2010. január 23., szombat

Balaton, Balaton, te csodááááááááááááááás!


Úgy esett, hogy kirándultunk... És úgy esett, hogy a Balatont is útba ejtettük...
Szeretem a Balatont. Ezer arca van, és mind csodaszép. Télen, tavasszal, nyáron, és ősszel...

Mindig gyönyörű, mindig varázslatos, ma is az volt!

Az autópályáról ezt láttuk:



Azt, hogy mi volt ráírva, nem tudom, ahhoz messze volt.




Mindenhol hó, és hó. És minden gyönyörű fehérben csillogott a napsütésben.



Megnéztük Eplénynél a sípályát, és, ha már arra jártunk, megnéztük azt a házat, ahol egyszer évekkel ezelőtt egy hosszúra nyúlt hétvégét töltöttünk a barátainkkal. Voltunk vagy harmincan, és szuper buli volt. Emlékszem, hogy az utolsó napon grilleztünk, és valaki felgyújtotta az egyik grillsütőt. Ezen még ma is jókat röhögtünk. Szuper hely volt akkor. Tiszta, tágas, tökéletes egy nagy társaság részére. Most nem tudom, hogy milyen lehet, nem találtam róla semmit a neten, csak egy-két képet a házról. Kíváncsi lennék, hogy most is olyan jó e még, mint volt. A házigazdáink kedvesek és igen rugalmasak voltak. Nem hinném, hogy ez változott volna.



Gyönyörű helyen van, Eplénynek majdnem a legszélén.



Egész nap szikrázó napsütés volt. Amikor a vízhez értem hogy le tudjam fényképezni, gyönyörű színekben játszott a víz. Az északi parton, a kompnál vagyunk. Nem, nem az én érdemem ez a rengeteg hattyú, és kacsa. Egy kisebb társaság etette a madarakat, én meg potyáztam a fényképezéssel.

Nem értek a hattyúkhoz (se). Ez például miért barna, miért nem fehér?


A barna egyáltalán nem volt kisebb, mint a többi. Méretre nem. De akkor miért barna?



És, ha még a rikácsolást is hallani lehetne. Komoly harc ment a kajáért!



Nem tudtam abbahagyni, mert olyan gyönyörűek. Gondoltam is, hogy, nah, kezdődik. Eddig moha, most meg hattyú, meg kacsa... Mi jön még? Jah! Hát, London! Megvan, már emlékszem!:)



Nekünk is van ám csodaszép kacsánk, nem csak az angoloknak! Sőt! Nekünk valami csodálatos kacsáink vannak, mindjárt mutatom őket!








Jópofa, ahogy ülnek a jégen, a befagyott Balaton jegén.





Némelyik olyan szép, mintha nem is lenne igazi, csak valami műanyag játék... Pedig igaziak voltak! Úgy csipkedték, zavarták egymást, hogy féltem, hogy még kárt tesznek egymásban.



Ilyen egy csámpás kacsa?



Hát, most komolyan, nem meseszépek?



Kérem a versenyzőket a rajtvonalhoz felsorakozni!



Te, te barna! Nálad van az úszólábad?
Nem tudom, mintha a szárnyam alatt lenne, mindjárt megnézem!



Felkészülni, vigyázz, kész! Rajt!



Beugrottak, és úsznak!









Kacsasor...
Ezt a képet nézzétek meg nagyban, azaz kattintsatok rá! Még a vízcseppek is látszanak a fejükön!
Hogy hogy nem fagynak meg... Bámulatos a természet!


A befagyott Balaton.






Ez a víz, illetve a jég és az ég összeérése. Ilyen fehér volt a jég, és ennyire világos az ég, hogy szinte nem lehetett látni, hogy hol ér véget az egyik, és hol kezdődik a másik...



Az egyik kedvenc képem.


Megy le a nap...





Hazafelé már -4 fok volt. A nap sütött és bearanyozta a havat, ami csillogott, mint a kristály. Szeretem ezt a tájat, nem sok szebb hely van a világon, sőt, szerintem nincs is szebb.



19 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Csodálatos! Én még ilyen lilás-barnás kacsát nem is láttam, szédületes! Nagyon szép fotókat hoztál, köszönöm!

trinity írta...

Ezek igen-igen jó fotók lettek!! Nekem a csámpi kacsa a kedvencem:)))

Gál Edith írta...

GYÖNYÖRŰŰŰŰ!!!
Nagyon nagyon szép minden!
A Balaton, a kacsák és a hattyúk is!

Andi/cuki írta...

Szuper képek,én biztos bekeretezném és kiraknám!:-)))

harmony írta...

egyre hosszabb posztokat írsz szepyke :D

szepyke írta...

Gyöngyi, és az a tiszta barnafejű?? Annak, mintha piros lett volna a szeme. Sokkal több kép van róluk, annyira szépek voltak, és abban a napfényben különösen!:)

Trinity, ugye milyen édes. Olyan tiszta a víz, hogy látni lehetett, ahogy lapátolnak benne!:)

Gál Edith, köszönöm, szerintem is!:)

Andi/cuki, mindet??:)))

Harmony, ebben alig írtam, ezek képek.

Moha írta...

Csodaszép képek megint! Lehetnének képeslapok belőle simán.

Kiskukta írta...

Nekem a kacsarajt a kedvencem!

Fini írta...

A hattyú azért barna, mert még fiatal példány. Nyárra szép fehér lesz ő is:)
Csodálatos képek Szepy!

Felhőlány írta...

Nagyon szép képek! :)) Imádom a téli Balatont! - bár idén láttam először téli pompájában... de nem utoljára! Helyes a kacsaverseny! :))

Norena írta...

Imádom a képeidet és az élménybeszámolóidat! Kicsit mintha én is ott lennék.
Ismét gyönyörű képek, színek! Semmi utómunka, csak kattintgatsz és feltöltesz? Hihetetlen! Köszönöm én is!
Te egy energiabomba lehetsz Szepyke:) Mint aki 24-ből minimum 50 órát él:) Tartsd meg jó szokásod!

DebiGabi írta...

Egyszerűen meseszép fotók!
De jó volt nézegetni őket.
Köszönöm a Balatonparti sétát.
Erősen irigykedem ám!!!
A kacsák különösen tetszettek, olyan szép színeik vannak:))))

szepyke írta...

Moha, ez azért túlzás, de kedves vagy. Mondjuk, én is látok némelyikben képeslapot is, de a feltételeknek szerintem nem felelnének meg!:)

Kiskukta, azt én is nagyon szeretem, tényleg, mintha várnának valamire...:)

Fini, valahogy sejtettem, csak az volt a zavaró, hogy méretre pont akkora volt, mint a többi. Nah, akkor mostantól ezt is tudom!:)Köszönöm!:))

Felhőlány, gyönyörűek voltak azok a képek, eszembe is jutott tegnap, hogy micsoda képeket csináltál, micsoda gyönyörűeket!

Norena, annyi az "utómunka" hogy letöltöm, leveszem róla, ha sok rajta a "fény", feliratozom, és mehet a blogra!:) Energiabomba? Hát, erről a körülöttem élőket kellene megkérdezni...:)))

DebiGabi, én még nem láttam ilyen barna fejű kacsát soha. Miatta fényképeztem sok kacsát, mert ő mindig a víz alatt tartotta a fejét. Szerintem lefagyott neki, attól barna...:)))))

Chef Viki írta...

Jaaaaaaaaaaaaaaj, de szép képek!

Eplényben zajlik az élet, mi? Mielőtt odamentünk, vastag hó, mikor ott voltunk, 10 fok, eljöttünk - ismét vastag hó. Brühühü :-(

szepyke írta...

Viki, Eplény nagy csalódás volt..
Az egy kicsit vicces, hogy busszal visznek fel a sípályához. Én nem sielek, de az uram igen, és abban a cipőben buszra mászni, meg egyáltalán sétikálni addig...
Kicsit még kezdetleges a dolog, de majd kiforrja magát!

Csibe írta...

Többször is végig néztem a képeket, gyönyörűségesek!

szepyke írta...

Csibe, nagyon köszönöm, de túlzol. :)
Egyik-másik kedves, vagy aranyos, de jónak biztos nem jók, gondolom "fényképészileg" minden rossz rajtuk, bár ettől még nekem tetszenek!:)

Vadmacskácska írta...

Gyönyörűek a színek a képeken, nekem a legjobban az tetszik, ahol két vadkacsa van nagyban...fantasztikus:)

szepyke írta...

Köszönöm!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...