2010. január 29., péntek

Szivárvány muffin - farsangra, valentin napra... vagy csak úgy... Vörös bársony muffin




Hát, elkészültek...
Nem mondom, hogy mindig ezt fogom sütni, sőt, azt sem mondom, hogy én még életemben ilyen finomat nem ettem... Azt mondom, ami a tény, hogy megláttam EZT és tudtam, hogy ki kell próbálnom...

Nem használok ételfestéket szinte semmihez, tehát, belefér, hogy egyszer-egyszer egy ilyen durván ételfestékes dolog is készüljön...

Bevallom, hogy engem a színe fogott meg. Amikor megláttam, hogy micsoda gyönyörűűűűűűűűűűű piros, illetve inkább már bordó, hát le is mentettem és hát, itt van...

Kicsit féltem, tőle, hogy az enyémnek nem lesz olyan szép, intenzív színe, mert ki tudja, hogy a mi ételfestékeink milyenek, meg milyen, amivel az eredeti készült.

Tudom, és értem a képek láttán a fanyalgókat, hogy ez nagyon mű, meg minek majmolom ezt az irányzatot. Most szólok, nem majmolom, nem csinálok belőle rendszert, hogy hupikék színű süteményeket gyártsak, ez csak egy próba, ez is megvolt, pipa... És mű a színe? Igen, az. De nekem tetszik. Pont.



Ízre semmi extra, egy kellően rugalmas tészta, nem száraz, nem fojtós, finom. A krém selymes, a rumtól kicsit felnőttes is, sőt... A színe miatt jópofa, de tény, hogy furcsa... Például a zöldbe beleharapni kifejezetten az volt...

Jaj, majd el felejtettem! A zöld a fehér krémmel kötezelő egy fraditalálkozóra... Persze, a verekedés előtt, bár közben is mehet, mert ezzel nem lehet komoly sebeket ejteni a másikon...




Nem használtam hozzá semmi olyat, amit itthon nem lehet beszerezni. Minden itthoni, egy egyszerű sarki boltban is megtalálható.






A tészta mindenhol egységesen színes. Nincsenek benne foltok. Tökéletes lehet halloween süteményként is!







Bár, az eredeti poharas egységben van megadva, lemértem mindent, jöjjön minden dekára mérve! (Ha valakinek szüksége lenne a pohárra számolt mennyiségre, írjon, átküldöm úgy a receptet!)

Kicsit változtatásokkal készült, az eredetihez képest.

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 17 dkg olvasztott vaj
  • 50 dkg cukor
  • 3 tojás
  • 6 teáskanál vörös színű ételfesték (én többet tettem, de majd írom, hogy miért!)
  • 6-8 dkg cukormentes kakaó (mélyíti a színt)
  • 1 kiskanál vanília kivonat
  • egy-két csipet só
  • 3 dl zsíros tej
  • 1/2 zacskó sütőpor

A tetejére került krém hozzávalói, itt már kicsivel több változás történt:
  • 3 dl tejföl
  • 10 dkg porcukor
  • 10 dkg vaj
  • 1 kiskanál vanília kivonat
  • 2 kiskanál rum (el is hagyható, de nagyon jó lett vele!)
  • szórócukrok (el is hagyható!)

Kezdjük azzal, hogy a tejfölt egy gézlapra öntve kicsöpögtetjük, ahogy a Tzatziki esetében a joghurtot, azaz a gézlapot egy szűrőbe teszem, amit ráteszek egy olyan edényre, aminek így a szűrő nem ér le az aljára, beleöntöm a tejfölt, és a hűtőbe teszem egy pár órára. Mehet egy éjszakára is.

Jöjjön a tészta!
A sütőt 180 fokra előmelegítem, gázsütő 4-es fokozat!
A vajat (olvasztott legyen, de ne forró!) kikeverem a cukorral, jöhetnek hozzá a tojások, majd a kimért, átszitált liszt, a sütőpor és a só, illetve a tej.
Egy tálkában kikeverem az ételfestéket, a kakaót, és a vaníliát, majd ezt hozzákeverem a tésztához, és jól összekeverem, kidolgozom.

Ennyi a tészta.

Mehet a sütőbe, ahol kb 25-35 perc alatt készre sül. A sütési idő eltérése adódhat az ételfesték mennyiségétől, mert minél több folyékony ételfestéket öntünk hozzá, annál "vizesebb" lesz a tészta, annál tovább sül, de kb 35 perc szerintem bőven elég neki!

A sütési variációkról még annyit, hogy lehet muffinsütőben sütni, vagy egyben egy nagy tepsiben, és utána csokiba forgatni, majd kókuszreszelékbe... Milyen jópofa a belül vérvörös piskóta, ami kívül csokis, és kókuszos... Mondjuk a többi szín esetében is vidám kis színkavalkád lesz belőle.

Ha muffinformában sütjük 12 db hatalmas muffin jön ki az adagból.

Az ételfestéknél azért írtam, hogy én többet tettem, mert én fél adag tésztát csináltam, amit aztán két felé szedtem, majd az egyiket még két felé. A nagyobb adaghoz kevertem a piros festéket, így abból 4 db muffin készült, a kisebb adagokhoz kevertem a kék és a zöld festéket, így ezekből 2-2 muffin készült.

Azért így csináltam, mert ez egy próba volt. Ha nem sikerül, ne egy egész adagot kelljen kidobnom...

Az ételfestékkel kapcsolatban még az is fontos, hogy a tészta kikeverésekor már látszódjon, hogy nem "sápadt" színű a tészta, hanem erős piros, vagy erős kék, stb...

Próbáltam természetes ételfestéket keresni hozzá, ami "tudja" ezt az átütő színt. Eddig még nem találtam, de bevallom, még csak a neten nézelődtem. Ha valakinek van használható ötlete, kérem, hogy ossza meg velem!




A krém a tetején a hozzávalók kikeverésével készül, majd egy kanállal felvittem rájuk és megszórtam szórócukrokkal.

Ha a krém rajta van, mindenképpen hűtőben tárolandó.









Most komolyan, nem szépek???
























Bocsánat, hogy ennyi képet tettem fel, de nekem annyira tetszenek...


30 megjegyzés:

Unknown írta...

Nekem is nagyon tetszenek. :O Tényleg nagyon jó ötlet volt. :)

christaylor írta...

kicsit off:
te ezt ismered? valamelyik nap volt a tévében egy ottani bemutatkozó filmecske.

http://www.sugarshop.hu/index.html

És Budapest!

Belly írta...

Kicsit bizarr a színük,de bevállalnám:-D

Araniel írta...

Látom nagyon rákattantál az ételfestékre :D
Amúgy nagyon szépek :)

christaylor írta...

oké, másik posztnál kommentben megtaláltalak közben, szóval ismered! :D
akkor nem szóltam.

egycsipet írta...

:)) Egyszer-kétszer belefér egy kis ételfesték, szerintem még így is "egészségesebb", mint egy festék nélküli bolti társuk. :D

lekvároskukta írta...

Szerintem tök buli :)))))

Andi írta...

Nekem is tetszik! Igazad van egyszer ki kell próbálni!!!!

Csibe írta...

Jöhetne, így szépen sorban! Tetszenek, és azok a muffin papírok!
Ja, és jelezném, hogy ma sikerült olyannyira zavarba hoznod, hogy totál meghatódtam! Komolyan! Tanúm is van rá! :)) KÖSZÖNÖM!

szepyke írta...

Juhász Andrea, köszönöm, cseppet sem az én érdemem..:))

Christaylor, igen, ismerem, vagyis, az újpestit, ismerem!:)

Belly, a zöld egy sárga krémmel? Nah??? Vagy a kék egy lila krémmel? Melyiket szeretnéd?

Araniel, csak ezek miatt érdekelne a természetes ételfesték. Ezek készültek azzal!:)

Egycsipet, igen, egyszer-kétszer, buliból bele. Bár, jó lenne a természetes ételfesték, majd utána akarok nézni, hogy milyenek vannak, de kétlem, hogy ennyire erős színeket ki lehet velük hozni....

Lekvároskukta, ugye??:))

Andi, köszönöm, kedves vagy!:)))

Csibe,és mesélj, milyen?:)))Egészégedre, egészségünkre. :))

erős ildikó írta...

Nem semmi! Ez tényleg nagyon színes:)

Bianka írta...

Szép? ÁÁÁ! Gyönyörűek :)
Igazi gyermeki álom.
Nagyon megkívántam őket

Névtelen írta...

Hát nem hiába, valóban a zöld-fehér a legmutatósabb :), még szerencse, h nem csináltál lilát :)! Egyébként tényleg jópofák!

Névtelen írta...

Beleharaptam volna mindegyikbe. Fantasztikusan néznek ki. :)))

Araniel írta...

Remélem sikerül találnod :)

Gyöngyi írta...

Jujj, micsoda színek! Én egyszer használtam mandula aromát egy meggyes lepényhez, valami isteni finom lett, komolyan! De a színe..halvány zöldes, a meggynél bordó beütéssel.
Na, a férjuram 1 évig emlegette, hogy ilyen finomat még nem evett - ilyen zöldbe.. Ráadásul a családot is kínáltam, mindenki oda volt, meg vissza, csak a párom NE bocsájtotta volna minden harapásnál előre, hogy ne izgulj, ez nem penészes, hanem ilyen.. Az én hajam szála meg égnek állt! Persze, a receptet elkérék.. Azóta is könyörög az uram, hogy süssek.. Én meg juszt se. "Penészeset" nem sütök!

Lukinyuszi írta...

Jááááj a piros szivecskééés!!! :)♥

Közeleg február 14... ;) Ez annyira tré húzás lenne, hogy csak azért is megcsinálom XD

Köszi az ötletet! ;)

Anea írta...

van átlátszó mandulaaroma, én mindig látok a nagyobb boltokban. :) süss abból és nem lesz zöld

Névtelen írta...

Hasonló járt a fejemben, hogy megcsinálom!de még kutatom a színeket hozzá:)

Szamóca írta...

De jópofa!
De a hab miért fehér? :-)
Én egy narancssárgát kérnék lila habbal, lehet?

Felhőlány írta...

Buli muffin! ;O) Picit bizarr, de megkóstolnám, és már látom az alkalmat, hogy "sokkoljak" vele másokat is... :))

szepyke írta...

Napmátka, hát igen... Ez tényleg az!:)))

B., recept feltéve, tessék elkészíteni!:)

Névtelen, lilát??? Ne hülyéskedj, én a IX. kerületben lakom, mi az a lila??? Nahát, nem is hallottam még róla...:)))))

Katus, kedves vagy, köszönöm!:))

Araniel, én is remélem!:)))

Gyöngyi, nekem is volt egy olyan meggytortám, amibe dejó kellett, a dejót megfestette a meggy, és mindehol zöld lett... Nekem is mondta a Zuram, hogy mintha romlott volna...
Jah, meg ezt láttad:
http://szepsegtar.blogspot.com/2009/11/az-ember-szive-ellagyula.html

Lukinyuszi, de ajánlom a pirosat lányoknak, esetleg rózsaszínt, kéket meg a fiúknek... Vagy valami hasonlót..:))

Anea, igen, például a DrOetkeré átlátszó, de nem volt mindig ilyen aroma, egy időben csak a zöld volt... Réges, régen, egy messzi, messzi galaxisban még amikor én kezdtem elmerülni a sütésben, még csak a zöld volt!:)

DeeDee, ha találsz természetes ételfestéket, szóóóóóóóóóóólj!:))

Szamóca, pfff, lila hab?? Nah, lila festéket nem láttam, de mit is kell a lilához összekeverni? Most komolyan nem jut eszembe... Kék-sárga, az zöld. De miből lesz a lila??? Kék és zöld, nem. Kék és piros? Nah, tényleg nem tudom...:)

Felhőlány, és halloweenkor a véres muffin??? Vagy a kék piskóta, csokiba mártva, kókusszal? Az milyen bizarr!:))))

Szamóca írta...

Szepyke, eltaláltad: kék és piros.
Szerintem jól nézne ki.

szepyke írta...

Szamóca, és a lila zöld habbal, rózsaszín csillagokkal???? Nah?
(Nah, kezdek elborulni...:))))))

Szamóca írta...

Tényleg egyre jobb! :-)

szepyke írta...

:))))

Ildinyó írta...

Nagyon jó pofák! Tetszenek nagyon! A természetes festékek pedig a következők lehetnének:
Piros ill. inkább ciklámen szín: céklapor (Vámház krt.-i csarnok alagsorában az Ázsia boltban vettem.) Ha érdekel nézd meg ezt a bejegyzésem: http://ildinyo.blogspot.com/2010/01/marcipanos-csokitorta.html. Itt a hamis marcipánt szineztem meg vele. Használtam még más sütikhez is. Miután az is édeskés ízű, nem rontja el a süti ízét szerintem.
Zöld festéknek pedig teaboltokban kapható matcha tea port lehetne használni. Bár egyszer-egyszer valóban nincs semmi gond a "művel" sem. Bocsi a litániáért!

szepyke írta...

Ildinyó, egyszer-egyszer tényleg belefér, és az a gond, amit írtál, hogy a természetes festékek nem ilyen tömények... A cékalportól is maximum rózsaszín lesz.., de egy próbát megér, köszönöm, hogy megírtad!:)

Andi/cuki írta...

Nagyn bulis,tényleg farsangra való!:-))

szepyke írta...

Andi, tényleg az!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...