2010. január 3., vasárnap

Mondtam, hogy nekem nem szabad ilyen helyre mennem...




És, hogy miért nem? Mert amit keresek, azt úgysem kapok, viszont megveszek egy csomó dolgot, amit nem is akartam... Amiért mentem, és ami olyan horror drága volt, hogy ott is hagytam. Ezek láthatóak az első képen. Szeretnék apró marcipánvirágokat. Főleg fehéreket, de színes is jó lenne, mondjuk lila, vagy bordó. Vagy vegyes színekben is jó, de ilyen áron??? Soha!
2, 4 gramm 375,- Ft-ért...


Úgy látszik, hogy félévente egyszer elmegyek és "kitátikázom" magam a Nagyvásárcsarnokban, az Ázsia boltban. Ha valaki nem ismerné, ez a bolt a Nagyvásárcsarnokban a pince "szinten" található, amolyan zarándokhely. Legalábbis nálam, mert elég ritkán járok a csarnokba. Az ok roppant egyszerű, a környéken parkolni szinte már a lehetetlennel egyenlő valami, viszont, ahol nehéz parkolni, oda csak akkor megyek, ha muszáj, vagy ha nagyon, nagyon szeretnék. Most eljött a nagyon, nagyon szeretném időszak, ugyanis a karácsony után gondoltam megnézem, hogy mit is árulnak mostanában náluk...

Az árak vegyesek. Némelyik súrolja a botrányos jelzőt, bár az leginkább a Culinaris áraira jellemző, de azért itt is találtam olyat, amitől egy, vagy két hátast dobtam volna legszívesebben...

A képekre kattintva azok nagyobban is megnyílnak.

1. kép, jobb felső sarokban: színes porcukrok. 1875,- Ft-ért! Bizony! Most nem azért, de ennyiért tényleg megveszi valaki???

Mohával beszéltünk még az ünnep előtt telefonon, miközben Ő éppen csokipasztillát keresett. Hát, itt van, ráadásul mindenféle, viszont az ára nem olyan rossz, csak az a bajom velük, hogy ezek lencsék, nem azok a szép kis csók formájú csokipasztillák... Olyat hol lehet venni, mert itt nem volt... Tehát, csokipasztilla választék van, mégsem az, amit kerestem... Tudom, nekem semmi nem jó...



Marcipán. Szinte minden színben elérhető. Az 1 kg-os tömb kb 2400,- Ft-ba kerül, ha minden igaz...


Ez talán egy jobb kép, élesebb, és jobban látszik minden rajta. Megint telefonos képek, de gondolom, ezt mondanom sem kell...



Nah, itt vannak nagyban azok a bizonyos színes porcukrok.


Ez már nem az Ázsia, hanem a szilveszterre készülő egyik húsbolt... Repülő, illetve napszemüveges malackákkal. Hát, jelen dekorálás láttán, megértem a vegákat, bár nem akarok fanyalogni, de nekem ez sok. Ez van...


Az Ázsia boltba betérve rengeteg fűszer, különböző extra főzési alapanyag, sütési kellék, és sok-sok ismeretlen dolog fogadja az embert. Érdemes az árakat összehasonlítani, bár tényleg rengeteg dolog van, amit szinte csak ők árulnak. Vettem például fekete szezámmagot, nem is túl drágán, (talán 10 dkg 285,- Ft volt) süthető étcsoki pasztillát 370,- Ft-ért, ha minden igaz, 20, vagy 25 deka. Még vettem egy pár dolgot, amit akartam, viszont vettem valamit, ami csak a kíváncsiságom miatt került a kosárba.

Ez a fekete hagymamag. Nem tudom, hogy csak úgymond "dísznek" lehet használni, valaminek a tetejére, vagy másra is jó e? Ha valaki használja, megosztaná velem, hogy mire is jó???


28 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Nahát. Szép-szép, de...

Névtelen írta...

Stahl lepénybe használta nem is oly rég:
http://www.stahl.hu/index.nof?o=0&nyelvid=1&k1=1&k2=42&k3=149&receptid=609; de ha kalonji-ként keresel rá, több receptet is találsz

Ági, aki főz írta...

De régen jártam errefelé! Emlékszem még azokra a romantikus időkre, amikor az egész városban ez volt az egyetlen hely, ahol egyáltalán rendes fűszereket lehetett venni, meg szójaszószt! Most már el vagyunk látva minden teszkóban a jóval.

egycsipet írta...

Csokicseppek: talán a Keserédesben? Már régen jártam náluk, de úgy rémlik, ők tartanak ilyet.

trinity írta...

Hogy megnyugtassalak: 80 ezres városban egyáltalán nem kapsz csokipasztillát...Semennyiért:(( Bosszantó.
Vastag pénztárcával azért pár dolgot vettem volna, de ahogy látom, tényleg majdnem minden méregdrága....
Így maradt volna pár apróság...

starfi írta...

ha ez ugyanaz, mint a hagymamag, akkor olvasd el:

http://starfokker.blogspot.com/2008/04/perzsa-fszereim.html

a harmadik bekezdés szól róla.

ebben az ételben meg díszítettem vele, de ízesítésnek sem volt utolsó:

http://starfokker.blogspot.com/2008/10/oktber-vgi-tks_31.html

;)

szepyke írta...

Wise Lady, szép, de drága.

Névtelen, köszönöm!:)

Ági, igen, már nem olyan nagy dolog, bár azért még találni csodákat náluk!:)

Egycsipet, köszönöm, megnézem!:))

Trinity, hát igen. Ide aztán vastag pénztárca kell sajnos.

szepyke írta...

Starfokker, igen ez az. Tudtam a nevét, csak nem találtam róla sok mindent, csak hogy díszítésként használják. Kesernyés az íze??? Brr, azt nem szeretem. Viszont gyönyörű képeket tettél fel róla!

jókaja írta...

No igen, az Ázsia a magunk fajtája számára vesztőhely.

Azért ha a pénztárcámra hallgatok, még mindig inkább megyek az Ázsiába, mint a Culinarisba. Utóbbinak amúgy is erős sznobszaga tud lenni :-)

Limara írta...

Szepyke! Az Nigella vagy hagymamag, remek a kenyerek ízesítésére, én inkább csak a tetejére szoktam szórni. De finom sült zöldségekre hintve is :))

Felhőlány írta...

Na úgy látom éppen itt az ideje, hogy szemrevételezzem ezt a boltot! :) Csokilencsét én (is) a Keserédes csokiboltban szoktam venni! :)

Csibe írta...

Szepyke, köszi a beszámolót. Sokat hallottam erről a boltról, de még nem jártam benne, a távolság miatt marad a weboldaluk :(
"Igazi" csokipasztilla beszerzőhely engem is érdekel!

Judu írta...

Szepyke!
Szerintem érdemes lenne csíráztatni is a hagymamagot! Pár nap után már jó és finom! :)

Moha írta...

Szepy jan. 8 után menjünk békásékhoz, ott is van virág,meg egyebek.....

szepyke írta...

Limara, és kesernyés íze van, vagy mire hasonlít??

Felhőlány, csak kisérettel menjél, olyannal, aki lebeszél mindenről, különben anyagilag nagyon gáz!:)

Csibe, én meg a weboldalukon nem voltam még... Ha kell valami, és drágább a weboldalon, szólj, mert mehetek arra, ha nagyon muszáj...:)))))
A csokipasztillát, meg megnézem a Keserédesben, ha már annyian ajánlották, és beszámolok róla!

Judu, és csíraként, kenyérre, mint a zsázsát, vagy salátára, vagy simán a számba? Csíráztatni szerintem már nem lehet, mert betettem a mélyhűtőbe, hogy nehogy molyos legyen...Mostanában kicsit parázok a molyoktól..., de azért köszönöm!:)

Moha, ok, menjünk, de inkább január 19-e után, mert addig nem vagyok itthon...:))))

Unknown írta...

Csokipasztillát Győrben nem is kapsz! Sőt, sok helyen azt sem tudták miről beszélek. Ilyenkor szoktam kicsit irigykedni, hogy nem Pesten élünk, de csak ilyenkor! :)

szepyke írta...

Csongi, ha szeretnél, majd írj és megoldjuk. Megyünk majd Mohával shoppingolni, ha nagyobb kiszerelést veszünk, elvileg olcsóbb. Elvileg...:)

Muffinműhely Anna írta...

Hú azok a marcipánok... Vettem tortához 2 csomag bordót ott. Aztán otthon láttam, hogy az egyiknek már 3 hónapja lejárt a szavatossága. Visszaséta, csere. De az igazi meglepi a felhasználáskor jött. Tört, darabokra esett és mindent megfogott a színe, ment a kukába.:((
Csak hogy más ne járjon így:S

szepyke írta...

Muffinműhely@, én is vettem bordót. Valamelyik csokitortára tettem fent is van a blogon. Azzal nem volt gond, de tény, hogy én mindent megnézek, mert már annyiszor vettem szemetet, hogy még az engedélyszámot is megnézem mindenen. Jó, ez csak vicc, tényleg figyelni kell mindenre. Szerintem én meg onnan hoztam haza molyokat...

Vadmacskácska írta...

Ma vettem ott csokipasztillát, köszönöm a segítséget, azon kívül én a neten vagy rendelni láttam, amit a kiszállításiköltség jócskán megdrágít vagy a csokoládiában, ahol 10deka 390ft, így viszont 370ért vettem 25dekát...persze a minőségét még nemtudom, de holnap megsütöm a csokischipset és kiderül.
p.s: átköltözik az ázsiai üzlet a volt vasedény helyére, októbertől, ami a piac mellett volt.

szepyke írta...

Vadmacskácska, bármit vettél, amit nem használsz el egy-két nap alatt, azt tedd be a mélyhűtőbe, mert én innen hoztam haza a molyokat, amikkel azóta is küzdök..:(
És igen, tudom, hogy átköltöznek..., már előre félek, hogy mi lesz a pénztárcámmal...:))

Vadmacskácska írta...

:)

Remélem nem hoztam haza molyokat, a hűtőben tárolom a csokipasztillákat, de a lezárt zacskóban, vagy azon kívül lehetnek a molyok? Elképzelni sem tudom...

szepyke írta...

Zacskón belül, meg a cuccban... az a biztos, ha beteszed két-három napra a mélyhűtőbe... ha bármilyen élőlény van benne, azt nem fogja túlélni..:))

Vadmacskácska írta...

egyébként, nagyon finom lett a csokischips:) ezzel a csokipasztillával, ma sütöttem másodszorra, de csak margarin volt itthon...hát nem gondoltam volna, h ekkora a különbség, ha az ember vajjal készíti margarin helyett, nem lapultak úgy szét a kekszecskék:(...meg nekem elegendő volt a recept szerinti cukor fele is, így is baromi édes...pedig a neten mindenhol az a recept van fent, csodálkozom rajta, h ha valaki valóban kipróbálta, akkor utána miért nem felezte le a cukormennyiséget, ehetetlenül édes lett úgy...

szepyke írta...

Hát, igen... a margarin, az nagyon nem vaj... sőt, az valami rettenet..:(

Blogról vetted a receptet?

Vadmacskácska írta...

Jézusom ez elég gusztustalanul hangzik...ha valóban zacskón belül vannak, akkor be kéne záratni az egész kócerájt...hiszen az egészségünket fenyegetik...hm...mondjuk én nem vettem észre semmi "olyat" benne, hál'istennek...egy ideje a liszttel vagyok meglőve, mert szinte minden második adag lisztben vagy egy vagy egy adag furcsa lény mászkál...minden lisztet felhasználás előtt, kiöntök egy tálba és percekig szemlélem, h látható-e bármiféle mozgás...nekem a leszitálás nem elegendő...tiszta lisztet akarok!

Vadmacskácska írta...

Több blogban is megnéztem, de végül ezt választottam: http://praktikaksokgyerekhez.blogspot.com/2010/07/original-nestle-toll-house-chocolate.html
Mert nagy Jóbarátok rajongó vagyok és abban a sorozatban is ez alapján a recept alapján sütik ezt a csokiskekszet...viszont mondom ehetetlenül édes lett, ugyh én fehércukrot ma már nem is raktam bele...Sztem a fehércsokis pasztillát beteszem a mélyhűtőbe...az a tuti...
Egyébként úgy szoktam receptetkeresni, hogy amit keresek azt beírom a googleba, aztán kiválasztom, h képek és amelyiket a leggusztábbnak találom, azt a receptet nézem meg:)

szepyke írta...

Ízlésen ugyebár nem vitatkozunk, lehet, hogy annak a bloggernek ez így ízlett...:O

:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...