2010. január 2., szombat

Pizza - és egy hála Limara felé!



Az évet egy hatalmas pizzával a tálcánkon búcsúztattuk. Valahogy nem akartunk se virslit, se semmi "hivatalos" szilveszteri ételt enni, mondjuk az elsején szokásos malac/disznó már ázott a sörben, így valami olyan kellett, ami gyors, könnyű, filmnézés közben nem eszem le magam vele, és főleg nem szorulok ki a konyhába miatta...

És akkor felrémlett, hogy egy pár napja Limaránál felbukkant egy kép, amitől komoly nyálelválasztás indult el nálam... A kép ITT.

Minden hozzávaló volt itthon. Megkérdeztem az étkezésben érdekeltet, hogy mit szólna egy pizzához, gyorsan jött a válasz, és én két perc alatt be is gyúrattam a tésztát a géppel.

Hozzávalók:


Hozzávalók (2 db pizzához)
  • 30 dkg liszt
  • 1,5 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál só
  • 1/2 evőkanál oregano
  • 1,75 dl víz
  • 1 dkg élesztő
  • 1/2 teáskanál cukor

A hozzávalókat kimértem és a géppel meggyúrattam. Magára hagytam a tésztát, de a sütőt begyújtottam.
Feltúrtam a hűtőt, hogy mi is lehetne a feltét a pizzánkra.

Ami ment rá:
  • paradicsompüré
  • paprikalekvár
  • oregano
  • extra csípős szalámi
  • sonka
  • tarja
  • kolbászkarikák
  • sajtok (Mozarella, Trappista)

Az egyik pizza alapja paradicsompüré (azaz sűrített paradicsom) oregano, rá sonka, kolbász, tarja, sajtok.

A másik pizza alapja csípős paprikalekvár ITT , oregano, rá sonka, extra csípős szalámi, kolbász, sonka, sajtok.

Ahogy a tészta duplájára kelt, kinyújtottam, sőőőőőőt, megpróbáltam dobálni, ahogy azt ugyebár kellene, nah, ezt hagyjuk...

Mindkettőt megkentem az alapkrémmel, megszórtam oreganoval, mentek rá a feltétek, majd mentek a sütőbe. (Teflonos tepsibe tettem, csak úgy, mindenféle sütőpapír, olajozás, szilikonlap nélkül)

Legnagyobb lángon sütve 15-18 perc alatt készre sütöttem őket.

Limara, ezer hála ezért a receptért!


Ez az adag két felnőtt bőséges adagja, mi nem tudtuk megenni egyiket sem egyszerre, de azért az este folyamán elfogyott...

Valamit azért muszáj vagyok megjegyezni! Vigyázzunk vele, hogy a sonkáknál és a felvágottaknál minél semlegesebb ízűeket válasszunk, mert ami eleve sósabb, az a sütés alatt úgy elsósul, hogy utána kiihatjuk a Dunát is... Mondjuk ez az élvezeti értékéből nem von le, csak tegyünk magunk mellé egy vödör vizet is!

11 megjegyzés:

Kata írta...

Azért kapcsoltam be a gépet, hogy most a Limara-féle pizzareceptet próbáljam ki:)) meggyőztél, hogy érdemes:)

Limara írta...

Szepykém! Egészségetekre! Örülök, hogy tetszett! :)))

trinity írta...

Nálad is pizza?:))
Nálunk is volt, 2 ünnep közt..A tészta is ugyanaz..Valószínű, én még régebben találtam Limaránál, mert korábban is ezzel a tésztával dolgoztam:))Ami jó, azon nem változtatok:D

Andi írta...

Jajj, de szép!!!!

KryaSpirit írta...

Nahát! Nálunk is pizza volt! Bár nem Limaráé, egyszer azt is kipróbálom.

Andi/cuki írta...

Nagyon guszta!:-))Én is pizzákat gyártottam ma,vajon miért jut sokunk eszébe?:-))

DebiGabi írta...

Csatlakozva a többiekhez.
Nálam most sül a pizza:)))))

szepyke írta...

KataKonyha, mindenképpen ajánlom, Isteni volt!:)))

Limara, megint meghajlok a tudásod előtt, és örök hálám ezért a receptért!:)))

Trinity, igen nálam is... Reggel láttam a tiédet, csak nem volt időm kommentelni, mert indultam, de majd most!:)

Andi, és Isteni is volt!:)))

Benzsi, kellett valami a húst, hússal helyett!:) Jött a húsos pizza!:))))

Andi, mert "könnyű" ,ami egyébként szerintem nem igaz, és imádjuk, azért!:) Szerintem!:)))

DebiGabi, akkor viszem a pizzás tányérom!:))))))))))

L.Krisztina írta...

Nálam nem sült most pizza:(
De a tied csuda szép lett:))))

Csibe írta...

Kellett nekem ilyenkor belesnem hozzád :O vacsiztam, de a pizzádat bevállalnám!

szepyke írta...

Krisztina, nálad biztos készült valami más finomság!:)

Csibe, most egy darabka almáspitét tudok felajánlani esetleg!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...