2010. január 26., kedd

Angol karácsonyi puding - rettenetesen rossz...



Ugyan, már vége a karácsonynak, de én most voltam Londonban, és mivel egy-két rokonom, értsd nagymamám, és anyukám némileg kierőszakolta, hogy hozzak nekik valamit, hát hoztam. Bár anyukámnak mondtam, hogy ne akarjon pudingot, mert ez nem olyan, mint amit mi pudingnak hívunk. Ez rettenetesen rossz. Én utálom. Egyszer a "londoni összekötőm" karácsonyra hozott három félét, hogy megkóstoljuk. Mert akkor meg én voltam az, aki kierőszakoltam, hogy nem lehetnek olyan hülyék az angolok, hogy valami olyan legyen a nagy nemzeti desszertjük karácsonykor, ami nem finom. De, de lehetnek. Én ilyen rosszat... Hát, ok, nem mondom, hogy soha nem ettem még, de ritkán. Amikor én kóstoltam, három különböző "fajtát", három "bolt" saját termékét, az olcsótól a "luxus" árszintig vettünk végig. Egyik rosszabb, volt, mint a másik. Jó, igen, nem szeretem az aszalt gyümölcsöt, se a mazsolát, és ez abban dúskál, sőt, szinte abból van...

De akkor mutatom, hogy hogy is néz ki egy ilyen...

Ez egy Marks & Spencer termék. Ez itt a képen a legkisebb változat, mert ezt meg a kolleganőimnek hoztam, hogy megismerjék ezt a rettenetet...

Tehát, kívülről gyönyörű a csomagolása. Piros, már, már bordó. Tényleg olyan igazi karácsonyi, és mint tudjuk, mániákusan vonzódom a piros dolgokhoz...

Már írtam, hogy minden terméken két lejárati idő van. Az egyik, amíg el kell adnia a boltnak, de ez nem a valódi lejárata, az utolsó eladhatósága után, még bőven jónak kell lennie, fogyaszthatónak kell lennie. Itt nem a ma lejáró szemetet sózzák az emberre. Nah, megint micsoda utálandó dolog...


Oldalról látszik, hogy az egész milyen jól néz ki. Bordós-pirosas. Hiába, ügyelünk a részletekre!



Lefényképeztem minden oldalát, rákattintva nagyban is megnézhető minden, amit ráírtak, feltüntettek rajta!





Tényleg csodaszép piros-bordó!



Levettem a papírt, kibontottam a celofánt. Találtam egy kis műanyag csészét, lezárva egy fóliával.



Ment a mikróba, a pontos beállításra, időre nem emlékszem, az rajta van a dobozon.
És, nah, igen, elkészült... Már kinézetre is bizarr szerintem. Az illata, erős, olyan vörösborban párolt mazsola illat.
Tálalása teljesen egyszerű, ki kell borítani egy tányérra. Megtettük!


Egy ragacsos cucc az egész. Töménytelen mennyiségű mazsolával.



Ezt a képet azért csináltam, hogy látni lehessen, megtartja a villát, olyan tömény. Ez a villa rá van támasztva, és bele sem fúródik szinte.



Megvágtuk. Tömény, ragacsos. Iszonyatosan édes, szinte összeragasztja az ember száját... Alkohol nem csak az illatában érezhető. Hárman "ettük" egyikünknek sem ízlett, bár én előre felkészítettem mindenkit, hogy gáz, lehet, hogy ez is befolyásolta az ízlik-nem ízlik döntést...



Nem hinném, hogy bármikor szeretném mégegyszer enni. Nekem nem jött be. Nem vagyok elájulva a hagyományos angol konyhától, bár, tény, hogy nem ismerem annyira, mint kellene, de amit eddig megismertem, attól nem dobtam hátast... Ettől sem.



A mi karácsonyi süteményeink jóval finomabbak, sőt, jóval szebbek, mint ez. Ez az én véleményem, kéretik tiszteletben tartani... Ha másnak ízlik, legyen, tőlem nagykanállal is ehetik bárhol, bármikor, engem hidegen hagy.


28 megjegyzés:

Szamóca írta...

Még sosem ettem ilyet, de most felkeltetted a kíváncsiságomat! Tényleg ilyen szörnyű lenne?
Pedig úgy látom csupa gyümölcs, sőt, nekem tetszik is a képek alapján.
Ezek után már muszáj lesz megkóstolnom valahol valamikor.

Raindrop írta...

Aki szereti a mazsolát és az aszalt gyümölcsököt annak ez biztosan mennyei étek. Én nagyon nem szeretem, így biztosan sosem fogok enni. :)

Anazar írta...

Én nagyon szeretem. Nálunk három közepes méretű fogyott el karácsony előtt-alatt-és-után ;-) Mikróban vagy vízbe állítva kell gőzőlni, pihentetni, gőzőlni, pihentetni. Majd brandy-ben megflambírozni és brandy cream-mel tálali. Én nem tudok eleget enni belőle ;-) Sajnos itt karácsony után lekerül a polcokról (vagy elfogy), pedig szilveszterre is jó lett volna belőle ;-)

Névtelen írta...

Neked semmi sem izlik???

Lukinyuszi írta...

Névtelen, de kis bunkó vagy, már ne is haragudj! :P

1. Ezek szerint Te nem is olvasod ezt a blogot, csak felruccansz kötözködni :S
Ahogy Szepy leírja azt, ami neki ÍZLIK - mert le szokta, de néha ilyen poszt is kell - ááá... olvassuk és csorgatjuk a nyálunkat XD
Szóval nem tudom, te melyik csatornát nézed :P

2. Milyen stílus ez? Ráadásul név nélkül.. :S

3. Nem tetszik? Nem kell olvasni. :P

- bocsi mindenkitől, de ez kikívánkozott ^^


Ami a pudingot illeti, csúnyácska ez tény. Nekem biztosan nem ízlene a mazsola és az aszalt cuccocskák miatt. Inkább maradok a mézeskalácsnál - ha már karácsony :D
Furik nekem ezek az angolok... :)

mandy tarragon írta...

Hát, érdekes lehet. Azért megkóstolnám, hátha mégsem olyan rossz :)

Moha írta...

Kinézete nem túl szép, de mondjuk én szeretem az aszalt bigyókat.
Régen leírtam egy receptet Jamie Oliver egyik műsorából, ha megtalálom a cetlit azért elkészítem kíváncsiságból, de a cukrot biztos csökkentem benne.
(Kaptam egy isteni mákos marcipános süti receptet,rövidesen jön!)

Csibe írta...

Még én sem kóstoltam. Nem is igazán hiányzott, és lehet, hogy nem is fog?! :)

Pedke írta...

Nekem se ízlett amikor kóstoltam... én se vagyok mazsola párti.
viszont a másik nemzeti ételük, a "Fish & chips" egy tök jó, csípős szósszal finom volt.

szepyke írta...

Szamóca, tényleg csupa gyümölcs, illetve, csupa aszalt gyümölcs, alkohol, meg tömény cukor. Mindenképpen kóstold meg, és ne befolyásoljon, hogy szerintem ehetetlen!:)))))

Raindrop, az egyik kolleganőm szereti, de neki se jött be. Az illata is, a kinézete meg.. és az a ragacsos valója. A villáról nem tudod csak szó szerint lenyalogatni. Már, ha akarod...:)

Anazar, nah, tudtam én, hogy van, aki szereti, akkor tőled elnézést, hogy így lepocskondiáztam, de számomra rettenet volt... Miért kerül le a polcokról? Én múlt héten vettem, és még bőven volt. Illetve, bocsánat, múlt hét előtti hét közepén.

Névtelen, látom tájékozott vagy... Igen, én ilyen vagyok, semmi nem ízlik. Te meg biztos olyan, hogy neked meg minden. Milyen szerencsés vagy...

Lukinyuszi, nagyon köszönöm, hogy a védelmedbe vettél, és értem, hgoy miért volt a "kikivánkozott" dolog.
Az ilyen névtelen senkikre nem érdemes még egy választ sem pazarolni... Többet úgysem jön, ha meg a képernyő előtt dühöng, hát dühöngjön... :) és az angolok tényleg furák!:) Eleve fel sem öltöznek, és kint kávéznak minuszban.. Hát, furik, az tény!:)

Mandy, keresek neked egy receptet, aztán... Vagy várjál karácsonyig, addig úgyis megyek még, és majd megleplek egy ilyen picivel, mert még ez is sok belőle...:)

Moha, abban is van alkohol? Tessék kipróbálni, és mesélni! Jah, és -mákos-marcipános? Gyilkos!:)))

Csibe, azért ne hagyd ki, ha megkínálnak vele, de csak óvatosan!:)

Pedke, én a halat sem szeretem...Nemhiába hittem, amikor először mentem Londonba, hogy éhen fogok halni, ha ezek mindig fish&chipset esznek...Kb ilyen sokat néztem ki belőlük...Közben meg... Jááááááááj.

libelle írta...

Hallo, már irtam többször, hogy nagyon boldog vagyok amiert megtaláltam ezt a szenzácios blogot. Itt egy csomo fözö-sütö varázslo találkozik, és megosztja másokkal is titkait. Nagyon szeretek itt nézelödni, és egy csomo receptet már ki is probáltam. Már nem vagyok harmatfrisch, de sürün néhány receptet és megsütött csodát nagyranyilt szemmel mint egy gyermek csodálok.
Az angolok konyhája a mi Europai gyomrunknak nem éppen a legelfogadhatobb. Különösen a sültburgonya ecettel. Pfui nekem. Persze ha nekik izlik??? Szivélyesen Libelle

Puszedli írta...

Ezek után csak még kíváncsibb lettem.. :)))

szepyke írta...

Libelle, képzeld... én azt szeretem. Mármint a sültkrumplit ecettel. Nah, igen... :)
A környezetem teljesen hülyének is néz miatta...
Nagyon köszönöm, amiket írtál, igazán kedves vagy!:))

Puszedli, majd mesélj, ha megkóstolod!:)

Andi/cuki írta...

Hát nekem se ízlene,szerintem,de nem az aszalt gyümi miatt.Azt imádom!:-))
Miért nem tiltod le a névteleneket?

Delish írta...

En szerintem mindenre elmondhato, hogy a bolti meg se kozeliti a hazi keszitesut, hiaba M&S!! A xmas pudingot sok helyen mar honapokkal karacsony elott elkeszitik, mivel nagyon-nagyon hosszu ideig allnia kell es kozben hetente alkohollal, brandyvel 'itatjak' es emiatt lesz olyan tomenytelenul tomeny es intenziv ize. Nekem a tradicio maga nagyon tetszik, de amugy en se rajongok erte.

trinity írta...

Hát, nem is tudom...Azért egyszer én is megkóstolnám, hátha bejönne...

szepyke írta...

Andi/cuki, azért nem tiltom le őket, mert sokan nem tudnak máshogy belépni. Jönnek névtelenként, de aláírják a nevüket. Egy-két hülye miatt nem fogok kizárni másokat.
Az ilyen rosszindulatú, kötekedős kommentet írónak elég nagy büntetés, hogy olvasnia kell amit visszaírok neki, de reagálni már általában nem tudnak rá. Engem valahol szórakoztat az ilyen "egyszerű" kommentelő, aki az a típus lehet, aki anno beírt a tévébe, hogy milyen szemét a Dallasban a Jockey Ewing...
Annyi esze nem volt, hogy akkor nem nézte a sorozatot, vagy annyi esze nincs, hogy ha idegesíti, amit írok, akkor nem olvassa el...
Szánalmas...

Delish, ebben teljesen igazad van, ezt kár, hogy elfelejtettem beleírni, hogy ez egy előregyártott darab, a házi biztos más. Tökéletesen igazad van benne.
És tradicióként nekem is tetszik, sőt, feldíszítve fagyal ággal, stb-vel még tetszik is!:)

Trinity, majd hozok legközelebb!:)))

Anna írta...

Sziasztok mindenki. Én is szeretem ezt a izét amit nem sokan szeretnek errefele. Ha valaki nem szereti az aszalt gyümolcsöket, mazsolát, akkor biztos ezt sem nagyon kedveli. VISZONT ha még arra jársz, és vehetsz még magadnak, adj még egy esélyt. Ez a hozzá illő szósszal finom igazán. Ők nem is tálalják szósz nélkül. Házi készítését a fiatalabb nemzedék nemigen vette át, mert időigényes, macerás. ÉS hadd ne mondjam vászonkendőbe kötve kell megpárolni a fővő viz fölött (fakanálra téve a kendőt). Nos? Megjött a kedved? Come on! Még egy próbát szószosan...

Anna írta...

Akkor egy kérdés még. A mince pie ízlik? Az is jellegzetes angol karácsonyi süti. Próbáld ki azt is. Mint mi a mézeskalácsot, olyan hagyománnyal sütik az angolok.
Aztán ne búsulj. Ha nem ízlik több marad nekünk! Csak igazán kíváncsi vagyok mit szólsz hozzá...

szepyke írta...

Anna, ettem szósszal, és csak a szósz ízlett. Nem az én édességem, mert nem szeretem az aszaltgyümölcsöt. Meghagyom mindenki másnak, én maradok a bejglinél....:)
A másikat, amit írtál, nem ismerem, nem ettem. Legközelebb bepótolom!:)
És ez tényleg "bolti", ebben igazad van, hogy a házi lehet, hogy jobb....:)

Anna írta...

Végülis nincs abban semmi baj ha nem szereted. Ízlések és pofonok...
A férjemenk próbáltam elmagyarázni mennyire finom a puiszka így meg úgy elkészítve, de ő is csak a "szószt" szereti róla... A másik se biztos hogy fog ízleni, de egy kóstolót megér! A bejgli végülis nagyon finom!

szepyke írta...

Anna, a puliszkán milyen szósz van?

Anna írta...

hát igazából a szósz nem egymagában ül a puliszkán hanem valami hús, máj, gomba stb társaságában. Itt mifelénk sokmindennel párosítják a puliszkát. Édesen, sósan ki mivel szereti. Amúgy lehet tifelétek is, csak nem írtam hozzá a husit így félrevezető lehetett. Bocsi, nem volt szánkékos. A lényeg az volt, lehet akármilyen finom a férjemnek nem finom!

szepyke írta...

Igen, tudom, hogy az volt a lényeg, és ezen sajnos nem változtathatunk. Én sem szeretek rengeteg dolgot, és hiába magyarázzák nekem, hogy a paradicsom finom, amikor nekem nem!:))))

Zso írta...

Sziasztok, a red velvet receptjéről tévedtem ide.

Amikor én kint voltam Londonban, nekem nagyon ízlett a pudding, talán azért, mert tettünk rá jó sok custard-ot (vaníliasodó?), ami kicsit nedvesítette és ellágyította a pudding ízét.

Esetleg próbáljátok ki úgy, sokkal ehetőbb lesz tőle!
(nemsoká úgyis itt a hűvösebb, aztán egy-kettőre jön a karácsony)

szepyke írta...

Szia Zso!
Az én red velvetemről?

Ezzel a pudinggal szerintem az lehet a gondom, hogy iszonyat tömény... és hogy tele van aszaltgyümölcsökkel... nekem tömény, szerintem még sodóval is az lenne!:)

És iiiiiiiigen, mindjárt karácsony!:)))

BirgánAndi írta...

Pont ilyet kaptam idén ( vagyis már tavaly ) karácsonyra. Kibontottam,és nem volt lelkierőm megkóstolni. Megláttam azt a töménytelen mazsolát benne, és hiába gondoltam rá, hogy keverek brandy-s vajat hozzá, még az sem lelkesített fel. Még mindig ott csücsül a hűtőben, lassan kidobom asszem.

szepyke írta...

Tatin... azért kóstold meg, hogy tudd, hogy tényleg rettenet..:)))
Mert szerintem az.:)))
Az milyen, hogy mi hárman nem bírtunk megenni egy tenyérnyi darabot?:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...