2010. január 28., csütörtök

Rakott zöldbab



Mélyhűtőpakolás a fedőneve az ételnek... És ami kikerült belőle, ahhoz még hozzácsaptam ezt-azt, így jött létre ez az étel, ami nem is lett rossz, ahhoz képest, hogy semmi jót nem vártam tőle...

Hozzávalók:
  • kb 25 dkg zöldbab
  • kb 25 dkg zöldborsó
  • kb 30 dkg csirkemell kockára vágva
  • kb 10 dkg bacon
  • egy nagy bögre rizs
  • négy szelet sonka
  • tejföl
  • tárkony
  • bors
Roppant egyszerű dolgom volt, mert a csirkemell már felkockázva volt lefagyasztva, nem volt vele más dolgom, mint kiolvasztani. A bacont ollóval felkockáztam (igen, így szoktam, jóval egyszerűbb, mint késsel vagdalni, ráadásul csak az ollót kell elmosni a deszkát nem...), és saját zsírjában megpirítottam. Ment rá a felkockázott csirkehús, majd azt fehéredésig sütöttem. Jött rá a zöldbab, zöldborsó, a megmosott rizs, és a rizs mennyiségének kétszerese vízben. Sóztam, borsoztam.

Egy jénai aljára szintén az előbbi ollóval feldaraboltam a sonkát, majd az összekevert rizses-zöldbabos-húsos egyveleget beleöntöttem, de először csak az edény feléig. Erre jött egy adag tejföl, amibe tárkonyt kevertem, majd megint a rizses egyveleg, majd a tetejére a tejföl a tárkonnyal.

Egy alufóliával lefedve a forró sütőbe toltam, és készre sütöttem, ami kb fél óra volt, hiszen csak rá kellett pirulni a tejfölnek a tetejére. A sütési idő letelte előtt 5 perccel levettem az alufóliát, és ilyen szép színűre pirítottam.

Tálalni plusz tejföllel tálaltam.



Ami tetszett, hogy végig a tárkonyos levesem illatát ontotta magából, és egészen kellemesen csalódtam benne, mert egytálételnek is tökéletes lett, holott azt hittem, hogy csak egy köretnek lesz jó valami mellé...

9 megjegyzés:

Araniel írta...

Jujj...nagyon szeretem az ilyen ételeket. Határozottan tetszik :D Meg is csinálnám hétvégén, de már beígértem a sushit^^

L.Krisztina írta...

Imádom a rakott zöldségeket:)
Mindegy milyen! Hű most nagyot nyeltem:)))
Olyan lassú mostanában a gépem :((
de azért próbállak olvasni !

christaylor írta...

a picurit odaégett széléért jelentkezem, az a a legjobb benne! :)
imádom a tárkonyt, úgyhogy biztosan kipróbálom majd így is!

mandy tarragon írta...

Picit kérhetek? Sok tejföllel :)

Andi írta...

Imádom! Sokszor csinálom én is, kicsit másként, de legközelebb kipróbálom a Te receptedet!!

egycsipet írta...

Én is nagyon bírom az ilyen rakott akármiket, hatalmas mennyiséget el tudok tüntetni belőlük. :D

szepyke írta...

Araniel, sushit??? Hu, de ügyes vagy!:))

Krisztina, már nem jön sok hosszú poszt, már nincs több Londonom. Megyek is, megnézem az ócsó repülőjegyeket...:))))))

Christaylor, a picurit odaégett szélét szeretem én is a legjobban, de megosztozhatunk!:))))

Mandy, sokat is, még több tejföllel!:)

Andi, nem lehet ezt receptnek nevezni, ebben a tárkonyos tejföl az extra, a többi csak "mi van a hűtőben" társasjáték..:)))


Egycsipet, üdv a klubban!:)))

Araniel írta...

Sushi? Áhh...nem nagy ügy :)Már sokszor csináltam, imádom a japán konyhát :)

szepyke írta...

Araniel, háááááát, én azt szerintem nem, bár Londonban folyamatosan arra akartak rábeszélni, de csak egy picit hagytam magam...:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...