2010. január 16., szombat

Primark, most árakkal...


A Primark meghatározó "színfoltja" Londonnak. Többször láttam bőrönddel érkezőket is benne. Valahogy olyan, mint egy nagy csomópont, ide mindenki eljön, és általában nem távozik üres kézzel. Figyelem! Férfiembert ide ne hozzon senki! Vagy csak olyan típust, aki bírja az órákig tartó vásárlást. Mert itt órákig tartózkodik az ember lánya... Hogy miért? Mert olyan áron vásárolhat, hogy az már botrány... Mindjárt mutatok néhány árat, de azt még előtte tisztázzuk, hogy nem ez a világ teteje minőség. Illetve, hogy szó szerint kampányoltak már a Primark bezárása, illetve amellett, hogy ne vásároljon benne senki. Mert olyan áron értékesíti a termékeket, hogy egyértelműen nem az EU számára elfogadhatóan jut hozzá, azaz valószínűleg gyerekmunkával, vagy olyan országban készülnek ezek a termékek, ahol ezen munkaerőt csúnyán kihasználják. Ezért kampányolnak amellett, hogy úgy tiltakozz, hogy ne menj be, ne vásárolj. Persze. Majd pont én maradok ki...

Az árak még a mi pénztárcánkoz mérten is botrányosan alacsonyak, akkor el lehet képzelni, hogy egy angolnak ez milyen ár... Vicces. Nah, akkor, menjünk!

Az épület maga két szintes. Földszint, emelet. A földszinten női ruha, fehérnemű, az emeleten férfi és gyermekruházat, cipők, kiegészítők, lakberendezési cikkek, mint ágynemű, törölköző, párna, paplan, stb. Botrányosan olcsó áron juthatunk táskához, ami nem a világmindenség végéig fog tartani, de egy szezont bőven kibir, az árán pedig még egy ebédet sem nagyon kapunk, sőt....



Nagy divat a flitter. Mindenen található, illetve minden van flitteresben... Ez a kabát 30 font, azaz kb 9000,- Ft. Ez nagyon magas ár a Primark áraihoz képest. Ez volt a legdrágább ruha, amit találtam...



Melltartók minden színben, és kiadásban, kb 3 font körüli áron, azaz 900,- Ft körül...



Megyünk fel az emeletre, ott aztán ereszd el a hajamat van... Mint a madárházban. Millió ember, főleg nők. Rengeteg arab, a legtöbbje földig érő csadorban, csak a szemük látszik ki. Rengeteg az olasz, a lengyel, a pakisztáni és a magyar. Rengetegen vannak.



Gyerekruhák 1 fontért, azaz 300,- Ft-ért! Mondtam, hogy nem a világ teteje minőség, de egy baba ezt nem hordja túl hosszú ideig, ennyi pénzért meg vicces, de tényleg. Gondoljátok el, a legalsó fizetés 1000 font körül van, de az a minimálbér!!! Naponta vehetnek a gyereknek egyet, vagy többet...


Piros térd fölötti csizma, 15 font, azaz kb 4500,- Ft...



Lakk és flitteres táskák, 6 és 11 font közötti árakon. A jobb szélső, azaz a fekete és a piros, 7 fontba kerül, azaz 2100,- Ft-ba...



Fodros bugyingó... 2 font, azaz 600,- Ft. Ez egyébként kb 6 féle színben, és mintában volt...



És egy pillanatkép. A lányok vásárolnak, eldobálva körülöttük minden. A legtöbben levesznek valamit, felpróbálják, és nem teszik vissza, hanem ott hagyják a földön. Ez az "egyszerűbbek" fellegvára, (például, az olyannak, mint én!:D). Bár, nekem volt gyerekszobám, és pontosan tudom, hogy ha leveszek valamit egy polcról vissza is teszem oda, itt ez valahogy nem divat. Rengeteg az arab, aki olyan rendetlen, már bocsánat, de abszolút ezt látom, hogy szó szerint eldobálnak mindent. A földön ülve, mezítláb próbálják a cipőket. Húzzák maguk után a csadort, ami tiszta mocsok, mert bőven a földön húzva mindent összeszed. Egyébként ez olyan érdekes, mert a Harrodsban is rengeteg arabot, pardon bocsánat, muzulmánt látni, meg itt is az olcsó áruházban. Ezen a lányon a sál az egy Burberry sál, ami kb alaphangon 50.000 Ft átszámítva... Londoni összekötő mesélte, hogy hétvégén rengeteg Gucci, Burberry, Dior stb papírtáskával rendelkező tolong a Primarkban. Megveszik a luxust is, de jöhet a Primark is. A Primark minőségével kapcsolatban csak annyit, hogy van innen olyan táskám, ami alig egy fél év alatt megadta magát, de nem került 2000,- Ft-ba se, de innen van a gyönyörű fekete lakk bőröndöm is, ami ha jól emlékszem 6000 Ft körüli összegbe került, és meseszép darab! Most vettem sálat 2 fontért, azaz 600 forintért, ami olyan puha, és olyan gyönyörű és egy hosszú kesztyű is volt hozzá. Cipőt lehet kapni 2 fontért, azaz 600 forintért. Lehet, hogy egy szezont bír ki, de arra meg tökéletes.

Jah, nagyon jó minőségűnek látszó (az összetételéből következtetve) fekete zoknit vettem 7 fontért, azaz 2100,- Forintért, hét párat egybecsomagolva.

Nem akarok senkit meggyőzni, de el kell, hogy mondjam, hogy a szuper minőségi darabok sem tartanak a világ végéig, mint ahogy a Primark termékei sem. De az árbeli különbség döbbenetes!


Nem szeretem a pocsékolást, és nem szeretem, amikor rajtam próbálnak meggazdagodni az áruházak, a boltok. Nem vagyok híve, hogy egy cipőt két használat után kidobjunk. Nekem is vannak több éves darabjaim mind cipőben, mind ruhában. Nem követem eszetlenül a divatot, mert már lassan az ufoknak gyártanak csak ruhákat. Azt veszem meg, amiben aztán jól érzem magam, mind színben, mind anyagban. Csak azért, mert valami divat, nem lehet rámerőltetni. Mint írtam, nem szeretem a pocsékolást, viszont bőven tudom, hogy a nagy márkáknál főleg a nevet, a márka mögötti éveket kell megfizetni. A nagyon nagy márkák ruháit is ugyanott készítik, mint a kis névtelen márkákat, annyi a különbség, hogy esetleg jobb az alapanyag, és esetleg jobb a minőség, viszont nekem ez általában nem éri meg a többszörösét árban...

Most is vettem egy sálat, egy márkás cég termékét 10 fontért. Mohazöld, puha, hosszú, rojtos. Van hozzá kesztyű is, amit egészen a könyökömig fel tudok húzni. Már ki is mostam, és már volt is rajtam. Imádom. Ez egy 25 fontos termék volt alapban, mégis odaadták 10 fontért. A 10 fonton még bőven megvan a hasznuk, különben nem adnák el ennyiért. A Primarkban ugyanilyen sálat-kesztyűvel vettem, ami halványrózsaszín, kicsivel keményebb, azaz nem olyan bársony puhaságú, de még még mindig finom puha anyagból készült. A sál ugyanolyan hosszú, a kesztyű nem ér fel a könyökömig, de a csuklóm fölött tíz centivel is bőven elérem vele hogy a csuklóm nem fázik. 3 fontba került, ami kb 900,- Ft. Ha a Primarkban lett volna mohazöld, ott veszem meg, és nem adok érte 10 fontot. Viszont nem volt, így megvettem a drágábbat, mert ezt a színt kerestem már tavaly óta. Minőségileg nem sok különbség van, árban viszont igen.

A Primark egyértelmű "program" mindig. Most sem hagytam ki, és most is megérte megküzdeni a tömeggel benne...

Még valami. Ha valaki a kínai piachoz hasonlítaná... Itt a blokkal reklamálni lehet. Vissza lehet hozni, ha valami elszakad, kicsi, nagy, bármi. Itt mi vagyunk az ügyfél, és értünk van az áruház, és nem fordítva. És bár hiába fillérek minden, és hiába nem a minőség teteje, sűrűn látok lányok kezében innen vett táskát, itt vett cipőt. Itt nem ciki ilyesmit hordani...




11 megjegyzés:

Unknown írta...

Ez a hely a férjem számára maga lenne a kánaán. Imád vásárolni, én sokkal előbb meg szoktam unni. 5 nő biztos elveszett benne a vásárlást illetően.

Raindrop írta...

Szepyke, átnevezhetnéd magad Paparazzokára. :DDD
Baromi jó ahogy mindent lefotózol!
Azokat az indián babákat igazán lekaphattad volna nekem...

szepyke írta...

Csongi én is szeretek vásárolni, de két órát kurkászni egy áruházban, az nem a kedvencem, viszont kifizentendő, mert amit itt "keresek", azt máshol el tudom költeni, mondjuk jegeskávéra, macaronra, bármire...
:)

Raindrop, csak jó lenne jobb képeket csinálni de a legtöbb helyen rászólnai az emberre. A kis zsákos babákat abban a boltban láttam, ahol azokat a tündérkirálylányos ruhákat!:)

mandy tarragon írta...

az a piros csizma nagyon tetszik :)

trinity írta...

A fekete kabátot kérném, piros csizmával, fekete táskával meg pár fehérnemű is jöhet. Jópár:)))

szepyke írta...

Mandy, és ha jól emlékszem volt lilában is...:)))


Trinity, nah igen. És még mindig jobb minőség, mint a kínai piacos.

mandy tarragon írta...

ja, tényleg, egy valamit árulj el: méret van? ugye nincs az a szokásos itthoni plázabetegség, hogy van 34-es, 36-os, aztán 50-es?

szepyke írta...

Mandy, nincs. Itt van minden. Van nagyon kicsi és van nagy is. 8-tól kezdik az a 34-es, és így mennek egyre feljebb. A 10-es a 36-os, stb, stb. Természetesen leárazáskor a köztes méretek fogynak el legelőször, viszont itt nem látsz olyan anorexiás lányokat, mint otthon. Illetve, sokkal ritkább, pedig annyian vannak mindenhol, mint egy felvonuláson...

Szar egy hely, nah. Ha a "közértben" fizetsz, a pénztáros mosolyogva megkérdezi, hogy hogy vagy. Persze, ez csak udvariasság, de ha vigyorogsz neki egyet, hogy köszi, jól, akkor beszélget veled, egy-két kedves szót szól hozzád...

mandy tarragon írta...

Fúj, ez undorító... Én ma kimerészkedtem a legközelebbi boltba (Spar), és a pénztároslány éppen csapkodott és üvöltözött, mert "szar ez a kurva gép". Csodás élmény volt, még a köszönésemet se viszonozta, és kishíján sikerült a kártyámat is földhöz vágnia.

szepyke írta...

Mandy, nah ez az...
És akkor Te mosolyogj rá!:)

Orsi írta...

Istenem de imádtam. Barátnőimmel képesek voltunk egy fél napot is ott tölteni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...