2010. január 22., péntek

Fagylalt - joghurtos alap mákkal, marcipánnal





Tudom, tudom, tél van, és sáááááááál, sapka... De valahogy úgy szeretem a fagylaltot, hogy nekem teljesen mindegy, hogy mikor, hol, fő, hogy legyen. Most azért készült ez a fagylalt, mert mákot is ettem volna, meg fagyit is, de nem vágytam édesre, inkább fanyarra... Hát, hmmm, jó volt, pont olyan, amilyennek lennie kellett.




És akkor, hogy hogy készült, az adag két bő adag, főleg télen bő adag, nyáron lehet, hogy kevéske...

Hozzávalók:
  • 2 doboz görög joghurt (vagy három doboz sima joghurt kicsit kicsöpögtetve)
  • juharszirup ízlés szerint (jelen esetben 4 evőkanálnyi került bele)
  • 4 evőkanál darálatlan mák
  • 5 dkg fehér marcipán
A marcipánt minél kisebb lyukú reszelőn lereszelem. A joghurtba belekeverem a juharszirupot, a lereszelt marcipánt, és hozzá adom a mákot. Elkeverem, majd a fagylaltgépbe öntöm. Ha nincs fagylaltgép, szilikonos muffinformába adagolom, esetleg szilikonos jégkockatartóba kanalazom.

Ha géppel dolgoztatom össze, akkor a már kevergető gépbe öntöm, és figyelek, mert a joghurt sűrűsége miatt nagyon hamar készen lesz. Ha a szilikonos formákba öntöm, mehet a mélyhűtőbe, és kb negyed óránként picit átkeverem, ezt addig folytatva, míg ízlésünknek megfelelő keménységűre "fagy". Jégkockatartóba adagolva falatnyi adagokban más desszertet is díszíthetünk vele!
Ha sima joghurttal dolgozunk, a felhasználás előtt öntsük a joghurtot egy gézlapra és kicsit csöpögtessük ki, úgy, mint a tzatziki készítésénél tennénk. A mák mehet bele darálva is, bár nagyon jól áll neki, hogy a mákszemek ropognak benne. A juharszirup helyett használhatunk mézet, a fehér marcipánt viszont nem ajánlom színesre cserélni, bár mondjuk rózsaszín mákos fagyit még soha nem ettem, de lehet, hogy tetszene...


Hülyén hangzik, de kb 30 képet csináltam erről a pohárról, mert nem tudtam betelni a szépségével. Betegesen imádom a mákot. Ha lehetne nagykanállal enném, csak úgy, zacskóból. És milyen jól néz ki a fehér krémben.



A marcipán és a mák remek barátok, nem túl édes fagylalt, bár ezen az édesítő adagolásával változtathatunk, aki az édesebbet szereti, ne sajnálja belőle a juharszirupot, vagy a mézet, esetleg a cukrot.

22 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

mák, marcipán, joghurt... Jöhet. :)

Moha írta...

Recept mentve nyárra, most inkább forralt borra vágyom:)

lúdanyó írta...

Nagyon jó! Mentem én is a receptet :)

szepyke írta...

Mandy, ugye?:)

Moha, mindig csak az ital...:)))))

Lúdanyó, váljék egészségedre!:)

Andi írta...

Nagyon jól néz ki! Ide vele!!!

DebiGabi írta...

Szép látvány:)))
Mák nélkül is lehet, esetleg dupla marcipánnal a mák helyett???

szepyke írta...

Andi, ebből már nincs, esetleg csokit tudok adni!:)

Gabi, ezt az "alapot" bármivel.
Már fel van töltve, csak még nem jelent meg a juharszirupos, amiben píritott dió van. Nah, az, ütős lett!:)
Tehát, az alap a joghurt, amihez jü a savanykás, ahhoz jó, és nagyon hamar kifagy, a gép tíz perc után alig tudta kavarni!:)

Csibe írta...

Átfagyva jöttem be a sétából, de ez a fagyi így is jöhet!!!

christaylor írta...

találtam neked valami különleges csokisat:

http://strange.blog.hu/2010/01/22/valentin_napi_armani_csoki

Limara írta...

Imádom a mákfagyit :))

Belly írta...

KÉREK!
AZONNAL!!!!!

trinity írta...

Nekem is elküldted a mai adagom??:))

Gyöngyi írta...

Ajjaj, nálunk nagyon tél van.. Csodásak a fotók, nyáron lehetne ismételni? Most melegre vágynék inkább..

Felhőlány írta...

Isteni.... :)) Pár éve lehetett kapni egy mákos-marcipános joghurtot, elég nagy üvegben árulták, hármasával vettem... Ezt ki kell próbálnom! :))

Karulino írta...

Izgalmas

szepyke írta...

Csibe, rögtön csinálom!:)))

Christaylor, jesszus, de szép! :))
Milyen szép piiiiiiiiiros!:)))


Limara, Belly, Trinity, pohárban jó lesz???

Gyöngyi, megértem, ma már én is inkább egy kályhára vágytam volna...:)))

Felhőlány!!! Ez az! Arra emlékezve csináltam! Nagy félliteres üvegben! Jaj, de imádtam, arra emlékezve csináltam, illetve a Londonban evett fagyott joghurtot akartam megcsinálni, de közben szembe jött némi mák, és némi marcipán!:))))

Karulino, és utána lehet fogatmosni!:))) Vagy úgy nézel ki, mintha bukosisak nélkül, vigyorogva motoroztál volna!:))))

Kata írta...

Látom, nem bírod a tétlenkedést:) Jópofa ez a fagyi, tán keresek egy kis helyet a mélyhűtőben a fagyigépnek...

Hajnal írta...

Én még sose ettem mákos fagyit,pedig a mákot én is imádom :-)Köszi a receptet,mentettem!!
Tegnap este mi is forralt boroztunk :D De lehet én is beteszen a fagyóba a fagyigépet!!Már pár napja úgy is terveztem,mert van a fagyóban cseresznye v. meggy :D,és abból gondoltam csinálnék egy kis fagyit!!Ez a joghurtos dolog tetszik,szóval lehet ezzel próbálkozok majd!! :-)

egycsipet írta...

Fagyiiiii! Napok óta fagyit ennék, nem ér kísértésbe hozni! :D

szepyke írta...

Kata, tán keressél, mindjárt nyár van, legyen készenlétben!:)

Hajnal, ha nem akarsz ennyire fanyart, akkor a tejföl is jó alap. A jó zsíros tejföl!:)))


Egycsipet, ez nem kisértés, ez felhívás keringőre!:)))) Tudod, mindennek ellent tudok állni, csak a kisértésnek nem!:)))

Felhőlány írta...

Szepyke,
Te sem találtál azóta olyan joghurtot sehol? Vajon megszüntették, vagy csak Mo-ra nem szállítanak belőle?!

szepyke írta...

Nem, sehol.:(
De egy pillanat alatt csinálhatsz sajátot és még lehet, hogy olcsóbb is...:)
Már lehet kapni görög joghurtot, ami sűrűbb, vagy a simát kell kicsöpögtetni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...