2010. január 9., szombat

Csúsztatott palacsinta Bailey's szósszal



Már feltettem a blogra a csúsztatott palacsintát, már régebben. ITT

Itt most annyi történt pluszban, hogy a megsütött palacsintákra csokoládét reszeltem, majd amikor a sütőben is kisült, Bailey's -el ízesített szósszal öntöttem nyakon a lelkemet... Nem vagyunk nagy alkohol fogyasztók, mégis egyre inkább azt veszem észre, hogy a süteményeknél előszeretettel használom az otthon fellelhető italokat. Mondjuk, legalább így használom, hogy fogyjanak...


Csúsztatott palacsinta

Hozzávalók:
  • 7 dkg cukor
  • 7 dkg vaj
  • 7 dkg liszt
  • 4 tojás
  • 3 dl tej
  • 5 dkg vaníliás cukor
  • olaj

A
tojássárgákat a cukorral jól elkeverjük, mehet bele a vaj, a liszt, a tej és a tojások fehérjéből vert kemény hab. Palacsintasütőben forró olajon a palacsintáknak csak az egyik oldalát sütjük pirosra, majd egyiket a másikra csúsztatjuk, közben mindegyiket vaníliás porcukorral szórjuk meg. Ha készen van a "palacsintarakás", a forró sütőbe tesszük, kissé átsütjük és forrón tálaljuk.


Bailey's-es "szósz":
  • 1 dl Bailey's
  • 1 dl tejszín

A tejszínt a Bailey's-el kikeverem, és zutty, nyakon öntöm vele a palacsintát!

Mennyei! Komolyan mondom, mennyei! A forró palacsinta, a hideg tejszínes alkohollal, és a csoki a likőrrel...



Általában a palacsintából rögtön dupla adaggal készítek, és két "rakást" csinálok belőle, majd az egyiket lefagyasztom. Ideális édesség, ha nincs időnk, de estére vendégek jönnek. Reggel kivesszük a mélyhűtőből, betesszük a sima hűtőbe, ott estére megfelelően kiolvad, majd tálalás előtt fél órával kisütjük.

Variálhatjuk a lapok közé tett dióval, lekvárral, bármivel!

11 megjegyzés:

jókaja írta...

Komolyan háromszor átolvastam, de miféle csoki a likőrrel?

Süti Bazár írta...

Jesszusom... :))) Desszert a javából :))

KryaSpirit írta...

Mmmmmmm. De megenném. Megyek iszom egy kis vizet!:))

Andi írta...

Mennyei lehet....

DebiGabi írta...

Két tányérral érkeztem. Kérek szépen, mert ez valami isteni néz ki.
Bailey-s szósszal????
Nagyon nekem való:)))))

szepyke írta...

Jókaja, jogos..Azt nem írtam bele, hogy belereszeltem a lapok közé csokoládét...:) Köszönöm, hogy szóltál!:)

Yasmine, hát, igen....:)

Benzsi, én kérek elnézést!:)

Andi, az. Mennyei!:)

Mónika írta...

Csúsztatva is szeretem a palacsintát, a Bailey's is szívesen csúsztataom mértékkel, de együtt a kettő csodás lehet.:))

szepyke írta...

Mónika, a Bailey's tényleg könnyen csúszik alapban, persze mértékkel, a palacsinta meg csak segít neki...:))))

Csibe írta...

Igen, jöhet külön-külön is, de így egyben is nagyon finom lehet! Jó ötlet!

tücsi írta...

Istenien néz ki ez a palacsinta csoda. Nekem most is jó lenne:))

szepyke írta...

Tücsi, köszönöm!:) Nekem is jól jönne most!:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...