyon szerencsés ember vagyok. Elég sokszor eszembe is jutott kint, hogy hihetetlen, hogy nem egy rohanós turista vagyok, hanem a mindennapi életet élem, sőt, annál kényelmesebben, még dolgoznom sem kell azon idő alatt, csak élvezni Londont! És nem lehet elég hálás a "londoni összekötőmnek" miatta, mert Ő teszi ezt főként lehetővé.:)

christaylor írta...

ááá, szerintem nincs ilyen senki, aki biztosítani tudná azt, hogy ne hízzak (főleg egy jó kiadós süti/csoki/bonbon/macaron/tortafalás után).
sajna. :((

trinity írta...

Hallatszik hogy jajgatok??:DDD Virtuálisan mindent végigkóstoltam:))))) És nagyon finom volt!!!! A csokis főleg,meg a macaroon, de a giga torta sem kutya-kiettem a krémet, némi tésztát hagytam, mint gyerekkoromban:)))

mandy tarragon írta...

Az a rózsaszín mákos kis macaroont megkóstoltam volna. A cupcake nagyon töménynek néz ki...

Chef Viki írta...

Csak szólj, ha bezárnak abba az üzletbe :-) Segítek túlélni az éjszakát, mielőtt intenzív csokoládémérgezésed lesz :-DDD

Felhőlány írta...

Pazar! :))) Egy gyomorrontást bevállalnék azért a sok finom csokiért... :)) (és néhány plusz kilóért...)

Kata írta...

Kész vagyok, annnnyi csokit ettem itt néhány perc alatt:)))

szepyke írta...

Christaylor, sajnos, szerintem sem született még meg ez az ember...:))

Trinity, tehát miattad készülnek azok a giga torták??? Értem!:)

Mandy, legközelebb, legközelebb...:)
A cupcake nem volt tömény, sőt nagyon nagyon édesnek sem mondanám. Ezek egész jók voltak.De a csokis, az merénylet volt...:)

Viki, szólni fogok!:) Mindenképpen!:)

Felhőlány, ugye, hogy van az csokimennyiség, ami után simán bevállalja az ember az egy napos kényszerpihenőt? Szerintem is...:)))

Kata, és jó volt, ízlett?:)

Csibe írta...

Szepyke, meg is érdemelnéd, hogy bezárjanak ebbe az üzletbe. De még mennyire! Hát megint szuper jól éreztem magam :))

szepyke írta...

Csibe, örülök!:)))
Remélem, hogy a holnapi meglepetésem is tetszeni fog!:))))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...