2010. január 27., szerda

Primrose Hill és átsétálunk a Camden Marketra, mehetünk?


Primrose Hill... London egyik legfelkapottabb, legdrágább része. Sok híresség lakik itt, de mint már írtam, itt sincsenek hivalkodó házak, nem tudni, hogy melyik ház, kinek az otthonát rejti. Itt lakik valahol Jamie Oliver is, de nem találkoztam vele. Valószínűleg azért, mert vasárnap, ebédidő tájban jártam arra, Ő meg biztosan éppen az ebédet főzte... Nah, persze.

Repesve vártam, hogy talán Jude Law felbukkan valahol, de Ő sem ért rá. Nah, mindegy, majd legközelebb...

Ez a Primrose Hill "domb", innen belátni szinte egész Londont. Mit nekem London Eye, megmásszuk ezt a kis dombot, és ingyen tekinthetünk szét...
A képekre kattintva, azok nagyban megnyílnak, így tényleg szét lehet nézni egy kicsit...
Minden fényképet feltöltöttem, bár nem mind sikerült túl jól, de hátha így több dolgot lehet látni rajtuk... Vér ciki... Telefonos képek. Itt lehetett volna fényképezni, itt a gép nem volt nálam. Nem volt kedvem cipelni... Sok eszem van, ugye? Nah, igen...



A parkban rengeteg sétáló, bandukoló ember. Rengeteg futó. Jaj, meséltem, hogy úgy járnak futni, hogy kistrikó, értsd, ujjatlan, és rövidnadrág, értsd, forrónadrág szerű izé, és edzőcipő... A mínuszban... Le vannak izzadva, mint egy ló, lila a kezük, lábuk, a fejük vörös. És így futnak. Nem normálisak, de ezt nem győzöm elégszer mondani.

A másik, amitől kivert a víz... Az irodában dolgozó nők legtöbbje (messziről látni, hogy kik ők...) úgy járnak dolgozni, hogy szépen felöltözve, kiskosztüm, kiskabát, csinibe vágva, smink... ééééééééééééééééééééésssssssssssss: fehér edzőcipő... Pffff. Azt értem, hogy tűsarkúban nincs kedvük buszozni, metrózni, és hogy a csini tűsarkút csak az irodában veszik fel. Ok. De nem mondta nekik még senki, hogy vannak csodacsinos sima lapos sarkú cipők, amiben nem ilyen röhejesen néznek ki??? Néha azt éreztem, hogy kivonulok transzparensekkel tiltakozva a fehér edzőcipők ellen, mert nekem olyan illúzióromboló összhatása volt... De nem tettem. Majd legközelebb. Legközelebb elég sok dolgom lesz, úgy érzem...



Tehát, a park, és az abban található "domb". Meséltem már a Camden Canal-ról, azaz a Camden kanálisról. ITT és ITT is. Amikor ezt a kanális ásták, a földet ide hordták, ebből lett ez a domb, szinte London központjában. Az, hogy mekkora park van körülötte nem extra, mert mindenhol parkok vannak. Szinte minden utcasarkon park van, és most kezdek rájönni, hogy nem is a fűtől zöld náluk minden, hanem attól a bizonyos mohától, ami vastagon borít mindent...




Itt fényképeztem egyébként azt a kislányt is a rózsaszín királylányruhában... ITT.




Mint mindenhol, itt is rengeteg az ember. Ez egy tábla, ami megmutatja, azaz megmutatná, hogy mit látunk a távolban. Megmutatná, ha nem állna előtte mindig valaki. Alig tudtam lefényképezni, hogy valami látszódjon belőle... És így is ketten "rajta vannak"...



Lesétáltunk a dombról, és láss csodát, macaron! Ez nem ízlett annyira. A csokisat ettem, de ez abszolút nem hasonlított a Ladurée macaronjára... Pedig ez sem egy rossz pékség terméke, mégsem. Ja, és bazi nagy volt. Kb két óra alatt ettük meg, pedig csak egyet vettünk...
Ezek ki vannak téve egy asztalra az üzlet elé. Ha kérsz, kijön az eladó, szed, fizetsz, és mész...

Nem kommentálom, de nálunk ki van valami téve őrizetlenül??? Ki lehet valamit tenni így? Hát, persze... Nálunk amikor egyszer pakoltunk a kocsiból, a ház kapujában állva, és egy pillanatra nem volt egyikünk sem a kocsinál, kilopták a csomagtartóból a Zuram cipőjét... Én igenis szeretném, ha mindenhol kamera lenne. Engem nyugodtan filmezhetnek, mert nem lopok, nem török fel autókat, nem lopom el más lakásának ablakából a muskátlit, a szárítóról a ruhákat... De nálunk nem filmeznek, nehogy sérüljön annak sok kedves állampolgárnak a nem tudom mije, akik belőlünk élnek. Abból, hogy mi dolgozunk, adót fizetünk, stb. Ők meg nem dolgoznak, nem fizetnek adót, ha elkövetnek valamit az asszony bevállalja a bűnt és a büntetést, majd gyorsan teherbe esik, és megy a lazább börtönbe, hogy leülje apu büntetését, amíg apu ugyanúgy lop, csal, hazudik és ez valahogy mintha nem változna, mintha nem javulna... Nah, mindegy, de ettől még jó ám itt élni, ezt csak úgy mondtam.

Tehát, abból a barnából ettem.



Most jön egy-két utcakép... Nagyon fényes napsütés volt, és pára... Éljen ez az idő, ebben nő a moha nagyra!



Színes házak, kovácsoltvas. Tisztaság, rend, és bár minden ház más színben pompázik, mégis egységes összkép.
A pakr "nyitvatartása"... A parkokban általában nem lehet bringázni, gördeszkázni. Van amelyikben futni sem, és a kutyasétáltatás is a legtöbbjében tiltva van. Viszont, ha a kutyasétáltatás közben némi végtermék is kerül a betonra, vagy a fűre, azt fel kell szedni... És fel is szedik...







Jááááááááááááááj, de szép!:)



Ezek a házak kinézetre ugyanolyanok. Mindegyik. Mindegyikben van egy helység a "ház alatt", amit mi szuterénként emlegetnénk. Általában nincs rajtuk függöny, akinél függöny van, az nagy általánosságban nem angol, nem igazi angol, csak valami "beköltözött"... Mivel nincs függöny, belátni, és látni a konyhákat, a hálószobákat, a gyerekszobákat. Imádtam ezt, de fényképezni azért nem akartam, az már túlzás lett volna...



Kék-sárga, kék-sárga... Mondjuk, ez inkább lila volt, mint kék.


És megint elértünk a Camden Canalhoz, azaz a kanálishoz. Mostanában adták valamelyik tévében Demi Moore főszereplésével a Félhomály (Half light) című filmet... Az itt kezdődik... Itt lakik, egy olyan házban, ami a kanális partján áll. Nah, ezek méregdrága házak... Mondjuk, megértem... Laknak itt kis hajókban a vízen, a parton, nagyban megnézve a képet, ott vannak a bal oldalon.



Két ház között rálátunk a vízre. Ha jó lenne a kép...





Lejöttünk a kanális szintjére. Most itt sétálunk tovább.



Nah, ez már itt a piac bejárata! (bal oldalon...) ITT van róla egy kisfilm. Hosszú, de érdemes megnézni, mert teljesen átfogó képet ad a piacról és a környékről is! Illetve, tavaly már jártam itt és írtam is róla... ITT!



Vasárnap van, nagy a zsongás... Ugyan süt a nap, de mínusz van, bőven mínusz!


Majd megfagytunk. Be kellett ülni valahova, de minden tömve volt. Maradt a Starbucks, ami ráadásul elég jó helyen van, konkrétan a piac bejáratánál. Először nagyon bátor voltam, és felmentem a tetőre, és ott ültem le... Aztán percek múlva rájöttem, hogy miért nincs ott senki... Mert nem sütött oda a nap, így olyan hideg volt, hogy közel álltam a fagyhalálhoz. Muszáj volt beülnünk a zárt részre. És ha már melegben vagyok, naná, hogy jegeskaramellt iszom... Mi mást?


Nah, megint jönnek a stikában készült fotók. Itt sem lehet fényképezni. Általában tábla tiltja, és általában nagyon mérgesek miatta...


Valami kis cuki ruci??? Az a kis piros? Amihez hozzá van csatolva a lábszárvédő??? Nah?
Vagy lehetünk bármik ám! Itt aztán semmi nem feltűnő! Olyan punk alakok rohangálnak, hogy még jó, hogy napszemüveg volt rajtam, a szám előtt meg a sál mert megint tátva maradt mindkettő egy-két alak láttán...

Jó, ha az előbbiek nem, akkor ezek? Nah?



Némi Burberry-re hajazó, erősen replika minőségű sapka...



Gumicsizma. És tényleg láttam sokakon. Főleg azon a ronda esős napon...
Választék az van. Ez tény.


Tüll miniszoknya, színben "harmonizáló" lábszárvédővel? Jelzem, a miniszoknya, 5 font, azaz 1500,- Ft, és bőven nem "kínai piac" minőség. Jó, örökölni sem fogja senki a lányok (fiúk) után, de ez mondjuk nem is baj...



Jól éreztétek magatokat? Nem volt nagyon hideg???

Már csak egy-két programunk lesz, addig ne fázzatok meg, mert azokat még muszáj látni...



15 megjegyzés:

Araniel írta...

Kár, hogy nem fényképeztél le egy ilyen irodai dolgozó nőt sem :D
J. O. meg meghívhatott volna egy jó kis angol ebédre :D

christaylor írta...

akkor sorban:
a lila-sárga ház nagyon-nagyon tetszik a színei miatt!
a kanális viszont nem túl bizalomgerjesztő. a kanális szóról amúgyis mindig a hullákra asszociálok.biztosan sok filmet nézek. :(

egy Starbucks települhetne már felénk (Debrecen) is. "nagy sóhaj"

mostanáig ódzkodtam a gumicsizmától, de ezek nagyon klasszak, egy-két kivétellel bármelyiket felvenném az utcára. :)

Daisy írta...

Szepyke nagyon szépen köszönöm, hogy ilyen részletesen írtál az élményeidről. Olyan, mintha ott lettem volna! Azt szoktam mondani, hogy előző életemben biztosan Angliában éltem, mert megmagyarázhatatlanul vonzódom hozzá. Sajnos sosem jártam ott és előreláthatólag nem is fogok, de jó volt olvasni, amit írtál.

egycsipet írta...

Ismét köszi, tetszett. :) Tetszene. :(

Az irodai dolgozó nőkről az jutott eszembe, hogy én anno mindig a munkahelyemen vedlettem le a csini cipit, át papucsba és ha ügyfél jött, gyorsan vissza az egész. Fordítva vagyok bekötve. :DDD

Moha írta...

Daisyvel tartok, én is azt élvezem , hogy olyan mintha ott lennék veled,azok a színes házak.... gyönyörűek, nekem a csatorna is tetszik.Köszi!

Andi írta...

Élvezet ide jönni! Olyan szuper kis idegen vezetést csinálsz!
És azok a képek! Köszönjük....

Delish írta...

Jo az idegenvezetes! A camdeni piac tok jo, nagyon szeretem!

szepyke írta...

Araniel, J.O. nem tudta, hogy ott vagyok... Nem kapta meg időben a mailem...:))))

Christaylor, vigyázz a Starbucks említésével,mert megkapod, hogy sznob vagy, mint én!:) és ugye, hogy milyen szépek a gumicsizmák!:) Én kinéztem egy eprecskést...:)

Daisy, örülök, hogy jó volt, megyünk még!:)

Egycsipet, legközelebb megpróbálom lefényképezni, mert döbbenet hülyén néznek ki a fehér edzőcipőben...:)

Moha, a csatorna nagyon szép volt, nem jön vissza, mert béna képeket csináltam...

Andi, Delish, én köszönöm!:))

á la carte kulinaria írta...

Nagyon hangulatosak a képek!! Olyan gumicsizmát be akarnék szerezni.... amikor olvad a hós és esik az eső, akkora, de akkora sár van erre, hogy mindig elmerülök.

Unknown írta...

Nagyon jó volt. Én nem vagyok fagyos, úgyhogy várom a következő sétát!

Csibe írta...

Már megint minden nagyon szép volt, minden nagyon jó volt. Ismét jól éreztem magam, köszi. No és azok a gumicsizmák,...nekem bejönnek :)

mandy tarragon írta...

Jó séta volt :) El is képzeltem magamnak a piros fűzőt meg a rózsaszín tütüt :D

szepyke írta...

Á la carte, azért a sárral vigyázz, én már léptem ki gumicsizmából, mert "beleszorult" a sárba...:)))

Csongi, sajnos nincs több...:(

Csibe, melyiket nézted ki?:))


Mandy, melyik is az a piros fűzőőőőőőő?:))

mandy tarragon írta...

http://2.bp.blogspot.com/_W_c63GlDO5g/S18lmRW_aSI/AAAAAAAAH3g/hsKrlEhsGy0/s1600-h/K%C3%A9p1871.jpg

Ott jobbra. De most nézem, a mellette lévő pasiruha se rossz :)

szepyke írta...

Mandy, értem!:)

És hozzá egy cipő innen:
http://4.bp.blogspot.com/_W_c63GlDO5g/S18llseQMNI/AAAAAAAAH3I/C7eQ5eabIbQ/s1600-h/K%C3%A9p1875.jpg

A jobb oldal, felső polc szélein lévő, vagy valamelyik csini csizma? És színben passzoló lábszárvédő???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...