2010. január 8., péntek

Almáspite



Rengeteg olyan sütemény van, amit nem lehet évszakhoz kötni. Ilyen az almáspite is. Nem kell feltétlenül akkor sütni, ha érik az alma, mert bizony bármikor szükségünk lehet egy darabka savanykásan édes, leheletnyit fahéjas falatra belőle.
Almás pite
Hozzávalók:
  • 25 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 50 dkg liszt
  • 2 sütőpor
  • 2 tojás sárgája
  • pici só
  • 1 pohár tejföl
  • 2 kg alma
  • 1 evőkanálnyi fahéj
  • vaj a tepsi kikenéséhez
  • zsemlemorzsa a tészta alá


Kezdjünk az almával. Megpucoljuk, lereszeljük. Hagyjuk kicsit állni, pont addig, míg a tésztát meggyúrjuk.
És akkor a tészta jön. Meggyúrhatjuk kézzel, de mehet a gépbe is. A sorrend ez: a tojás sárgáját a cukorral elkeverni, bele a puha vajat, lisztbe a sütőport, csipetnyi sót, összegyúrni, majd jön bele a tejföl. Ha ezzel megvagyunk, térjünk vissza az almához, amit nyomkodjunk ki, azaz markunkba véve nyomjuk ki belőle a felesleges almalét. (Ebből kis fahéj és cukor hozzáadásával levest is készíthetünk, vagy egyszerűen megihatjuk.) A kinyomkodott almához tegyünk egy evőkanálnyi porcukrot. A tésztát szedjük kétfelé, lisztezett felületen nyújtsuk ki. Egy tepsit kenjünk ki vajjal, szórjunk bele zsemlemorzsát, bele az egyik tészta, rá az alma, majd arra megint a tészta. Tetejét szúrkáljuk meg egy villával, kenjük meg tojásfehérjével, és középmeleg sütőben, azaz 180 fokon (gázsütő 4-es fokozat) kb 30 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a tészta aranybarnára sül.
Készen vagyunk!

Ezen sütemény nem tartható el több napig, mivel szobahőmérsékleten hamar penészesedhet. Tartsuk jól zárható tálban a hűtőben és minél előbb fogyasszuk el.

Az almába durvára vágott diót is tehetünk.


Tálaláskor üresen, esetleg porcukorral megszórva, vagy fahéjas porcukorral megszórva tálaljuk!

14 megjegyzés:

Süti Bazár írta...

Nem kell előtte megpárolni az almát? Az jóóó, nagyon jó. Én is szeretem, de 2 kiló almát lereszelni, huhh. Ahhoz mindig férfisegítséget veszek igénybe. Amúgy isteni finom, valóban :))

L.Krisztina írta...

De szépek lettek:)))
Kérhetek hozzá még egy vanília fagyit is ?:)))
Tudom, hogy ezt réteshez szokták enni, de nekem a pitéhez is nagyon bejött:))))

á la carte kulinaria írta...

hmmm, nagyon finom lehet. Nekem nagymamám készít mindig isteni almás rétest. Olyan finomat még sosem ettem.

Felhőlány írta...

Kérhetek egy szeletkét? Önszántamból soha nem vennék almát..., de egy szelet almáspitére el tudok csábulni... :) Hiszen Te nem is szereted a gyümölcsöt Szepyke.... :)

Moha írta...

A levét én megiszom:), egyébként jó ötlet,kicsilány kedvence és régen is sütöttem.
Nálunk nincs esélye penészedni:))

Kiskukta írta...

nagyon szeretem, de ritkán készítem, mert a lányaim egyáltalán, férjem csak immel-ámmal eszi, csak magamnak meg ritkán sütök.... Csentem egy szeletet.

lekvároskukta írta...

Nagyon guszta, bár nem vagyok nagy almássüti rajongó.
Nemrég én is sütöttem, más jellegűt, de nagyon finom, ha kedved van, nézd majd meg.

http://lekvaroskukta.blogspot.com/2009/12/almas-pite-almatorta.html

Zsazsa írta...

Szia!
BÚÉK!
Küldtem neked egy díjat, nézz be hozzám!

KryaSpirit írta...

Nagyon imádom az almás pitét. Január 22-re rendelnék egy tepsivel. Mondom a címet.....:))

egycsipet írta...

Hmm, csodás, szereteeeeem! :)))

Gyöngyi írta...

Finomat sütöttél! Szép hétvégét kívánok!

Andi írta...

Szépek nagyon, így fahéjjel meghintve! Kár hogy fogyózom :-(

Delish írta...

Imadom az almas pitet!!! jaj de ennek egy tanyerral...:))

szepyke írta...

Yasmine, nem, nem kell. Az egyik legegyszerűbb sütemény!

Krisztina, ez csak természetes!:)
Azt, hogy ki, mit szokott, kit érdekel?:)

Á la carte, én is tudok ilyet, mert szerintem a nagymamámnál jobban senki nem süt palacsintát!:)

Felhőlány, ezt én is megeszem, de általában nem magamnak sütöm...:)

Moha, azt nem csodálom, hogy nincs ilyedeje megpenészedni!:)

Kiskukta, én így vagyok a kókuszos dolgokkal... Azt meg szinte csak én szeretem...

Lekvároskukta, megyek és megnézem!:)

Zsuzsa, köszönöm, megyek!:))

Benzsi, akkor már itthon leszek, úgyhogy mondhatod!:)))

Egycsipet, én is szeretem!:)

Gyöngyi, köszönöm, neked is!:)

Andi, ez gyümölcs... :)))

Delish, ha legközelebb sütök, időben szólok!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...