2010. január 1., péntek

Gesztenyeleves pirított szalonnával - karácsonyi leves




Ez a leves a karácsonyi levesünk mostanában. Talán tavaly készült először. Nem a legszebb leves, de ízre mindenképpen kárpótolja az embert. Remekül passzol hozzá a pirított szalonna (bacon). Krémes, sós, finom. Aki első ránézésre jelezte, hogy, nah, olyat, Ő biztos nem eszik, az is kétszer szedett belőle.

Hozzávalók:
4 főre:
  • 40 dkg nyers gesztenye (legjobb a mirelit, ha be tudjuk szerezni)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 babérlevél
  • 1 db krumpli
  • 1 liternyi alaplé, azaz valamilyen leves, nálam ez kocka volt, ez van...
  • 1 teáskanál kakukkfű
  • 1/2 teáskanál rozmaring
  • 1 kávéskanál bazsalikom
  • 1/2 citrom leve
  • 1,5 dl tejszín
  • bors
  • szeletelt bacon ízlés szerinti mennyiségben
A gesztenyéket, az aprított hagymát és a krumplit az alaplében feltesszük főni. Mehet bele az aprított fokhagyma, a babérlevél. Amikor a krumpli és a gesztenye megpuhult, vegyük ki a babérlevelet és turmixoljuk le a levest. Jöhetnek bele a fűszerek, azaz a kakukkfű, a rozmaring, a bazsalikom, jöhet bele a citrom leve, és a tejszín, illetve a bors.
A levest forraljuk, majd amikor felforrt, el is zárhatjuk, készen vagyunk!
A bacont aprítjuk, legegyszerűbb egy egyébként is a konyhai használatra tartott ollóval darabolni. Egy serpenyőben teljesen szárazra pirítjuk, azaz kisütjük a zsírt belőle, hogy minél ropogósabb legyen. Ezzel is készen vagyunk, tálalhatunk. A bacont külön tegyük az asztalra, ne ázzon el a levesben, amíg áll az asztalon.




Az alapötlet a Tv Paprika magazinból származik. Ott húsgombóccal van tálalva, az első alkalommal úgy csináltam, de szerintem ez a verzió jobb volt. Illetve pluszban van egy-két dolog benne, amit én elhagytam. Így is tökéletes!



Frissen őrölt borssal, és ropogós szalonnával! Méltó leves egy ünnepi alkalomhoz!



8 megjegyzés:

trinity írta...

Nekem is baconnel tetszik jobban..Finom lehetett!!

starfi írta...

nocsak nocsak :)

ezt kukk meg: http://starfokker.blogspot.com/2010/01/gesztenyekremleves.html

:D

szepyke írta...

Trninty, az felesleges bonyolítás volt, ráadásul a bacon visszaköszönt a főételben is, így nagyon passzoltak!:) (főétel: "szőtt" baconba töltött darálthús)

Starfokker, kicsi a világ, és nem nagyon van már új találmány!:)
És teljesen igazad van, ez egy remek leves, ha a Tiédről, ha erről beszélünk!:) (ha teheted, vegyél mirelit gesztenyét, úgy mégkönnyebb!)

Palócprovence írta...

Hasonlóan készítem én is, de vargánya is kerül bele (vagy jobb híján bolti csiperke). Ha nem kapok mirelit gesztenyét a zacskós változattal (sült, héj nélküli)készítem, azzal is jó. Férjem nagy kedvence! :)

szepyke írta...

Palócprovence, a zacskós sült változatra nem is gondoltam!
Bevallom, nekem nagyon kényelmes a mirelit, csak néha horror ára van...

Palócprovence írta...

Szeretem én is a mirelitet, de pont az ára miatt szoktam a zacskósat venni (230 Ft körül szoktam venni, bár idén már biztos drágább).

Gesztenyés írta...

Sziasztok!

Elkészíthető ízesítetlen,tehát sós mirelit gesztenyepüréből is??

Köszönöm a segítséget!

szepyke írta...

Szia! Naná, hogy el, csak akkoriban még nem volt kapható, csak édes gesztenyemassza. Ha be tudsz szerezni, natúr masszát, akkor az is tökéletes lesz hozzá!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...