2010. január 17., vasárnap

Nézzük az árakat...


Akkor mutatok néhány képet, árat, érdekességet.

Ez a kép a Selfridges élelmiszer részlegében készült. Bővebben ITT! Ez egy kimondottan drágának számító áruház. Élelmiszer részlegében drága, és extra dolgokat találni. Nem tudtam lefényképezni, de érdekességként megemlítem, hogy van külön kóser mérlegük, és pultjuk. Ebben az áruházban van, illetve volt az a bizonyos csokielefánt is. Bővebben ITT! Sajnos elefánt most máshol tartózkodik, mert az ünnepekre kellett a hely, amit elfoglalt... Remélhetőleg, mire legközelebb jövök, visszahozzák, és végre hazahozhatom, mert sokan kérték tőlem, hogy egyszerűen vontassam el... Rajta vagyok az ügyön, ígérem!:)

A képekre kattintva, azok nagyban is megnyílnak, így jobban lehet látni az árakat, illetve a feliratokat!

Tehát, most ezt a csokoládéból készült tornyot hoztam helyette:




Ezek a képek a Marks & Spencer élelmiszer részlegében készültek. Ettől voltam szeptemberben úgy elájulva. Hát, ez még tart. ITT Most is olyan dolgokat találtam, ami bár az ő áraik is magasak, de a minőséget véve alapul, abszolút irigylésre méltó lehet itt vásárolni naponta...

Halak. Most fényképeztem halárut is, hogy ehhez is lehessen viszonyítani, bár ennek az árában nem vagyok jártas...




3 csomag 10 fontért, azaz 3000,- Forintért. Hogy ez jó, vagy sem, nem tudom...



45 dkg kockára vágott, marhahús 3,49 font, azaz 1050,- Ft. Annyi a dolgunk vele, hogy megvesszük, kibontjuk, (én megmosom), és már főzhetünk is vele.





Licsi, mangó. Itt kérdezném meg, hogy velem valami baj van, ha úgy érzem, hogy a mangónak sárgarépa íze van???





Organikus spenót, azaz bio.




Nah, és most kérem, hogy tegye fel a kezét az aki egy ilyet, ha megvehetne 300 forintért, inkább maga készítené el mégis... Csokoládé csészék. 10 dkg (minőségi csokoládéból, nem tortabevonóból készült!) 1 fontért, azaz 300,- forintért... Ezek a csészék elég nagyok, kb 5 cm az átmérőjük.




Áruházat váltottunk. Ez itt már a Sainsbury's. Ez már kicsit olcsóbb, szintén minőségi, válogatott termékek. Szerintem ez lehet náluk a Spar... árban gondolva. Ennél még lesz olcsóbb is, tehát, ha valakinek nagyon nincs pénze, nem itt vásárol...

Kókuszos joghurt DrOetkeréktől... 45 dkg 1,24 fontért, azaz kb 370 forintért...




Organikus görög joghurt, kókusz ízben... 45 dekás, 1,89-ért, nincs 600,- Ft!




Különböző reszelt sajtok. Árakat látja mindenki???




Philadelphia krémsajt. Ezt kellene a répatortára kenni, de nálunk olyan horror drága, hogy kétszer is meggondolja az ember. Hát, itt nem gondolkodnék rajta... Nálunk a 12,5 dkg-os kb 250,- Ft...Ez itt több, mint a duplája, azaz 30 dkg-os, 0,91 font, azaz nincs 300,- forint...




Zacskós miso leves. Nah, ez drága...



Sajt, fél kiló 1,97-ért, azaz nincs 600,- Ft, és mindez reszelve, visszazárható zacskóban...

Az alsó polcon lévőre írtam, de a másiknak sincs rossz ára, főként, hogy az mozzarella...




A kedvencem. Füstölt, sült csülök... 2,49-ért forró, pirosra, ropogósra sült. Van aki szerint drága itt a kaja???




Itt is vannak írókák tubusba töltve. Több színben... 1,29 font, azaz 390,- Ft. Itthon ezt mennyiért adja a DrOetker??? És jól emlékszem, hogy csak fehérben van???? Nálunk a fehér került 600 forintba kb. ITT




Szórócukrok 2 font körüli áron:




Nekem is ilyen vanília kivonatom volt eddig, de ezen eddig nem volt rajta, hogy DrOetker...




Az a bizonyos kinyújtott marcipán... Dr Oetker hibázhatott, mert már ezt a fajtát lehet venni. Direkt úgy fényképeztem, hogy az összetétele is jól látható legyen! A dr Oetker félével kapcsolatban ITT van egy pár szösszenet...




Kenyér 1,- font...




Jé, hogy a Bailey's-es csokinak nem kell feltétlenül 1000,- Ft-ba kerülnie? Jééééééééé 1,39 font, azaz 420,- Ft...




Ez itt kérem a kedvencem. Ha Londonban vagyok, ilyet iszom esténként a vacsorámhoz, ha otthon eszünk... Ilyen itthon nincs. Ez light cola citrommal. Egy ideje nem iszom colát, csak vizet. Kb 5-6 éve leszoktam róla, addig szép mennyiségben fogyasztottam. Nem szeretem a light colát, mert szerintem fogkrém íze van. Ennek viszont nincs meg az a mellékíze, ami miatt a sima light colát utálom. Ez nem annyira édes, nincs fogkrém íze, és leheletnyit még citromos is. Próbáltam úgy előállítani, hogy light colába csavarok citromot, de nem ilyen volt. Nem fogok rászokni, mert nálunk nincs ilyen. Nem vagyok a rabja, csak szeretem. Ennyi.




Dr Peppernek címezve...



Jönnek a mosóporok, és a mosógélek.



Mosógél. Egy dobozban 22 db 6,69-ért. Nem kell kibontani, a csomagolása elolvad mosás közben. Én egy ideje mosódióval mosok, itt ilyesmit nem találtam, legalábbis ezekben az áruházakban nem, pedig mondjuk Ausztriában a mosódiót az Intersparban is árulják, simán a mosóporok között találni a polcokon. Itt nem találtam.

Ilyen nálunk van? Mosóporban mostanában nem vagyok képben...




Folyékony mosószerek:





Organikus (mi más lenne...) spenót. 2 fontért egy adag, mert ez fel van tüntetve mindenen, hogy ez kb mennyi adagra elegendő...





Összességében, az árak majdnem olcsóbbak, mint nálunk. A minőség szerintem felette jár a miénknek szinte mindenben. Itt nem úgy áraznak le valamit, hogy felviszik az árát, majd visszaviszik az eredetire, mintha leáraznák, hanem vagy féláron adják, vagy kettőt adnak egy áráért, vagy kettő árán kapunk hármat... Ha valamire az vonatkozik, hogy a másodikat féláron, vagy ingyen adják, a pénztáros szól miatta, ha nem úgy vettük el a polcról, azaz figyelmeztet, hogy nehogy rosszul járjunk.

További kommentet nem írok, szerintem a képek magukért beszéltek... És mint mondtam, közel nem a legolcsóbb helyeken jártam... De ott is voltam, és onnan is jönnek majd a fényképek!

Már a múltkor is írtam, hogy itt valahogy olcsóbb a legtöbb élelmiszer, vagy, ha nem olcsóbb, kb annyiba kerül, mint nálunk. Viszont a mi fizetésünknek a többszörösét keresik. Ezért gondolom, hogy jóval jobban élnek, mint mi. A pénzükért jóval több dolgot tudnak megvenni, ha akarnak, napi szinten friss zöldséget vesznek, organikus ételekkel táplálkoznak, míg nálunk, ami bio, az külön polcon van, és általában dupla annyiba kerül, mint a nem bio társaik.

Bea írta kommentben, hogy London drága. Ez így van. Nekünk drága. De nem az élelmiszer a drága, hanem, mondjuk a szállás. Az élelmiszereket megmutatom, még bővebben is majd. Az itt élőknek, szerintem jóval jobb dolguk van, mint nekünk otthon. Ha valaki nem így érzi, nyugodtan írja meg, mert érdekelne, hogy miért gondolja azt, hogy itt drága az élet. Mert egy turistának az, de egy itt élő, itt dolgozónak, aki innen kapja a fizetését, szerintem nem. Még az alapból is jobban élnek, mint otthon él valaki a minimálbérből...

Imádom Londont? Elvakultan írok róla? Nem hiszem, de győzzetek meg, hogy mit látok rosszul, hátha csak tényleg elvakultam...

Jah, és sok a bevándorló? Egész London bevándorlókból áll. Szinte mindenki az. Már kb 100 éve áramlik ide mindenféle náció, aki itt akar letelepedni. Jönnek a volt gyarmatokról, jönnek a világ minden tájáról. De normálisan élnek, beilleszkednek? Igen, megpróbálnak. Dolgoznak, adóznak, és pontosan tudják, ha hibáznak, ha lopnak, csalnak, bűnöznek, akkor húzhatnak vissza oda, ahonnan jöttek... Ragozzam, hogy nálunk hány olyan van, aki abból él, hogy nem csinál semmit? Hogy a bünözésből él, segélyekből, amiért Mercedessel megy, mert azért arra fussa... Ragozzam? Nem fogom. És nem a magas lóról beszélek ám, mert én is olyan helyen élek, ahol nem hagyhatom nyitva az ablakot, mert azon keresztül raboltak már ki kétszer... Jah, és igen, még rács is van, de nekik meg botjuk amivel pecáznak az ablakon keresztül a lakásomból. Megbüntetik őket, elkapják őket? Nem. Van visszatartó erő, ha a zsebes kirabol valakit? Nincs mert 20.000 Ft alatt még eljárás sem indul ellenük...

Itt is van olyan környék, ahol este nem sétálnék egyedül az utcán? Van. Otthon, Budapesten a belváros közelében lakva, én bizony nem mennék haza este egyedül. Már a metróból sem mernék egyedül feljönni, mert az aluljáróban olyan alakok vannak, hogy már előre kikészíteném a pénztárcám, a telefonomat, csak ne szúrjon hátba érte. És hogy a Budapesten a VIII. kerületben az a divat mostanában, hogy gyerekektől veszik el a telefonjaikat csak úgy fényes nappal az utcán, és hogy történik valami ezzel kapcsolatban? Nem. Hogy a BKV buszokat nem lehet bekamerázni, mert az sérti az emberi jogokat... Itt minden busz be van kamerázva, több kamera is van. Van rajtuk zsebes? Nincs. Az emberi jogokat sérti, ha a zsebest felveszik, de az én jogaimat védi valaki? Nem. Írjam még?

Nem, nem azt mondom, hogy mindenképpen itt kellene élni, hanem azt mondom, hogy jó pár dolgot meg kellene tanulni, át kellene venni tőlük. Jóval korábban kezdték mint mi, és mi csak siránkozunk, hogy mi milyen, közben meg, azt látom, hogy semmi nem történik, ami előre vinné a dolgokat. A BKV-nál is kiosztank két milliárdot maguknak, a nép, akiből meg élnek, jár a mocskos, húgyszagú buszokon. De jó az nekünk, ugye? Ez van, ezt kell elfogadni. Hát, nem.

Nem fogadom el. Sajnálom.




..........


Kérlek, hogy mielőtt megírod a kommentedet, olvasd el a többi hozzászólást, mert sok-sok mindenre kapsz választ azokból is. 
Köszönöm!

13 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Az iszlám kultúra tudomásom szerint Londonban is óriási probléma. Pl. ha a szomszédodban lakik valaki ilyen, mindjárt másképp látod. (Info ott élőktől.)
Beilleszkednek? Londoni metrómerénylet megvan?
Rajongj Londonért, mert biztosan megvan rá az okod, de ne elvakultan. Lehet Budapest nem olyan, mint egy vidéki város, de az itthoni tapasztalataidon is sokszor csodálkozom. Az én tapasztalataim nem ennyire rosszak itthon sem, mint a tieid.

mandy tarragon írta...

A mangónak tényleg répa íze van. Talán egy kis őszibarackos utóízzel :)
Egyébként itthon is lehet ilyesmi zöldséget/gyümölcsöt kapni hasonló árakon, na nem egy helyen, hanem igényel némi utána járást, meg szerencsét :)

Ja, mosódióhéj. Tudod hol vettem? DM-ben. Van egy egész polcuk környezetbarát tisztítószerekkel. Kicsit drágább, mint a bioboltban, de van :)

Itthon én nem is a választékot hiányolom, hanem az igényességet. Pl. hogy a rohadt gyümölcsöt/zöldséget dobják ki és ne becsomagolják, hogy "50% kedvezmény"... Nem zavar az, ha télen csak alma, sütőtök meg sárgarépa van, de az legalább legyen "karban tartva" (=ha megrohad egy szem, akkor ne várják meg, míg szétterjed az egész ládán)

Közbiztonság meg hasonlókban meg. Hát, itthon sem viszik be a turistákat/vendégeket a nyóckerbe, gondolom téged sem visznek olyan helyekre, ahol bajod eshet :) BKV buszokkal meg elég vegyes a kép: vannak, amik nagyon tiszták, és vannak, amik nagyon nem. Ettől függetlenül jó lenne, ha az első felé billenne a mérleg :)

Névtelen írta...

diziMeg sohasem kommenteltem, de most irnek nehany szot.Nehany eve Londonban elek csladostol. Harom gyermekunk van es napokon belul erkezik a negyedik.
Az elet sehol sem fenekig tejfel, de ketsegtelenul nagyok a kulonbsegek. A ferjem magyar szarmazasu, de kulfoldon nott fel. Magyarorszagra jott tanulni, elsajatitotta a nyelvet, de a tarsadalom a feher borszine ellenere sem igazan fogadta magaba, pedig hangsulyozom magyar szarmazasu, magyar nevvel stb. Az iszlam kultura ugyanolyan erdekes es egyedi, mint barmely masik. A gyermekeinkben fel sem merul, hogy valaki mas mert mas vallasu, vagy mas a bore szine. Ezt nagyszeru dolognak tartom.
Elelmiszerarakkal kapcsolatban csak azt szeretnem mondani, hogy altalaban ket hetre vasarolok, a koztes intervallumban csak kenyeret, tejet, gyumolcsot es zoldseget szoktam venni. Nos egy ilyen nagyobb bevasarlast olcsobban ejtek meg mint otthon a tescoban. Hihetetlennek hangzik, pedig igy van. A dolgok tobbsege sajnos otthon sokkal dragabb mint itt.
A ferjem szakacs egy etteremben, en itthon vagyok a gyerekekkel, tehat egy keresetbol elunk, s mivel a ferjem keresete nem kiemelkedo, de jo, igy nemigen reszesulunk allami tamogatasokban. Ennek ellenere harom gyerek sportol, muzsikal es idegen nyelvet tanul. Minden evben sielunk es minden nyaron nyaralunk. Autot tartunk fenn. Szoval normalis eletet elunk. Nem duskalunk, es hazudnek, ha azt mondanam, hogy a ferjem allandoan a csaladdal van. Igazsag szerint rengeteget dolgozik, de van eredmenye.
Ami itt valoban nagyon draga, az a lakhatas, akar berles, akar sajat ingatlan vasarlasa.
En nem vagyok elvakult, sot nagyon szeretnem, ha a gyermekeim otthon Budapesten nohetnenek fel hasonlo korulmenyek kozott, mint itt. Amennyiben ez adott lenne, egy percig sem haboznank hazatelepulni. De ennek az eselye is egyre messzebb kerul tolunk. Azert remenykedunk...

Karulino írta...

Huh! Hideg-meleg. Én nem olvastam a sorok között. Én a sorokat olvastam. Az pedig egy élménybeszámoló. És még jó is. Sehol nincs kolbászból a kerítés, de ahogy írtad lehetne egymástól tanulni.

Karulino írta...

Mégegy! Kedves barátnőm Ausztráliából, ahol megjegyzem hozzánk képest kiemelkedően élnek, vissza akarnak menni Londonba dolgozni, mert ott még jobban a bérek.

lekvároskukta írta...

Köszi a részletes helyzetjelentést/beszámolót!!!
Elképesztő és vicc, csak ennyit mondok...

Névtelen írta...

Jó pár helyen megfordultam a világban. Én is, a barátaim is, a családom is. Sok város nagyon tetszett, pl. London. De nem minden fekete és fehér, London nem a "létező világok legjobbika", persze Budapest sem. Vannak fények és árnyak mindenhol.
De itt vagyok otthon.
Nem annyira tetszik ez a sok fanyalgás Magyarországgal kapcsolatban és London istenítése a másik oldalon.
Meggyőző az árakról írt posztod, tényleg be lehet szerezni olcsón élelmiszereket és egyszer használatos "ruhákat", táskákat. De ha lakást akarsz venni, bérelni, művelődni, jól öltözni, igen sok pénz kell. Különben a bevándorlók hajtós életéd éled, és még otthon sem érzed magad.
Nekem folyamatosan falusi kislány Pesten feelingem van a londoni beszámolódat olvasva.
Bocs.
Tudom, akkor ne olvassam.
Oké.
Bea

szepyke írta...

Wise Lady, a merényletekről csak annyit, hogy, azok nem akartak beilleszkedni, itt élni. Azok el akarták követni a merényletet a saját céljaik miatt. Az, hogy miért itt, valahol érthető, nem lett volna értelme Piripócs 2c-ben robbantani, arra annyian nem figyeltek volna, és kisebb lett volna a pusztítás is.
Az én tapasztalataim rosszak, maximum próbálom elfogadni őket, de ha én a saját szomszédaimra gondolok, simán leírhatom ugyanazt, mint az, aki az iszlám szomszédokra panaszkodik. És egy métert nem kellett miatta mennem sehova, simán itt Budapesten élek így...

Mandy, én csak a répát érzem belőle!:)
Nekem még mindig van mosódióm, pedig egy éve vettem, igazán gazdaságos darab. És bejött, mesélj!:)

Londonban két lejárat van. Az egyik, amíg el kell adni a cuccot, és utána a másik, amíg érvényes. Nem a ma lejárót árazzák le, hanem ami még kb három, négy napig jó utána. Nem a szemetet tolják rád. Legalábbis én nem láttam ilyet.

Közbiztonság: egyértleműen nem úgy mászkálok az utcán, hogy gyere, támadj meg!, de nem szorítom a táskámat, mint egy eszelős a buszon. És itt nincs tisztább, piszkosabb busz, hanem általában tiszták. És le mersz ülni, mert hajléktalan, mocskos ember nem ülhet előtted, mert nem engedik fel a buszra, akinek nincs jegye, vagy nem odavaló...

Dizi, köszönöm, amit írtál, végre valaki megerősít. Nem, nem azt írom én sem, hogy ez aztán a kánaán, de sokkal élhetőbbnek érzem még a tömeggel, a rengeteg nációval együtt is. Igen, itt is van szegénység, mégsem botlasz mindenhol hajléktalanokba, ha ügyfél vagy, emberszámba vesznek, és érzed, hogy ők vannak érted, nem fordítva. A férjed sokat dolgozik, miért az itt élő, hasonló szintet fenntartók nem? Dehogynem.
Akik azt írják, hogy drága London, azok valamit nagyon rosszul látnak, mert pontosan tudom, hiszen láttam, lefényképeztem, hogy az árak sokszor olcsóbbak, mint nálunk, holott a mi keresetünk többszöröséből kell élniük. Nem ragozom, mert felesleges. Pont elég ideig csapkodtam az asztalt, hogy jó itt, jó ez, ezt kell szeretni. De nem, nem így van. Jó ezt, ezt szeretem, itt élek, és szerintem nem mennék el, de be kell, hogy lássam, van ahol jobban élnék, legalábbis így gondolom. És egyres jobban megerősít minden ebben.
Köszönöm, hogy írtál.

Karulino, igen, pont ez az, hogy nincs kolbászból a kerítés, csak úgy ott sem lehet megélni, de, ha már dolgozol, a keresetedből sokkal jobb körülmények között élsz. Ennyi. Ezt hülyeség tagadni...

Lekvároskukta, az. Sajnos az.

szepyke írta...

Bea, áruld már el, mit dolgoztál Londonban, mert valamiért Te sem tudtál beilleszkedni, nem tudtad elfogadni az ottani életet. Lehet, hogy nagy volt a pörgés, vagy keveset kerestél, és küzdés volt megélni, nem tudom, Te éltél ott, és annyiból, úgy, ahogy éltél.
Ahogy írtad, éltél már több helyen, nekem meg ez érdekes, soha nem értettem azokat, akiknek egy hely sem felel meg. Nem lehet, hogy veled van a gond, hogy semmi nem jó, mindenhonnan tovább kell állnod????


Nem írtam, hogy minden ok. Nem írtam az egészségügyről például egy szót sem, pedig írhatnék. De minek hasonlítsam össze? Ha bármit írok, szerindted fanyalgás Magyarországgal szemben. Persze, bedughatnám a fejem a homokba és mondhatnám, hogy nem baj, küzdeni jó, ez éltet, és dögöljek meg, akkor is itt fogok élni, mert milyen szuper dolog itt élni, mindennek a kétszeresét fizetni, mint ahogy az máshol van. Nem kell messzire menni, már Ausztriában is jóval kedvezőbbek az árak. Ne haragudj, de azt látom, hogy a mi fejünk felett úgy ellopnak mindent, hogy az csuda, majd azt mi fizetjük meg. Sehol nem ilyen drága a benzin a környékbeli országokban mint itt. Szerinted ez így normális? Szerinteb bele kell mindenbe törödni? Szerintem nem. Én unom. Meguntam. Éppen eleget mondogattam, hogy ez van, ez van, ezt kell szeretni. Hát, nem, nem kell. Falusi kislány? Lehet, nem hinném. Annyi mindent másolunk, átveszünk máshonnan, amit nem kellene. Szerintem sok olyan dolog van Londonban, amit át kellene vennünk, és csomó minden megoldódna. Például mit szólsz ahhoz, hogy szinte nem használnak készpénzt, mert mindent kártyáról fizetnek? Nincs ellenőrizetlen pénz, mert mindennek nyoma van. Már egy olyan dolog, amivel a gazdaságot szabályozni lehetne.

Nem, nem minden fekete és fehér. Szerintem Te nagyon melléfogtál Londonnal, vagy nem találtál jó munkát, vagy keveset fizettek, vagy nem bírtad a rengeteg embert, de lehet, hogy a hiba nálad volt. Te is ezt írtad nekem, mármint, hogy rosszul látom a dolgokat. És, ha Te láttad rosszul?
Kérdeztem, hogy mit csináltál, nem válaszoltál, pedig "névtelenül" nyugodtan leírhattad volna.
És igen, ne olvasd, ha zavar. Bocs, most már én is ezt írom.

Névtelen írta...

Azért Londonban járva, ne csak az élelmiszer árakat nézd meg, hanem vegyél egy színházjegyet, ülj be egy jó étterembe, menj fodrászhoz, bérelj egy belvárosi lakást, stb. Ez is hozzátatozik az élethez. Ezeknek elég borsos ára van kint.
Üdv.
Andrea

szepyke írta...

Andrea, tudom. Írtam is, hogy a szállás, értsd lakás drága, többen ezért bérelnek csak szobát, vagy állnak össze másokkal. Színház, mozi, itt is drága, itt is elég kevesen engedhetik meg maguknak, anélkül még "elvan" az ember, ezért nem írtam ilyesmit, de ha szeretnéd, írhatok kb adatokat, mert tisztában vagyok az árakkal. Teljesen igazad van, hogy nem csak enni kell, de lássuk be, étel nélkül éhen lehet halni, fodrász és mozi nélkül még azért elél az ember. Ha egy ideig is, de elél. :)

Spritey írta...

Ez mind szép és jó. Csak nem teljesen korrekt. Gyerekkori barátnőm ment ki dolgozni, már több éve kint van, jó magam is többször megfordultam Londonban. Szép hely, jó hely, de otthon csak egy van. Legyen akármilyen problémás.
Ne vedd sértésnek, de azért London nem fenékig tejfel. Könnyebben kapsz munkát, a ruha olcsóbb a textil ipar miatt, de minőségi ruhát ott is borsos áron kapsz. Primark szép, klassz, szuper olcsó, de talán rosszabb minőségű árut kinál, mint az itthoni kinai üzletek. Tapasztalatból mondom, több ruhát vásároltam ott. Élelmiszer: a gyümölcs igen drága, a zöldség szintén, csak egy-két fajta van, ami azonos áron kapható.A kenyeret csak piritós formájában tudod megenni, mert annyira száraz! Persze vannak hasznos dolgok kint, pl. a 99p shop, az jó dolog stb...A fodrász, a kozmetikus drága. A lakbér iszonyatosan drága, és akkor még nem beszéltünk a havi számlákról. A gáz jóval drágább mint itthon, a legtöbb angol! és itt nem a bevándorlókra gondolok, hanem az "őshonos angolszászokra" próbálja csökkenteni a fűtést.Legutóbb februárban voltam kint, és nem fűtöttek, csak végszükség esetén, pedig akkor tényleg hideg volt, hidegebb mint itthon. Apropó a család akiknél voltam, nem egy szegény család volt, hogy mit ne mondjak. Tudod mennyibe kerül kint egy lakás bérlése? A fizetésed felét elviszi és akkor még add hozzá a rezsit.
A bevándorlókat nem szeretik, vagy inkább úgy mondanám,hogy semmibe veszik, főleg a "pakikat". Nem igazán szeretik a Közép és Kelet Európaikat, főleg a lengyeleket nem. Attól,hogy kint élsz és elvégzed a számukra megalázó munkát, még nem tartozol közéjük. Sajnos ők ilyenek.
Nem bántani akarlak, ne értsd félre és kérlek ne vedd magadra, de amit leirtál ugyan szép és jó, csak nem teljesen igaz.

szepyke írta...

Kedves Spritey!
Nem veszem magamra, és nem vettem bántásnak sem.
Amit leírtam ezekben a bejegyzésekben, azt azért tettem, mert így láttam.
A Te indokaidra reagálva egy-két gondolatomat leírnám akkor itt, és cáfolj meg, ha nem így van.
Angliában egyáltalán nincsenek berendezkedve arra, hogy egyre hidegebb van. Az ablakok, a nyílászárok mintha csak jelzésértékűek lennének, nincs szigetelés, nem készültek fel a mínuszokkal járó hidegekre. Nem készültek fel a hóra, ezért térdel le például London minden nagyobb hóesésnél, amit mondjuk Budapesten egy pillanat alatt megoldanak.. Azaz nincs elég hókotró például. Ezt a közlekedési vagy milyen minisztere is bevallotta, de rögtön hozzá is tette, hogy azért a pár napért nem ruháznak be rájuk..
Nincsenek felkészülve arra, hogy hideg van, így az útjaikon is egyre több a kátyú, hiszen fagyot ők eddig szerintem csak a mesében hallottak. Ezzel együtt természetesen megnőtt a fűtésfogyasztás, illetve, ahol gázzal fűtenek, ott a gázfogyasztás, mert Londonban, a legtöbb helyen villanyfűtés van, az új lakásokat is már csak villanyfűtéssel szerelik fel. A lakásokban kötelezően van tűzjelző, mert élénken él bennük, hogy egyszer egy pici tűzből indulva majdnem egész London leégett. Tehát, drága a gáz, de általában nem gázzal fűtenek, és ne haragudj, hogy megjegyzem, de itthon is drága a gáz... míg az átlagkeresetből ott a lakásbérlésre és a rezsire kifizeted a 70%-át a fizetésednek, a maradékból azért vígan megélsz. Itthon ugyanez úgy néz ki, hogy kifizeted a bérlést, a rezsit és kajára, életre nem marad.
Azt írtam, hogy ott könnyebb, nem hogy olcsóbb. Ott is mindennek megvan az ára, de könnyebben élnek, mint itthon.
A ruhák árával, minőségével megint nem értek egyet. Ott is van minőségibb áruház, és ha Te 5000 ft-ot fizetsz valamiért, ők ennek a GBP részét, ami az ő pénzükhöz mérve gombok, arról nem is beszélve, hogy a leértékelés ott valóban leértékelés, és nem csak parasztvakítás... nem kiteszik, hogy 70%, aztán két trikót adnak így, a többi max 10%-al olcsóbb... hanem valóban leértékelik a termékeket. A minőségibb, dizájner cuccokat is úgy leértékelik, hogy míg itthon egy noname kabátért ki kell fizetned 30.000 ft-ot, addig ott kifoghatsz olyan leértékelést, hogy ugyanennyiért valamelyik neves divatcég cuccát veszed meg. Természetesen, ha akarod. Nem mindenkinek fontos, hogy márkás cuccokat hordjon.

A kenyerük valóban vacak, de hála az égnek rengeteg francia pékség van már, akik árulnak azért ehető dolgokat is. A gyümölcs itthon is drága még szezonban is, a fodrász, kozmetikus szerintem itthon is lassan luxus..., ott is, ez így van.

Nem vitatkozom, csak hidd el, tudom, hogy mit miért írtam. Valamelyik bejegyzésben levezettem, hogy míg itthon a minimálbérből éhenhalni lehet, ott azért meg lehet élni belőle..
Lehet, hogy nem járnak színházba, nem utazgatnak a minimálbérből, de itthon még az élelemre sem marad annyi pénzből.

Tudom, hogy ott sem fenékig tejfel, de lényegesen minőségibb élet, mint az itthoni...

Tudom, hogy mennyi egy lakásbérls és igen, elviszi a béred felét, erre jön még a rezsi, de a maradékból, mint írtam, ott azért megélsz.. itthon megélnél???

Az "őshonos angolok" régen a hálószobát egyáltalán nem fűtötték, nem véletlenül van az a fajta ágyazási technikájuk, hogy kb 5 paplan, ágytakaró alatt alszol... de ez régebben nem volt gond, mert nem volt hideg.. most meg egyre hidegebb van... nehéz nekik átállni, megszokni, hogy a hideg az nem 18 fok, hanem mínusz 3.... Amikor kint voltam januárban, én úgy be voltam öltözve, mint egy rozmár, mert tudom, hogy a hideg, az nálunk hideg és fel kell öltözni... ezek meg úgy ültek a mínuszban a kávézók előtt, hogy lilára voltak fagyva...

Tehát, hidd el, mindent tudok, mindent értek, de akkor is állítom, itthon jóval nehezebb megélni.
Várom a válaszod,
szia
szepy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...