2010. január 25., hétfő

VKF XXXI. Puncskocka - vagy valami olyasmi




Tipikus maradékhasznosítási poszt következik. Nemcsak az étel bagatell, de a képek is pocsékul sikeredtek. Így jár az, aki nem fényképez vasárnap, hanem kivárja a hétfő reggelt, majd akkor borult idő van, rohan, és sorolhatnám...
Nekem ezek a határidős dolgok soha nem mennek. Illetve, vagy jó előre elkészülök, vagy a határidő utolsó pillanatában érek a célhoz... Nah, igen.

Ahhoz képest, egyébként, hogy ez egy kis semmiség, és csupa maradékot tartalmaz, kellőképpen finom lett, jelzi a fekete blúzomon található kakaónyom, amit reggel az egyik kocka elfogyasztásával szereztem, majd csak délelőtt a kolleganőm észlelése után próbáltam eltüntetni. Röviden annyit, feladtam. Kakaóporral ne kezdjük mosógép nélkül, felesleges.

Jah, hogy megint elkalandoztam, hogy meg vagyok lepve...

Mi is ez?

Puncskocka

Miért puncskocka? Mert rum van benne, és mert ezt találtam ki neki névként.
Halálian egyszerű, percek alatt kész, és percek alatt elfogy, de vigyázzunk a kakaóporral, ami borítja!

Került bele egy kis ledarált keksztészta maradék, illetve némi ledarált mézeskrémes tészta "széle" (poszt később).
Került bele továbbá némi vaj, és rum, illetve kevés tej, még kevesebb cukor.

Arányokat nem írok, mert ez a maradékoktól függ.



Viszont, hogy lesz ebből a látszólag semmiből mégis ilyen pofás kis kocka???

Egy pár hete vettem egy ILYET. Ezt most szépen ki is próbáltam, és remekül működik, esküszöm jobban, mint a "neves" szilikonformáim (tupper névre keresztelt változatokról beszélek...). Annyi történt, hogy a formát víz alá mártottam, majd megszórtam kristálycukorral, és belenyomtam a kekszes valamit. Amikor megtelt egy kocka, egy kanál segítségével, jó erősen nyomva tömörítettem az anyagot, majd a felesleget eltávolítottam. Megfordítottam a jégkockatartót és egyszerűen kinyomtam belőle a kockákat. Nem deformálódtak el, remekül megtartották a formájukat, és nagyon egyszerűen kijöttek, elváltak a szilikontól. Remekül használható darab, jó lesz a sajtkockáknál is!


A kockákat utána keserű kakaóporral megszórtam, és már készen is voltak. Élőben sokkal szebbek, mint ezeken a pocsék képeken. Ha ma lesz időm, és még lesz kocka, akkor megpróbálok jobb képeket feltenni, csak nem akartam az időt húzni, és lecsúszni a VKF-ről...


6 megjegyzés:

nokedli írta...

hihi, elsö pillantásra a nevet egészen másnak olvastam, de hát ugye rossz az, aki rosszra gondol;-) nagyon kis pofás kockácskák lettek! ha nem lenne ilyen macerás, neki állnék szívesen ám!

Gyöngyi írta...

Jópofák, még ha fogysztásuk némi elővigyázatosságot is igényel:) A név alapján majdnem kihagytam a receptet - én nem szeretem a puncsot..

Wise Lady írta...

Jó ötlet. Az is tetszik benne, hogy pont egy falat, majdnem bonbon.

Csibe írta...

Most már tényleg kezdek megijedni, hogy mennyi mindent is szeretek! áááááá ;)

trinity írta...

Tök nagy ötlet ez a kocka!!! A tartalommal is elégedett lennék-ha dobnál párat:)))

szepyke írta...

Nokedli, lehet golyókat is készíteni, nem kell kockázni, akkor jóval egyszerűbb, csak ki akartam próbálni a kockát...


Gyöngyi, ez csak rumos, a puncs csak felvágás volt...:)


Wise Lady, igen, egy falat, és tényleg már-már bonbon.

Csibe, ne ijedj meg, ez csak sütimaradék...:)

Trinity, tényleg jó a kockázás, én golyóban nagyon béna vagyok, inkább nyomott tojásokat görgetek, mint golyókat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...